« آپدیت 5 و 6 به پست اضافه شد »
« نسخه سالم و معتبر SKIDROW »

سری بازی های Call of Duty ازدیر باز مورد قبول طرفداران گیم واقع شده اما سری Black OPS بدلیل داستان متفاوتی که داشت هواداران بیشتری به خود جذب کرد . Call of Duty یک بازی اول شخص است که می توان گفت جزو اولین بازی های اول شخص دنیا بود . Call Of Duty : Black OPS نام نسخه هفتم از سری بازی های ندای وظیفه است که توسط کمپانی بازی سازی Treyarch ساخته شده . در بازی Black Ops دیگر خبری از سلاح های جنگ جهانی و قدیمی نیست ، در واقع داستان بازی مدتی بعد از جنگ جهانی دوم آغاز میشود . بازی از جایی آغاز می شود که بازیکن خود را در نقش Alex Mason، روی یک صندلی به صورت دست و پا بسته می بیند. الکس یک سرباز است که به این مکان آورده شده است. او به دلایلی که بعدا در طول بازی مشخص می شود، بخشی از حافظه خود را به خاطر نمی آورد و اتفاقات را به صورتی دیگر تصور می کند. الکس به این مکان آورده شده تا جواب سوال هایی را بدهد که به ظاهر چیزی از آن ها نمی داند. میسون با جواب دادن هر بخش از این سوال ها، عملیات های مختلفی را به یاد می آورد که او و همرزمانش آن ها را در طول جنگ سرد انجام داده اند.


داستان بازی در مکان های مختلف مانند ویتنام، کوبا، شوروی و... اتفاق می افتد. در طول بازی مراحلی نمایش داده می شوند که به گفته سازندگان، این مراحل با الگوبرداری از واقعیت ساخته شده اند.  جریان کلی بازی در دهه ی ۶۰ اتفاق می افتد .تکه ای از تاریخ که شخصیت های بسیار بزرگی در ان زندگی می کردند .وجود شخصیت های اصلی تاریخ مانند :فیدل کاسترو و جان اف کندی در طول بازی,  داستان بازی را بشدت جذاب و بازیکن را در داستان غرق کردند . تجربه ی کشتن شخصیتی مانند فیدل کاسترو تغییر تاریخ توسط شما ,تجربه ای است که قبلا در هیچ بازی ای ندیده بودیم.
تنوع سلاح ها در این بازی همانند جنگاوری مدرن ۲ بسیار بالاست و هیچ کم و کسری ندارد . وجود تیر کمان و بر خی ابزار ها و سلاح ها یی مانند (چاقوی دوبل ) در این بازی جدید هستند. سلاح های موجود در بازی, سلاح های استفاده شده  توسط نیرو های نظامی از سال ۱۹۶۰ تا اواخر سال ۱۹۷۰ هستند . بازی با همان موتور بازیسازی معروف سری بازی های Call of Duty یعنی IW 4 ساخته شده که برای ساخت بازی  Call of Duty 4: Modern Warfare توسط Infinity Ward نوشته شد و از آن زمان تا کنون با تغییرات و به روز رسانی های جزئی چهار ستون بازی های Call of Duty را تشکیل داده است. . بازی black ops اولین بازی بزرگی بود که به صورت سه بعدی عرضه شد . بازیکنان می توانند با رفتن به گزینه ی Option و Video card گزینه ی سه بعدی یا 3D را فعال کنند .
بخش دیگر از بازی که جذابیت خاص خود را دارد Zombie mode است . در این بخش از بازی شما باید برای زنده ماندن مقاومت و به اصطلاح  از انواع موج ها ی صادره توسط دشمن عبور کنید . این کار اصلا راحت نیست و شما تنها با دو ضربه از جانب زامبی های محترم المانی کشته می شوید ! در این بخش شما میتوانید با پیشروی و از بین بردن زامبی ها امتیاز خود را بالا برده و سلاح های جدید که در قسمت های مختلفی از بازی قرار داده شده به دست آورید و با آپگرید کردن سلاح ها قدرت آن ها را زیاد کنید . بخش چندنفره بازی همچنان به صورت سیستم کسب تجربه (Experience Points) است و بازیکنان با بازی زیاد، آیتم های مختلفی را به دست می آورند. همچنین می توان سلاح های بازی را در این قسمت به صورت دلخواه تغییر داد و حتی نام گروه بازی خود را نیز روی آن بنویسید. همچنین در این نسخه می توان به صورت Split/Screen بخش آنلاین را هم بازی کرد. اکنون شما می توانید بازی Call Of Duty : Black OPS را به همراه تمامی آپدیت ها از سایت اف دی ال دانلود کنید .

حداقل سیستم مورد نیاز بازی :

 

    OS: Windows Vista SP2 or Windows 7
    CPU: Intel Core2 Duo E8200 2.66 GHz or AMD Phenom X3 8750 2.4 GHz
    Memory: 2GB for 32-bit OS or 4GB for 64-bit OS
    Video Card: Nvidia GeForce 8800GT 512 MB or ATI Radeon HD 3870 512 MB