« نسخه کم حجم Black Box  »

تعداد سری بازی هایی که شماره های زیادی از آنها ساخته شده و احتمالاً هم ادامه خواهند داشت آنچنان کم نیست، اما مهمترین بخش این پروسه طولانی این است که بتوان کیفیت یک بازی را طی سال های مختلف حفظ کرد و گیمرها را راضی نگه داشت. مطمئناً یکی از مطرح ترین بازی هایی که چندین سال است در اوج قرار دارد سری Call of Duty می باشد. اما سال 2007 زمان تولد جنگ های مدرن بود. Call of Duty 4: Modern Warfare عنوانی بود که عادات را به هم زد. عنوانی که تمام استانداردها را تغییر داد و به نوعی سبک اول شخص را رو به جلو برد. داستان CoD 4 با عنوان Modern Warfare 2 ادامه یافت و باز هم همگان از انجام بازی راضی بودند. اما اکنون نوبت به سومین جنگاوری مدرن رسیده است. در این ساعت با معرفی هشتمین نسخه از سری بازی های ندای وظیفه ( سومین نسخه از سری بازی های جنگ های مدرن ) در خدمت شما عزیزان هستیم .

 

 داستان Modern Warfare 3 درست بعد از پایان Modern Warfare 2 شروع می شود. پرایس با کمک نیکولای، مک تاویش را که به شدت مجروح شده برای درمان به هند می برد. از طرفی دیگر ماکاروف همچنان در حال تلاش خود برای نابودی غرب است و دامنه حملات خود را به اروپا هم کشانده است و . . .
Call Of Duty : Modern Warfare 3 درباره جنگ جهانی سوم است. نبرد در تمام نقاط دنیا از سیرالئون و سومالی گرفته تا آلمان، انگلستان و آمریکا و دبی ادامه دارد. ما در این بازی در نقش Yuri هستیم . بازی از جایی آغاز میشود که بالگرد شما سقوط میکند ؛  با کمی سردرگمی و تار دیدن Sandman اسلحه ای به شما میدهد و حال نوبت به نبردی در خیابان میرسد ؛ باز هم صحنه های شلوغ و پر هیجان. داستان بازی یک داستان عالی برای یک شوتر و ادامه ای عالی برای نسخه قبل است. بار دیگر Capitan Price و قهرمانان این بازی . حال جنگی بزرگ کل جهان را در بر گرفته است . داستان بازی داستانی عالی و تا حدی حماسی است ، جایی که یاران پا به پای شما میجنگند و شما را حمایت میکنند ؛ حتی از جان خود میگذرند و حاضرند از گروه جا بمانند ، جایی که با مرگ یار همیشگی کاپیتان ، انگیزه او را برای نابودی دشمن و هدف اصلی بیشتر میکند . کسی که میمیرد تا جان فرمانده خود را نجات دهد ، دیگر فقط نجات جان خود معنا ندارد . ! یکی از مهمترین ویژگی های سری MW که جای دفاع کمی هم ندارد، نوع روایت داستان است. در حقیقت نمی توان این موضوع را که درگیری های روسیه و آمریکا، آن هم در قالب یک گروه روسی که می خواهند ابتدا تمام کشور های اتحاد جماهیر را پس گرفته و سپس دنیا را مال خود کنند، کلیشه ای است را کتمان کرد. اما هنر IW از همان نسخه اول سری MW بروز کرد و نشان داد که چگونه با نوع روایتشان داستانی ساده را پر از پیچ و خم کرده و ساعت ها شما را مجذوب می کنند. شاید بازی های دیگری هم بوده باشند که حمله به ایالات متحده و اروپا را به تصویر کشیده اند، اما به جرات می توان گفت که روایت سری MW به دلیل اینکه هم خوب وارد جزئیات می شود و هم موضوع را به صورت جهانی بیان می کند از دیگران متمایز است. بارها در بازی پیش می آید که مطمئنید یک اتفاق انجام خواهد می گیرد اما همه چیز تغییر می کند و ناگهان با روند جدیدی روبرو خواهید شد. نمونه ای از این اتفاقات نبرد در طوفان شن است.

مراحل Special Ops نخستین بار در MW2 پدید آمدند و خوشبختانه مورد توجه قرار گرفتند. اینبار این بخش متحول شده و به نوعی به تکامل رسیده است. نخستین گام اضافه شدن مُد Survive است که از لحاظ اهداف و نوع مراحل شبیه مُد زامبی بازی های Treyarch بوده و برای کسانی که از زامبی ها خوششان نمی آید بهترین فرصت تجربه این بخش است. این بار هم تنها هدف شما زنده ماندن تا حد ممکن و نابود کردن Waveهای دشمنان است. این بخش به هردو صورن آنلاین و آفلاین قابل بازی است. بخش دوم Missions نام دارد و در هر مرحله اهداف خاصی برای شما تعیین شده است. این بخش هم به دو صورت آنلاین و آفلاین انجام می شود.  با انجام این بخش بازیکن چالش های مختلفی را پشت سر میگذرارد . بخش چند نفره بازی نیز مانند نسخه قبل بسیار عالی است اما نه در حد یک تحول ! تعداد مپ های بیشتر خود ، بازیکن را مجددا به بخش چند نفره این بازی جذب میکند . از دیگر ویژگی های بخش چند نفره میتوان به ارتقا سلاح ها و حالت های مخفی شدن اشاره کرد .

خوشبختانه گرافیک بازی با وجود عدم تغییر بنیادی و شباهت به نسخه قبل آزار دهنده نیست و گاهی از کیفیت بسیار خوبی نیز برخوردار است. برای مثال رنگ بندی های بازی بسیار زنده بوده و اوج این بخش را می توان در پاریس دید. با وجود اینکه این شهر در آتش جنگ می سوزد و همه جا را گازهای خطرناک فرا گرفته، اما هنوز هم زیباست. هامبورگ هم از طراحی خوبی برخوردار است و وجود عواملی همچون تانک های پر تعداد و خیابان های به شدت ویران، شما را به یاد محیط های آلمان در جنگ جهانی دوم می اندازد. نیویورک هم که برای همه آشناست؛ شهری پر از برج های بلند. البته اکثر مراحل نیویورک در محیط های سرپوشیده انجام می شود و اوج نمایش این شهر در دید از هلیکوپتر خلاصه شده. مناطقی همچون ساختمان های بورس و خرید و فروش نیز به دلیل طراحی خوب، لوکیشنی مناسب برای درگیری هستند. شما میتوانید نسخه نهایی بازی Call Of Duty : Modern Warfare 3 به همراه آخرین آپدیت ها اف دی ال دریافت کنید .

 

حداقل سیستم مورد نیاز :

 

CPU: Intel® Core™ 2 Duo E6600 or AMD Phenom™ X3 8750 processor or better
RAM: 2GB RAM
VGA: Shader 3.0 or better 256 MB NVIDIA®GeForce™ 8600GT / ATI® Radeon™ X1950 or better
DX: DirectX® 9.0C or later
OS: Windows® XP / Windows Vista® / Windows® 7
HDD: 16 GB free hard drive space