گوگل مپس سفر با اتوبوس و قطار را راحت‌تر می‌کند. بر اساس گزارش‌ها اپلیکیشن گوگل مپس تا رسیدن به مقصد در هر قدم شما را راهنمایی می‌کند. حتی وقتی لازم است پیاده شوید هم به شما اطلاع می‌دهد.

نوتیفیکیشن رسیدن به ایستگاه اتوبوس مورد نظر روی گوشی و تبلت‌های اندرویدی کار می‌کند. از وقتی این ویژگی راه بیفتد، هنگام مسیریابی گوگل مپس یک دکمه شروع می‌بینید. اگر روی آن کلیک کنید می‌توانید به صورت زنده موقعیت خود را ببینید. این برنامه قبل از رسیدن به مقصد به شما هشدار می‌دهد.

اپ حالت پیاده یا رانندگی شما را تشخص می‌دهد و این قابلیت نه تنها روی اپ گوگل مپس بلکه روی نمایشگر قفل شده‌ی گوشی‌های اندرویدی هم قابل مشاهده است.

مسیریابی گوگل مپس

احتمالا برای رفت و آمدهای روزانه به چنین قابلیتی نیاز ندارید اما در سفرهای برون شهری هستید این ویژگی به دردتان می‌خورد. به سادگی کافی است نگاهی به نمایشگر خود بیندازید تا ببینید کجا هستید (این سیستم با GPS و اینترنتی کار می‌کند) یا این که منتظر بمانید گوشی‌تان به شما بگوید رسیده‌اید.

نوتیفیکیشن رسیدن به ایستگاه مورد نظر یک ویژگی جدید نیست و پیش از این اپلیکیشن Transit قابلیت این را داشت که در اتوبوس و قطار شما را راهنمایی کند. این قابلیت روی گوگل مپس یک برتری مهم دارد: لازم نیست یک اپلیکیشن دیگر دانلود کنید.

البته لازم به یادآوری نیست که قابلیت مسیریابی گوگل مپس با اتوبوس و مترو هنوز در ایران فعال نیست.

منبع: engadget

مطلب گوگل مپس قبل از رسیدن به ایستگاه اتوبوس مورد نظرتان شما را بیدار می‌کند برای نخستین بار در دیجی‌کالا مگ منتشر شده است.

منبع متن: digikala