اگر اهل استفاده از اینستاگرام باشید، احتمالا در طی هفته‌های گذشته دیده‌اید که بسیاری از کاربران در بخش استوری‌ها، اسکرین‌شات پروفایل خود در اپلیکیشن Vero را آپلود می‌کنند و از دوستان خود می‌خواهند که به این شبکه‌ی اجتماعی بپیوندند. اما این شبکه‌ی اجتماعی دقیقا چیست؟ چه ویژگی‌هایی دارد و چرا حالا اینقدر مشهور شده است؟

اپلیکیشن Vero چیست؟

Vero یک شبکه‌ی اجتماعی است که در پلتفرم‌های اندروید و iOS می‌توان از اپلیکیشن آن استفاده کرد. این شبکه‌ی اجتماعی به کاربران اجازه می‌دهد که انواع و اقسام موارد را در یک محیط نسبتا شبیه اینستاگرام به اشتراک بگذارند.

چه چیزی سبب شاخص شدن Vero شده است؟

این اپلیکیشن از تنوع رنگ جذابی بهره می‌برد و طراحی زیبایی دارد. می‌شود آن را به‌عنوان نسخه‌ی شیک‌تر اینستاگرام در نظر گرفت.Vero تنها از ویدیو و عکس پشتیبانی نمی‌کند و کاربران آن می‌توانند مواردی مانند لینک‌ها، آهنگ‌ها، کتاب‌ها و مکان‌ها را به اشتراک بگذارند.

اپلیکیشن Vero

به‌عنوان مثال اگر در اینستاگرام بخواهید آهنگی را به دست فالوورهای خود برسانید، تنها راه چاره استفاده از لینک در بخش «بیو» (bio) پروفایل است؛ اما در Vero می‌توانید این کار را خیلی راحت‌تر از اینستاگرام انجام دهید.

اپ Vero

همچنین Vero به کاربرانش اجازه می‌دهد که از ۴ نوع حلقه‌ی دوستی بهره ببرند. این یعنی کاربران به جای استفاده از اکانت خصوصی، می‌توانند محتواهای متنوعی را برای حلقه‌های دوستی مختلف به اشتراک بگذارند. این حلقه‌ها عبارتند از: دوستان نزدیک، دوستان، آشنایان و فالوورها.

برنامه Vero

یکی دیگر از ویژگی‌های جذاب این شبکه‌ی اجتماعی این است که برخلاف اینستاگرام، فیسبوک و توییتر، برای چینش پست‌ها از هیچ نوع الگوریتمی استفاده نمی‌کند و پست‌ها را به ترتیب زمان انتشار نمایش می‌دهد. این الگوریتم‌ها اعتراضات زیادی را ایجاد کرده اما شرکت‌های مذکور همچنان به استفاده از آن ادامه می‌دهند.

آیا ما به چنین اپلیکیشینی نیاز داریم؟

یکی از مشکلات اینستاگرام این است که تمام فالوورهای شما پست‌هایتان را می‌توانند مشاهده کنند. فرض کنید که مثلا در بین این فالوورها رییس یا همکاران شما قرار دارند و به همین خاطر مثلا نمی‌توانید هر نوع پستی را آپلود کنید. اما Vero با الگوگرفتن از گوگل پلاس و ایجاد حلقه‌های دوستی، این مشکل را برطرف کرده و کاربران می‌توانند انواع و اقسام محتواها را برای حلقه‌های دوستی مختلف آپلود کنند.

دانلود Vero

علاوه بر موارد ذکر شده، باید بگوییم که پدیده‌های جدید، جذاب هستند. اینستاگرام حالا به یک شبکه‌ی اجتماعی قدیمی و همه‌گیر تبدیل شده و برای بسیاری از کاربران دیگر جذابیت سابق را ندارد. به همین خاطر استقبال گسترده از یک اپلیکیشن تازه‌نفس موضوع چندان عجیبی محسوب نمی‌شود.

Vero تا چه زمانی فاقد تبلیغات خواهد بود؟

در طی چند سال اخیر روزبه‌روز به حجم تبلیغات درون اینستاگرام افزوده شده و حالا Vero که از این موضوع به خوبی آگاه است، خود را به‌عنوان یک شبکه‌ی اجتماعی فاقد تبلیغات مطرح کرده است. همچنین بنا به گفته‌ی مدیران آن، این شبکه‌ی اجتماعی اطلاعات کاربران را در اختیار شرکت‌ها قرار نمی‌دهد.

اندروید Vero

اما سوالی که در اینجا مطرح می‌شود این است که این فقدان تبلیغات تا چه زمانی دوام خواهد آورد. در این زمینه باید به یک موضوع اشاره کنیم. اگر به سایت این شرکت سر بزنید، پوستری را خواهید دید که در آن نوشته شده Vero «برای ۱ میلیون کاربر اولیه رایگان است». این یعنی بالاخره روزی این اپلیکیشن از حالت رایگان در می‌آید و به یک اپلیکیشن پولی بدل می‌شود.

البته چندی پیش شرکت Vero اعلام کرد که تعداد کاربران این سرویس از مرز ۱ میلیون نفر گذشته اما تا اطلاع ثانوی این اپلیکیشن رایگان باقی می‌ماند.

چرا گاهی اوقات این اپلیکیشن از کار می‌افتد؟

این اختلالات مقطعی به خاطر این است که مدیران Vero انتظار این استقبال گسترده را نداشتند. به همین خاطر شاید در هنگام استفاده از آن به مشکلات موقتی برخورد کنید. یکی از سخنگویان Vero در زمینه‌ی استقبال گسترده‌ی کاربران گفته که مجموع دانلودهای این اپلیکیشن در اپ استور و گوگل پلی در حدود ۶۰۰ هزار دانلود بوده، اما بعد از شهرت ناگهانی، فقط در عرض یک روز این اپلیکیشن بیش از ۵۰۰ هزار بار دانلود شد.

آیا این شبکه‌ی اجتماعی ماندگار خواهد بود؟

اول از همه Vero باید هرچه زودتر مشکلات سرورهای خود را حل و فصل کند. در حال حاضر این اپلیکیشن در بخش اپلیکیشن‌های رایگان اپ استور در مقام اول قرار دارد و نسخه‌ی اندرویدی آن در بخش اپلیکیشن‌های رایگان گوگل پلی در مقام سوم جای گرفته است. بنابراین فعلا این اپلیکیشن محبوبیت زیادی دارد، اما محبوبیت‌های مقطعی همیشه منجر به موفقیت‌های بلندمدت نمی‌شوند.

Vero برای آیفون

در حال حاضر بسیاری از کاربران از سر کنجکاوی این اپلیکیشن را دانلود می‌کنند و شاید بعد از چند روز استفاده آن را فراموش کنند، بنابراین اگر این شبکه‌ی اجتماعی در چند ماه آینده محبوبیت خود را حفظ کند، خواهیم فهمید که Vero از اولین آزمایش مهم خود سربلند بیرون آمده است. البته یکی دیگر از عواملی که می‌تواند جلوی موفقیت این اپلیکیشن را بگیرد، احتمال پولی شدن آن است؛ زیرا بسیاری از کاربران علاقه‌ای به استفاده از اپلیکیشن‌های پولی ندارند، به‌خصوص اگر آن اپلیکیشن برای یک شبکه‌ی اجتماعی باشد.

در نهایت باید بگوییم که Vero مانند بسیاری از پدیده‌های پر زرق و برق دیگر، حالا توجهات زیادی را جلب کرده است. اما شاید بعد از مدتی استفاده از آن، از یادها برود و به سرنوشت بسیاری از شبکه‌های اجتماعی دیگر دچار شود.

چگونه می‌توان اکانت Vero را پاک کرد؟

Vero دانلود

برای پاک کردن اکانت این شبکه‌ی اجتماعی، در محیط اپلیکیشن در بخش منو بر آیکون پروفایل ضربه بزنید و بعد از ضربه بر دکمه‌ی?، گزینه‌ی Choose a department و سپس Delete my account را انتخاب کنید و بعد از پر کردن فرم‌ها، بر دکمه‌ی submit ضربه بزنید.

منبع: tomsguide

 

 

مطلب نگاهی به اپلیکیشن Vero؛ آیا این شبکه‌ی اجتماعی، اینستاگرام نوین است؟ برای نخستین بار در دیجی‌کالا مگ منتشر شده است.

منبع متن: digikala