یکی از شرکت‌های فعال در زمینه‌ی تحلیل وضعیت اپلیکیشن‌ها به نام App Annie، در جدیدترین گزارش خود آورده که آمار دانلود اپلیکیشن ها در سال ۲۰۱۸ به رقم ۱۱۳ میلیارد رسیده است. این یعنی در مقایسه با سال گذشته، شاهد افزایش ۱۰ درصدی هستیم. همچنین در همین مدت، کاربران بیش از ۷۶ میلیارد دلار برای اپلیکیشن‌ها هزینه کرده‌اند که ۲۰ درصد بیش از سال ۲۰۱۷ است. این آمار با ترکیب ارقام مربوط به اپ استور اپل و پلی استور گوگل به دست آمده و تا تاریخ ۱۵ دسامبر ۲۰۱۸ را در بر می‌گیرد. مانند همیشه، اپلیکیشن‌های بازی بیشترین درآمد را داشته‌اند. طبق پیش‌بینی این شرکت، درآمد حاصل از فروش و خدمات اپلیکیشن‌ها در سال ۲۰۱۹، شامل فروشگاه‌های جداگانه در چین، به رقم ۱۲۲ میلیارد دلار می‌رسد.

در سال ۲۰۱۸، کاربران گوشی‌های هوشمند به‌طور میانگین روزانه سه ساعت صرف اپلیکیشن های خود کردند که ۱۰ درصد بیشتر از سال گذشته و ۲۰ درصد بیشتر از سال ۲۰۱۶ است. ترکیب آمار نصب اپلیکیشن‌های غیر بازی در هر دو فروشگاه، نشان می‌دهد که فیسبوک مسنجر مقام اول را از آن خود کرده و در رتبه‌ی دوم اپلیکیشن فیسبوک قرار دارد. در مقام‌های سوم و چهارم هم به ترتیب واتس‌اپ و اپلیکیشن پرسروصدای TikTok دیده می‌شود. اینستاگرام هم به مقام پنجم تکیه زده است. مقام یک تا پنجم بازی‌ها هم به ترتیب روبرو است:Helix Jump، Subway Surfers، PUBG Mobile، Free Fire و Love Balls.

از لحاظ پردرآمدترین اپلیکیشن‌ها هم در مقام اول اپلیکیشن استریمینگ ویدیو نتفلیکس دیده می‌شود و در ادامه اپلیکیشن دوست‌یابی Tinder در رتبه‌ی دوم قرار دارد. اپلیکیشن‌های چینی Tencent Video و IQIYI رتبه‌های سوم و چهارم را از آن خود کرده‌اند و رتبه‌ی پنجم از آن Pandora Music شده است. در فهرست پردرآمدترین بازی‌ها هم Fate/Grand Order مقام اول را به دست آورده و سپس در رتبه‌های بعدی، می‌توانیم نام بازی‌های Honour of Kings، Monster Strike، Candy Crush Saga و Lineage M را مشاهده کنیم. گفتنی است در این دسته‌بندی، Pokemon GO مقام هفتم را کسب کرده است.

در ادامه، می‌توانید لیست ۱۰ تایی محبوب‌ترین اپلیکیشن‌ها و پردرآمدترین آن‌ها را مشاهده کنید.

منبع: Phone Arena

The post تعداد اپلیکیشن‌های دانلود شده در سال ۲۰۱۸ به رقم ۱۱۳ میلیارد رسید appeared first on دیجی‌کالا مگ.

منبع متن: digikala