احتمالا بخش زیادی از زمان خود را صرف مرورگر می‌کنید که این یعنی با افزایش سرعت وب‌گردی، در وقت شما هم تا حد زیادی صرفه‌جویی می‌شود. به همین خاطر، در این مطلب می‌خواهیم به افزونه هایی بپردازیم که با نصب آن‌ها، با سرعت بیشتری می‌توانید چنین کاری را انجام دهید و در نهایت زندگی آنلاین شما بهینه‌تر می‌شود.

Dustman

اگر از جمله کاربرانی هستید که در مرورگر خود تعداد زیادی تب باز می‌کنید، در چنین مواردی مرورگر مذکور می‌تواند بخش زیادی از منابع سیستم را در اختیار بگیرد و سرعت عملکرد کاربر را کاهش دهد. با بهره‌گیری از این افزونه جذاب، تب‌هایی که به مدت ۲۰ دقیقه فراموش شده‌اند و غیرفعال هستند، به صورت خودکار بسته می‌شوند ولی فقط با یک کلیک می‌توانید آن‌ها را برگردانید. در ضمن باید بگوییم تب‌های پین شده و آن‌هایی که صدا پخش می‌کنند، در این میان نادیده گرفته می‌شوند. این افزونه مختص فایرفاکس است ولی برای گوگل کروم هم می‌توانید از افزونه The Great Suspender استفاده کنید.

Dustman برای فایرفاکس

CrxMouse Gestures

اگر برای افزایش سرعت وب‌گردی از فرمان‌های حرکتی مربوط به ماوس استفاده نمی‌کنید، در حال از دست دادن یک مشخصه جذاب هستید. برای کارهایی مانند برگشت به عقب، رفتن به جلو، کپی لینک‌ها، باز کردن تب‌های جدید و بسیاری از کارهای دیگر، لزومی به استفاده از میانبرهای کیبورد وجود ندارد. این افزونه یکی از بهترین موارد موجود برای گوگل کروم است که سرعت عمل کاربران را تا حد زیادی افزایش می‌دهد. همچنین موارد مشابهی برای موزیلا فایرفاکس و مایکروسافت اج هم وجود دارد.

CrxMouse Gestures برای کروم

Quick Tabs

Quick Tabs

Quick Tabs

شاید شما از جمله کاربرانی باشید که با باز بودن تعداد زیادی از تب‌ها مشکلی ندارید، ولی می‌خواهید خیلی سریع‌تر بین آن‌ها سوئیچ کنید. در ارتباط با این موضوع، افزونه Quick Tabs را پیشنهاد می‌کنیم که برای مرورگر کروم توسعه یافته است. این افزونه پنلی مختصر و مفید از تب‌های باز شده نمایش می‌دهد و از میان‌برهای کیبورد هم پشتیبانی می‌کند. روی هم رفته برای این مشخصه در فایرفاکس و کروم افزونه‌های زیادی توسعه یافته است.

Quick Tabs برای کروم

بیشتر بخوانید: چگونه وضعیت افزونه‌های مرورگرهای مختلف را بررسی کنیم؟

Super History & Cache Cleaner

Super History & Cache Cleaner

Super History & Cache Cleaner

شاید از نحوه پاک کردن کوکی‌ها، کش و دیگر فایل‌های موقتی مرورگر خود آگاهی داشته باشید، اما افزونه Super History & Cache Cleaner به شما کمک می‌کند چنین کاری را بدون پشت سر گذاشتن گام‌های مختلف، به‌سرعت و به‌راحتی انجام دهید تا مرورگر شما همواره سبک و پرسرعت باقی بماند. در ضمن این افزونه کنترل گسترده‌ای را در اختیار کاربر قرار می‌دهد تا فقط بخش‌های موردنظر شما پاک شود.

Super History & Cache Cleaner برای کروم و فایرفاکس

Impulse Blocker

Impulse Blocker

Impulse Blocker

اگر در مرورگر خود مشغول انجام کاری هستید ولی حین کار وسوسه سر زدن به سایت‌هایی مانند توییتر، یوتیوب و دیگر موارد دست از سر شما برنمی‌دارد، با بهره‌گیری از این افزونه جذاب می‌توانید موقتاً آن‌ها را بلاک کنید. این افزونه به‌راحتی می‌تواند تمرکز و سرعت شما را برای انجام کارهای موردنظر در مرورگر افزایش دهد. برای گوگل کروم هم می‌توانید از یک افزونه مشابه استفاده کنید.

 Impulse Blocker برای فایرفاکس

Evernote Clipper

Evernote Clipper

Evernote Web Clipper

حرکت بین تب‌های متنوع و برنامه‌های گوناگون، می‌تواند بهره‌وری شما را تحت تأثیر قرار دهد اما اگر اهل استفاده از Evernote هستید یا مایلید استفاده از آن را شروع کنید، می‌توانید از افزونه مفید Evernote Clipper استفاده کنید. این افزونه به شما اجازه می‌دهد که اطلاعات بخش‌های مختلف وب را در یکجا جمع‌آوری کنید تا به‌راحتی به آن‌ها دسترسی داشته باشید.

Evernote Web Clipper برای کروم، فایرفاکس و مایکروسافت اج

بیشتر بخوانید: چگونه مرورگرها را به طور کامل ریست کنیم؟

Infinity New Tab

Infinity New Tab

Infinity New Tab

این افزونه می‌تواند قابلیت‌های جذاب و قابل توجهی را برای تب‌های جدید مرورگر به وجود بیاورد و از طریق این صفحات می‌توانید به‌راحتی به بخش‌های مختلف مرورگر به‌راحتی دسترسی داشته باشید. در رابطه با شخصی‌سازی تب‌های مرورگر افزونه‌های زیادی توسعه یافته ولی Infinity New Tab یکی از بهترین و پرطرفدارترین موارد موجود به‌حساب می‌آید. با استفاده از این افزونه، نه‌تنها می‌توانید ظاهر و چینش تب‌های جدید مرورگر را تغییر دهید، بلکه می‌توانید از قابلیت‌های جذاب آن هم بهره ببرید.

Infinity New Tab برای کروم و فایرفاکس

Clippings

Clippings

Clippings

اگر از جمله کاربرانی هستید که علاقه‌ی زیادی به کپی و پیست کردن متون دارید، احتمالاً این افزونه مورد توجه شما قرار می‌گیرد. Clippings به کاربر اجازه می‌دهد که بخش‌هایی از متن‌های موردنظر خود که مرتباً از آن‌ها استفاده می‌کند (مانند آدرس و دیگر موارد این‌چنینی) ذخیره کند و به‌راحتی به آن‌ها دسترسی داشته باشد. شما می‌توانید این متون را در پوشه‌های مختلفی انجام دهید و حتی آن‌ها را با گجت‌های دیگر سینک کنید. در مرورگر کروم هم افزونه‌های مشابه زیادی وجود دارد که این مورد را توصیه می‌کنیم.

Clippings برای فایرفاکس

Bandwidth Hero

Bandwidth Hero

Bandwidth Hero

اگر سرعت اینترنت وای‌فای شما بسیار پایین است یا اینکه برای اینترنت موبایل خود حجم چندانی خریداری نکرده‌اید، این افزونه با کاهش مصرف اینترنت هم می‌تواند سرعت وب‌گردی شما را افزایش دهد و همچنین کاری می‌کند که مرورگر مذکور حجم اینترنت کمتری را مصرف کند. مهم‌ترین کارکرد این افزونه در زمینه تصاویر موجود در صفحات وب است و قبل از نمایش آن‌ها، حجم این موارد را کاهش می‌دهد. اگرچه راه‌اندازی آن نسبتاً سخت‌تر از دیگر افزونه‌های رایج است، اما اگر با مشکل اینترنت روبرو هستید، احتمالاً از استفاده از آن پشیمان نخواهید شد.

Bandwidth Hero برای کروم و فایرفاکس

LastPass

LastPass

LastPass

بخش زیادی از وقت کاربران در وب‌گردی، صرف وارد کردن مشخصات اکانت‌ها، کارت‌های بانکی و دیگر موارد این چنینی می‌شود. اما با بهره‌گیری از LastPass می‌توانید به طور قابل توجهی در وقت خود صرفه‌جویی کنید. در رابطه با مدیریت گذرواژه‌ها، تنوع زیادی وجود دارد و حالا بسیاری از مرورگرها از ابزاری داخلی برای این مشخصه بهره می‌برند. اما از بین آن‌ها، LastPass طرفداران زیادی دارد زیرا هم از رابط کاربری ساده‌ای بهره می‌برد و همچنین بسیاری از قابلیت‌های شاخص آن به‌طور رایگان در دسترس کاربران قرار دارد.

LastPass برای کروم، فایرفاکس، مایکروسافت اج و سافاری

بیشتر بخوانید: چرا برخی مرورگرها سریع‌تر از رقبای خود هستند؟

منبع: Gizmodo

The post این افزونه‌های مرورگرها وب‌گردی شما را سریع‌تر می‌کنند appeared first on دیجی‌کالا مگ.

منبع متن: digikala