به‌نظر می‌رسد ماجراهای مربوط به باگ مهم فیس تایم گروهی اپل در iOS 12 اگرچه اعتراضات زیادی به همراه داشته، اما برای کاشف نوجوان آن پایانی پرسود خواهد داشت. گفته می‌شود یک پسر ۱۴ ساله به نام «گرنت تامسون» (Grant Thompson) حین انجام بازی Fortnite و گشت‌وگذار در شبکه‌های اجتماعی، متوجه این باگ امنیتی می‌شود و این موضوع را به مادر خود خبر می‌دهد. او هم بیش از ۱ هفته تلاش کرد که این موضوع را به اپل اطلاع برساند اما این تلاش‌ها موفقیت‌آمیز نبود.

مشکل خانم تامسون این بود که او از راه و روش اصولی گزارش یک باگ اطلاعی نداشت و یکی از افراد پشتیبانی اپل به او گفت که برای انجام این کار، باید به‌عنوان یک توسعه‌دهنده ثبت‌نام کند. بعد از اینکه او این باگ فیس تایم گروهی را گزارش داد، خبری از اپل نشد تا اینکه رسانه‌ها به این موضوع پرداختند و سروصدای زیادی ایجاد شد. اما ظاهرا روز جمعه یکی از مدیرهای ارشد اپل به منزل این نوجوان مراجعه کرده تا از او تشکر کند و از مادر او خواسته که اپل چگونه می‌تواند فرایند گزارش باگ‌ها را بهبود ببخشد.

در ضمن به این نوجوان خوش‌شانس هم اعلام شده که او واجد شرایط جایزه‌ی مربوط به گزارش باگ‌های مهم اپل است که با توجه به اهمیت باگ، مبلغی بین ۲۵ هزار تا ۲۰۰ هزار دلار پرداخت می‌شد. اگرچه، باگ فیس تایم دقیقا در دسته‌بندی‌های مشخص شده اپل برای باگ‌ها قرار نمی‌گیرد و به همین خاطر نمی‌دانیم این شرکت در نهایت چه مقدار پولی را پرداخت خواهد کرد. ولی روی هم رفته احتمالا حداقل ۲۵ هزار دلار نصیب این نوجوان می‌شود.

منبع: Phone Arena

The post نوجوان کاشف باگ فیس‌تایم اپل مبلغ قابل توجهی دریافت می‌کند appeared first on دیجی‌کالا مگ.

منبع متن: digikala