پلیس نیویورک اعلام کرده که برای تشخیص جرائم مشابه به بهره‌گیری از یک سیستم نرم‌افزاری جدید تحت عنوان Patternizr روی آورده است؛ این سیستم می‌تواند با بررسی صدها هزار پرونده مختلف، الگوها یا جرائم مشابه را تشخیص بدهد.

در این گزارش واشنگتن‌تایمز آمده که این سیستم توسط متخصصین اداره پلیس نیویورک توسعه یافته است. پیش از این، پلیس‌ها برای این کار باید شخصاً پرونده‌های مختلف را بررسی می‌کردند. البته کارکرد این سیستم قرار نیست مانند فیلم گزارش اقلیت، جرائم رخ نداده را پیش‌بینی کند. بلکه کارآگاهان با بهره‌گیری از این سیستم ساده‌تر از گذشته می‌توانند حجم بیشتری از پرونده‌ها را با دقت بالاتری بررسی کنند.

پلیس نیویورک می‌گوید آن‌ها از سال ۲۰۱۶ از این سیستم استفاده می‌کنند. به گفته مسئول بخش تحلیل داده اداره پلیس، آن‌ها برای توسعه این سیستم دو سال وقت صرف کرده‌اند و این اداره نخستین اداره پلیس در آمریکا است که از این سیستم بهره می‌برد.

این مقام ارشد خاطرنشان کرده که آن‌ها برای آموزش این سیستم، از الگوهای شناخته شده در ۱۰ سال گذشته استفاده کرده‌اند و در آزمایش‌های مختلف هم عملکرد خوبی داشته است. در گزارش واشنگتن‌تایمز آمده که برای جلوگیری از تبعیض‌های نژادی، این سیستم نژاد متهمان را در نظر نمی‌گیرد. در نهایت چنین سیستمی از آنجایی که به پلیس‌ها اجازه می‌دهد  جرائم صورت گرفته در دیگر مناطق نیویورک را به‌راحتی مورد بررسی قرار دهند، می‌تواند عملکرد این افراد را برای حل جرائم بهبود ببخشد.

منبع: The Verge

The post پلیس نیویورک برای تشخیص جرائم مشابه از سیستم نرم‌افزاری استفاده می‌کند appeared first on دیجی‌کالا مگ.

منبع متن: digikala