این روزها ابزار مدیریت دانلود موجود در مرورگرها امکانات قابل توجهی دارند ولی در نهایت اگر قصد دارید فایل‌های حجیمی را دانلود کنید، باید به بهره‌گیری از برنامه‌های مختص مدیریت دانلود روی بیاورید. این ابزارها، با تقسیم فایل‌ها به بخش‌های کوچک‌تر، تأثیر بسزایی در افزایش سرعت دانلود دارند.

از دیگر امکانات قابل توجه این ابزارها، می‌توانیم به امکان برنامه‌ریزی برای شروع و پایان دانلودها اشاره کنیم که چنین قابلیتی بسیار مثمر ثمر است و کاربردهای زیادی دارد. حتی اگر چندان اهل دانلود نیستید، این برنامه‌ها می‌توانند فایل‌های مختلف را به‌صورت خودکار در پوشه‌های مختلف سیستم قرار دهند و با این کار، راحت‌تر از گذشته می‌توانید به آن‌ها دسترسی داشته باشید.

بهترین ابزارهای مدیریت دانلود برای ویندوز و macOS توسعه پیدا کرده است و برای اندروید هم به چند گزینه مناسب می‌توان اشاره کرد. اما برای سیستم‌عامل iOS، طبق بررسی‌های ما گزینه‌ی همه‌فن‌حریفی وجود ندارد و موارد موجود در اپ استور معمولاً اپلیکیشن‌هایی هستند که در حقیقت مرورگرهای ابتدایی قدیمی همراه با ابزار مدیریت دانلود محسوب می‌شوند. به همین خاطر برای iOS توصیه می‌کنیم که از ابزارهای داخلی این سیستم‌عامل بهره ببرید.

uGet (ویندوز، اندروید)

مدیریت دانلود

این برنامه مدیریت دانلود رایگان است و خوشبختانه از ویژگی‌های متنوعی بهره می‌برد و به راحتی می‌توان از آن استفاده کرد. همچنین به لطف ارائه‌ی افزونه‌هایی برای مرورگرهایی مانند کروم، فایرفاکس و اپرا، این برنامه به‌طور کامل از مرورگرهای اشاره شده پشتیبانی می‌کند. بعد از اینکه لینک‌های فایل‌های موردنظر را کپی می‌کنید، این برنامه گزینه‌ای برای دانلود کردن آن نمایش می‌دهد و از لحاظ دانلود همزمان تعداد زیادی فایل هم امکانات قابل توجهی دارد و روی هم رفته، یکی از بهترین ابزارهای رایگان برای مدیریت دانلود محسوب می‌شود.

Xtreme Download Manager (ویندوز، مک)

مدیریت دانلود

یکی دیگر از ابزارهای رایگان مدیریت دانلود، Xtreme Download Manager نام دارد که در سیستم‌عامل‌های ویندوز، مک و همچنین لینوکس اجرا می‌شود. این برنامه رابط کاربری جذابی دارد و از امکانات مختلفی هم بهره می‌برد؛ از بین آن‌ها می‌توانیم به امکان برنامه‌ریزی دانلودها و استریم ویدیوها اشاره کنیم. این برنامه برای تقریباً تمام مرورگرها (شامل کروم، فایرفاکس و مایکروسافت اج) افزونه ارائه داده است. روی هم رفته این مورد هم یکی دیگر از بهترین برنامه‌های رایگان مدیریت دانلود به حساب می‌آید.

Internet Download Manager (ویندوز)

مدیریت دانلود

برنامه Internet Download Manager که به اختصار IDM نامیده می‌شود، در بین کاربران ایرانی طرفداران پروپاقرص زیادی دارد که از برنامه به روش قانونی یا غیرقانونی استفاده می‌کنند.IDM مشخصه‌های قابل توجه متعددی دارد که از بین آن‌ها می‌توانیم به امکان برنامه‌ریزی پیشرفته برای دانلود، افزایش سرعت دانلود با بهره‌گیری از دیگر لینک‌های موجود، اعمال محدودیت برای سرعت دانلود، پشتیبانی از FTP و اسکن ویروس اشاره کنیم. همچنین IDM به‌طور کامل از تقریباً تمام مرورگرهای مدرن پشتیبانی می‌کند.

بیشتر بخوانید: چرا مرورگر گوگل کروم حجم زیادی از حافظه رم را اشغال می‌کند؟

Folx (مک)

مدیریت دانلود

اگر از کاربران macOS هستید و به دنبال برنامه‌ی مدیریت دانلودی هستید که رابط کاربری آن مطابق با زبان طراحی این سیستم‌عامل باشد، استفاده از Folx را توصیه می‌کنیم. این برنامه با تقریباً تمام مرورگرها سازگار است و به‌صورت خودکار می‌تواند بعد از قطع و وصل شدن اینترنت، ادامه دانلود را از سر بگیرد و با تقسیم فایل‌ها به بخش‌های کوچک‌تر، سرعت دانلود را افزایش می‌دهد. این برنامه رایگان است و برای بهره‌گیری از امکاناتی مانند سازگاری بیشتر با آیتونز و قابلیت محدود کردن سرعت دانلود، باید مبلغ ۲۰ دلار بپردازید. در ضمن باید به امکان دانلود فایل‌های تورنت هم اشاره کنیم.

iDownloader (مک)

مدیریت دانلود

این برنامه بسیار سبک، از رابط کاربری ساده‌ای بهره می‌برد و یکی از بهترین ابزارهای مدیریت دانلود در macOS است. در پشت این ظاهر ساده، امکاناتی مانند برنامه‌ریزی برای دانلود (برای مثلاً دانلودهای شبانه) و امکان دسته‌بندی فایل‌های دانلود شده برای دسترسی راحت‌تر به آن‌ها تعبیه شده است. روی هم رفته اگر علاقه‌ی زیادی به برنامه‌های دارای رابط کاربری شلوغ ندارید، بهتر است که نگاهی به این برنامه بیندازید.

Advanced Download Manager (اندروید)

مدیریت دانلود

این اپلیکیشن اندرویدی می‌تواند همزمان سه فایل را دانلود کند و با تقسیم فایل به ۹ بخش سرعت دانلود را هم افزایش می‌دهد و در نهایت باید به تقسیم‌بندی فایل‌های دانلود شده و ظاهر ساده آن هم اشاره کنیم. در این اپلیکیشن به‌راحتی می‌توانید روند دانلود فایل‌ها را متوقف کنید یا از سر بگیرید و امکان برنامه‌ریزی برای دانلودها هم وجود دارد. نسخه رایگان این اپلیکیشن مدیریت دانلود تبلیغ نمایش می‌دهد و برای خلاص شدن از شر تبلیغات، باید ۳ دلار بپردازید.

Download Booster (اندروید)

مدیریت دانلود

این اپلیکیشن مدیریت دانلود به دلیل رابط کاربری بسیار ساده‌ای که دارد، شاید ابزار توانایی به نظر نرسد ولی باید بگوییم که یکی از بهترین و سبک‌ترین اپلیکیشن‌های مدیریت دانلود در سیستم‌عامل اندروید است. این اپلیکیشن هم مانند دیگر موارد مشابه می‌تواند سرعت دانلود را افزایش دهد و در کنار آن از امکانات قابل توجهی بهره می‌برد. برخلاف بسیاری از دیگر اپلیکیشن‌های مشابه، این ابزار رابط کاربری مدرنی دارد و البته گاهی اوقات تبلیغاتی هم نمایش می‌دهد که با توجه به رایگان بودن آن، چنین موضوعی کاملاً طبیعی است.

بیشتر بخوانید: ۷ آنتی ویروس رایگان که به‌صورت آنلاین کامپیوتر شما را اسکن می‌کنند

منبع: Gizmodo

The post بهترین برنامه‌های مدیریت دانلود برای گوشی‌ها و کامپیوترها appeared first on دیجی‌کالا مگ.

منبع متن: digikala