شب گذشته، نطق اصلی کنفرانس Google I/O حدود ۲ ساعت به طول انجامید و طی این زمان، شاهد معرفی موارد مختلفی بودیم که شامل معرفی گوشی‌های جدید تا نسل بعدی دستیار دیجیتالی این شرکت بود. اگر وقت ندارید که تمام این خبرها را به‌صورت جداگانه پیگیری کنید، در این مطلب به‌صورت مختصر و مفید به مهم‌ترین آن‌ها می‌پردازیم.

پیکسل ۳a و پیکسل ۳a ایکس‌ال

کنفرانس Google I/O

همانطور که انتظارش را داشتیم، در کنفرانس Google I/O این شرکت مدل‌های میان‌رده پیکسل ۳ را معرفی کرد. برای کاهش قیمت‌ها، دیگر شاهد بهره‌گیری از تراشه رده‌بالا نیستیم و این گوشی‌ها از اسنپ‌دراگون ۶۷۰ بهره می‌برند و حداکثر حافظه آن‌ها ۶۴ گیگابایت است و از قابلیت شارژ بی‌سیم هم پشتیبانی نمی‌کنند. اما در عوض باید بگوییم که بار دیگر شاهد بازگشت جک هدفون هستیم.

پیکسل ۳a با قیمت ۳۹۹ دلاری از نمایشگر ۵.۶ اینچی اولد بهره می‌برد و دوربین آن‌ها هم دقیقه مشابه دوربین پیکسل ۳ است. برای خرید پیکسل ۳a ایکس‌ال باید مبلغ ۴۷۹ دلار بپردازید و اندازه نمایشگر آن هم به ۶ اینچ می‌رسد.

نست هاب و نسب هاب مکس

کنفرانس Google I/O

گوگل هوم هاب حالا به‌عنوان «نسب هاب» (Nest Hub) مطرح شده و قیمت آن هم از ۱۴۹ دلار به ۱۲۹ دلار رسیده است. در همین حین شاهد بزرگ‌تر شدن آن هم هستیم. این محصول یک برادر بزرگ‌تر دارد که به جای نمایشگر ۷ اینچی، از نمایشگر ۱۰ اینچی بهره می‌برد و دارای دوربین هم هست و تحت عنوان «نست هاب مکس» معرفی شد. این محصول با اپلیکیشن نست یکپارچه محسوب می‌شود و می‌تواند مانند دیگر دوربین‌های نست انجام وظیفه کند. گوگل می‌گوید یک دکمه سخت‌افزاری پشت این محصول تعبیه شده تا کاربران بتوانند به راحتی دوربین و میکروفون آن را غیرفعال کنند. Nest Hub Max با قیمت ۲۲۹ دلاری در تابستان امسال روانه‌ی بازار می‌شود.

یکی دیگر از قابلیت‌های این گجت، امکان تشخیص چهره است و با توجه به آن، می‌تواند پاسخ‌های شخصی‌تری را ارائه دهد. در وبلاگ گوگل آمده که فرایند تشخیص چهره به‌صورت داخلی انجام می‌شود و به همین خاطر اطلاعات دوربین هیچ‌وقت گجت را ترک نمی‌کند.

واقعیت افزوده در بخش جستجو

کنفرانس Google I/O

در کنفرانس Google I/O اعلام شد که برخی از نتایج جستجو، مانند یک مدل خاص کفش یا مثلاً کوسه سفید، حاوی مدل‌های سه‌بعدی خواهند بود. با کلیک بر مدل مذکور، می‌توانید آن را به کمک واقعیت افزوده بر دنیای واقعی قرار دهید.

بهبودهای گوگل لنز

کنفرانس Google I/O

گوگل لنز هم قابلیت‌های جدیدی پیدا می‌کند. به‌عنوان مثال اگر دوربین گوگل لنز را به سمت منوی رستوران بگیرید، می‌تواند محبوب‌ترین عناوین را نشان دهد. همچنین اگر این دوربین را به سمت یک رسید بگیرید، به‌صورت خودکار می‌تواند مواردی مانند انعام را محاسبه کند.

گوگل دوپلکس در وب

کنفرانس Google I/O

در کنفرانس Google I/O سال گذشته، شاهد رونمایی از گوگل دوپلکس بودیم که می‌تواند از طرف کاربران مثلاً با رستوران‌ها تماس بگیرد و یک میز رزرو کند. در سال جاری، گوگل اعلام کرد که این هوش مصنوعی روانه‌ی وب می‌شود تا برای کارهای بیشتری مورد استفاده قرار بگیرد. به‌عنوان مثال به جای اینکه شخصاً به سایت‌های کرایه ماشین مراجعه کنید و چندین فرم را پر کنید، این هوش مصنوعی با توجه به تاریخ سفر و رسیدهای مربوط به ماشین‌های کرایه‌ای قبلی که در جیمیل وجود دارند، می‌توانند تمام فرم را پر کند و حتی ماشین موردنظر را هم برای شما انتخاب کند.

سریع‌تر شدن گوگل اسیستنت

کنفرانس Google I/O

گوگل توانسته مدل‌های مربوط به تشخیص صدا را از صدها گیگابایت، به فقط نیم گیگابایت کاهش دهد تا تمام آن در یک گوشی جای بگیرد. با ذخیره‌سازی آن در حافظه داخلی، دیگر برای انجام مکالمات لازم نیست که هر بار این اطلاعات روانه‌ی فضای ابری شود و با سرعت زیادی می‌توانید با این دستیار دیجیتالی صحبت کنید. به همین خاطر حتی در صورت فعال بودن حالت هواپیما هم می‌توانید از گوگل اسیستنت استفاده کنید. گوگل می‌گوید نسل جدید گوگل اسیستنت در ابتدا روانه‌ی نسل بعدی گوشی‌های پیکسل می‌شود.

ارائه‌ی گوگل اسیستنت برای Waze

در نطق اصلی کنفرانس Google I/O اعلام شد که تا چند هفته‌ی آینده، گوگل اسیستنت به‌صورت داخلی در اپلیکیشن محبوب Waze قرار می‌گیرد و به کاربران اجازه می‌دهد که تنها با استفاده از صدای خود کارهایی مانند وجود تصادفات در راه‌ها را گزارش دهند.

حالت رانندگی گوگل اسیستنت

کنفرانس Google I/O

با گفتن عبارت Hey Google, let’s drive، حالت رانندگی این دستیار دیجیتالی فعال می‌شود. با این کار، رابط کاربری آن بسیار ساده‌تر می‌شود تا هنگام رانندگی حواس کاربر پرت نشود و در عین حال به موارد مهمی مانند مسیر موردنظر و امکان تغییر آهنگ دسترسی داشته باشد.

حالت ناشناس در گوگل مپ

کنفرانس Google I/O

مانند حالت ناشناس مرورگرهای مختلف، با فعال‌سازی این مشخصه در گوگل مپ، دیگر جزئیات مربوط به فعالیت در این اپلیکیشن در تاریخچه اکانت گوگل شما ذخیره نمی‌شود.

زیرنویس زنده

کنفرانس Google I/O

اندروید به‌زودی می‌تواند به‌صورت زنده برای محتواهای مختلف موجود در گوشی، مانند پادکست‌ها یا ویدیوهایی که ضبط کرده‌اید، زیرنویس زنده ارائه کند. در ضمن باید به ویژگی Live Relay هم اشاره کنیم که به‌صورت زنده محتوای مکالمه را به‌صورت متنی در اختیار کاربر قرار می‌دهد و کاربر هم می‌تواند با نوشتن جواب طرف مقابل را بدهد.

پروژه Euphonia

یکی دیگر از اقدامات گوگل برای راحت‌تر کردن زندگی افراد دچار معلولیت، پروژه Euphonia نام دارد. طبق اعلام این شرکت در کنفرانس Google I/O ، آن‌ها می‌خواهند الگوریتم‌های تشخیص صدا را طوری تغییر دهند که بتواند محتوای کلام افراد معلول مثلاً مبتلا به ALS یا افرادی که دچار سکته شده‌اند، تشخیص بدهد.

حالت تاریک

کنفرانس Google I/O

بالاخره گوگل رسماً ارائه‌ی حالت تاریک برای اندروید Q را تایید کرد. کاربران می‌توانند به‌صورت دستی این مشخصه را فعال کنند و البته در صورت فعال شدن حالت battery saver، این قابلیت به‌صورت خودکار فعال می‌شود.

حالت فوکوس

کنفرانس Google I/O

اگر می‌خواهید گوشی شما حین انجام کار حواستان را پرت نکند و از طرفی نمی‌خواهید قابلیت Do Not Disturb را فعال کنید، می‌توانید از حالت فوکوس بهره ببرید. با بهره‌گیری از این مشخصه، می‌توانید فهرستی از اپلیکیشن‌هایی که می‌توانند حواس شما را پرت کنند، انتخاب کنید تا برای زمانی مشخص هیچ نوتیفیکیشنی از آن‌ها منتشر نشود.

ارائه‌ی قابلیت واقعیت افزوده گوگل مپ برای گوشی‌های پیکسل

کنفرانس Google I/O

چند ماه قبل، گوگل قابلیت واقعیت افزوده گوگل مپ را نشان داد و از آن زمان مشغول بهبود این مشخصه بوده است. هدف آن هم این است که کاربران بتوانند گوشی خود را به سمت مناظر واقعی بگیرند و گوگل مپ چنین افرادی را به‌صورت جذاب‌تر و البته راحت‌تر برای رسیدن به مقصد راهنمایی کند. گوگل مپ هم تصاویر دریافتی را با Street View مقایسه می‌کند تا بتواند موقعیت دقیق شما را بهتر از GPS تشخیص بدهد. این مشخصه از مدتی پیش به‌صورت آزمایشی ارائه شده ولی حالا روانه‌ی گوشی‌های پیکسل می‌شود.

منبع: TechCrunch

The post مروری بر مهم‌ترین خبرهای کنفرانس Google I/O 2019 appeared first on دیجی‌کالا مگ.

منبع متن: digikala