اخیرا چند نسخه آزمایشی اندروید Q منتشر شده و متخصصان هم هرکدام از این نسخه‌ها را به دقت برای یافتن ویژگی‌های جدید زیر و رو می‌کنند. در همین رابطه، کارشناسان سایت XDA موفق به یافتن API جدیدی شده‌اند که هدف اصلی آن بهبود عملکرد بازی‌ها است.

روی هم رفته، این API در ابتدا اطلاعات مربوط به وضعیت فعلی پردازنده و عملکرد آن را جمع‌آوری می‌کند و به‌صورت زنده آن را در اختیار بازی در حال اجرا قرار می‌دهد. بازی موردنظر هم با بهره‌گیری از این اطلاعات مهم می‌تواند تنظیمات خود را به‌صورت پویا تغییر دهد و عملکرد کلی خود را بهبود ببخشد.

به عبارتی دیگر، اگر مثلا در گوشی اندرویدی شما بازی‌ای وجود دارد که تنظیمات آن را در بالاترین حد ممکن قرار داده‌اید، شاید در برخی مواقع اختلال‌هایی را تجربه کنید؛ با بهره‌گیری از این مشخصه اندروید Q، توسعه‌دهنده بازی می‌تواند کاری کند که فقط در این مواقع، رزولوشن و جزئیات بازی به‌صورت خودکار تا حدی کاهش پیدا کنند. به همین خاطر صرفا برای همین مشکلات مقطعی، دیگر لازم نیست که برای کل بازی به کیفیت پایین بسنده کنید. علاوه بر این، حتی توسعه‌دهنده‌ها می‌توانند تنظیمات مربوط به بازی خود را حذف کنند تا محیط بازی مذکور با توجه به شرایط فعلی خود را به‌سرعت وفق دهد و در این زمینه کاربران نیازی به انجام کاری نداشته باشند.

اندروید Q

البته این مشخصه می‌تواند برای موارد سنگینی مانند اپلیکیشن‌های واقعیت افزوده هم مورد استفاده قرار بگیرد که معمولا فشار زیادی بر سخت‌افزار وارد می‌کنند. طبق این گزارش،در حال حاضر API مذکور تنها در گوشی‌های پیکسل ۲ به بالا فعال است ولی ظاهرا گوگل می‌خواهد این قابلیت جذاب را برای دیگر گوشی‌های اندرویدی هم ارائه دهد.

البته باید ببینیم که این قابلیت اندروید Q چه واکنشی از جانب توسعه‌دهندگان بازی‌ها دریافت می‌کند زیرا اگر بهره‌گیری از آن پیچیده باشد، شاید بسیاری از توسعه‌دهندگان ترجیح بدهند که به‌طور کلی آن را کنار بگذارند.

منبع: Phone Arena

The post اندروید Q عملکرد بازی‌ها را بهبود می‌بخشد appeared first on دیجی‌کالا مگ.

منبع متن: digikala