واتس اپ که محبوب‌ترین اپلیکیشن پیام‌رسان جهان محسوب می‌شود، بار دیگر به دلیل ضعف امنیتی مورد سوء استفاده یک بدافزار قرار گرفته است. طبق گزارش TechCrunch، این حفره امنیتی که چند هفته قبل توسط واتس اپ کشف شده، به هکرها اجازه می‌داده که تنها با تماس گرفتن با قربانی، بدون اینکه لازم باشد او چنین تماسی را پاسخ دهد، بتوانند کنترل دوربین، میکروفون و موقعیت مکانی کاربر را در دست بگیرند. بعد از گرفتن این تماس، حتی نشانه‌های مربوط به آن هم از واتس اپ حذف می‌شده تا کاربران قربانی به چیزی مشکوک نشوند.

این بدافزار توسط شرکت اسراییلی NSO Group توسعه یافته است.

این بدافزار توسط شرکت اسراییلی NSO Group توسعه یافته که ید طولایی در توسعه بدافزارها و ارائه‌ی آن‌ها به دولت‌های مختلف دارد و با بهره‌گیری از این حفره توانسته‌اند که به گوشی چندین کاربر اندروید و iOS نفوذ کنند. هنوز در مورد شمار نفرات قربانی اطلاعات موثقی منتشر نشده ولی به هر حال از آنجایی که با این بدافزار امکان حمله به تمام کاربران واتس‌اپ وجود داشته، مطمئنا این آمار چندان کم نخواهد بود.

واتس‌اپ اعلام کرده که بعد از کشف این بدافزار، اصلاح آن حدودا ۱۰ روز به طول انجامیده و همچنین اعتقاد دارد که تنها تعداد اندکی از کاربران قربانی چنین حمله‌ای شده‌اند. در هر صورت اگرچه این مشکل از جانب سرورهای واتس اپ حل و فصل شده، ولی توصیه می‌شود جدیدترین نسخه اپلیکیشن واتس اپ را نصب کنید.

The post حفره امنیتی واتس‌اپ منجر به نفوذ گسترده یک شرکت اسراییلی شده است appeared first on دیجی‌کالا مگ.

منبع متن: digikala