مطلب «می‌بریم»؛ اپلیکیشن به اشتراک‌گذاری خودروهای شخصی و هم‌مسیری برای نخستین بار در دیجی‌کالا مگ منتشر شده است.

صندلی هر خودرو سرمایه‌ای ارزشمند بشمار می‌رود. در حالی که استفاده نکردن از صندلی خالی خودروهای شخصی بخشی از فضای خیابان‌ها را پر می‌کند، استفاده بهینه از آن‌ها می‌تواند تعداد زیادی از مسافران را به مقصدشان برساند. به اشتراک‌گذاری صندلی خالی خودروها، علاوه بر این‌که می‌تواند هزینه‌های نگهداری خودرو را برای راننده تامین کند، هزینه کسانی که روزانه طی ساعات مشخصی در شهر رفت و آمد می‌کنند را هم به‌شکل چشمگیری کاهش خواهد داد. در کنار مزایای اقتصادی که به آن‌ها اشاره شد، استفاده‌ی بهینه از ماشین‌ها با کاهش آلاینده‌ها، هوای صاف و آسمان آبی همراه خواهد بود. «می‌بریم» با نگاهی نو به مفهومی قدیمی، اپلیکیشنی در حوزه‌ی به اشتراک‌گذاری خودروهای شخصی (Carpooling) و سفرهای اشتراکی (RideSharing) است و قصد دارد تمام مواردی که در بالا به آن‌ها اشاره شد، یک‌جا در اختیار کاربران‌اش قرار بدهد.

‌‌‌‌‌‌

اشتراک چند صندلی

طبق آمار منتشر شده توسط شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، بیش از ۴۸ درصد سهم آلاینده‌های هوا به خودروهای شخصی اختصاص دارد. کافی است در یک روز پر ترافیک نگاهی به خیابان بیندازید تا متوجه شوید که درصد قابل توجهی از این خودروهای شخصی، تک سرنشین‌اند. می‌بریم اپلیکیشنی است که به کاربرانش اجازه می‌دهد صندلی‌های خالی خودروشان را با دیگران به اشتراک بگذارند و در ازای دریافت هزینه، راهی که هر روز آن را برای رسیدن به سرکار یا دانشگاه‌شان طی می‌کنند را با مسافران دیگر می‌بریم به اشتراک بگذارند. اگر با ماشین شخصی‌تان در شهرهای پر ترافیک رفت و آمد نمی‌کنید، می‌بریم به شما کمک می‌کند در زمان کوتاهی راننده‌ی هم‌مسیرتان را پیدا کنید و با پرداخت هزینه‌ای بسیار کمتر از تاکسی (۳۰ درصد کمتر) به مقصدتان برسید.

‌‌‌‌‌‌‌Final

چرا می‌بریم؟

اپلیکیشن «می‌بریم» برای پلتفرم اندروید توسعه داده شده است و میلیون‌ها کاربر ایرانی این سیستم‌عامل با دانلود این اپ می‌توانند از سرویس اشتراک‌گذاری خودروی شخصی و هم‌‌مسیری استفاده کنند. یکی از قابلیتهای این اپلیکیشن در مقایسه با گزینه‌های مشابه این است که کاربر تنها یک بار لازم است مسیر خودش را تعیین کند و دیگر احتیاجی نیست این کار را برای هر سفر انجام بدهد. به این ترتیب استفاده از اپ راحت‌تر شده و زمان کاربر را نمی‌گیرد. هزینه هر سفر هم موقع تعیین مبدا و مقصد به صورت آنلاین با استفاده از الگوریتم شرکت تاکسیرانی محاسبه و در لحظه به کاربران نمایش داده می‌شود. در کنار این امکانات کاربران می‌توانند روی نقشه وضعیت ماشین‌ها و مسافرها و برنامه‌ی هفتگی آن‌ها را مشاهده کنند و به‌راحتی برای مسیرهای مختلف هم‌مسیر پیدا کنند.

در آینده‌ی نزدیک نسخه iOS این اپلیکیشن هم در فروشگاه اپ‌استور عرضه می‌شود تا همه‌ی کاربران گوشی‌های هوشمند امکان استفاده از این سرویس را داشته باشند.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

موقعیت برد برد

در می‌بریم متناسب با مسیری که ثبت کرده‌اید می‌توانید راننده یا مسافر باشید؛ برای همین هم می‌توانید با توجه به زوج و فرد بودن پلاک ماشین‌تان تصمیم بگیرید. اگر به عنوان راننده در می‌بریم ثبت‌نام کنید به شما هم‌مسیرانی معرفی می‌شود و به این ترتیب در مسیر هر روزه‌تان می‌توانید درآمدی کسب کنید و از طرفی با اشتراک صندلی ماشین‌تان در کاهش آلودگی هوا قدمی موثر بردارید. اگر هم به‌عنوان مسافر در می‌بریم ثبت‌نام کنید، سیستم به‌صورت خودکار راننده‌های هم‌مسیرتان را به شما نمایش می‌دهد که با بررسی زمان حرکت‌شان و موقعیت مقصدشان می‌توانید یکی را انتخاب کنید. در صورت قبولی طرف مقابل، با او زمان قطعی را از طریق گفت و گوی آنلاین تعیین می‌کنید. کرایه‌ها در می‌بریم ۳۰ درصد ارزان‌تر از نرخ مصوب تاکسی در شهر تهران است و همین موضوع سرویس را برای استفاده‌ی روزانه به یک گزینه‌ی قابل قبول تبدیل کرده است.

برای دانلود و نصب می‌بریم به یکی از دو بازار اندرویدی بزرگ ایران یعنی مایکت و کافه‌بازار مراجعه کنید و بدون هیچ‌ هزینه‌ای اپلیکیشن می‌بریم را نصب و از آن استفاده کنید. در حال حاضر بیش از هزار کاربر شامل راننده و مسافر در می‌بریم ثبت‌نام کرده‌اند و بیش از ۴ هزار مسیر ثبت شده‌ است.

کافه بازار مایکت

منبع متن: digikala