سازمان تحقیقاتی Palo Alto Networks امروز به این موضوع اشاره کرد که ۱۳۲ اپلیکیشن روی فروشگاه گوگل پلی وجود دارند که حاوی Malwareهایی برای خراب کردن کامپیوترهای ویندوزی هستند. این برنامه‌ها توسط ۷ ناشر مختلف روی این فروشگاه قرار گرفته‌اند و برخی از آن‌ها بیش از ۱۰ هزار بار هم دانلود شده‌اند. این برنامه‌ها در به کار بردن یکسری کد‌های HTML‌ با یکدیگر مشترک هستند.

سازمان تحقیقاتی Pala Alto Networks امروز به این موضوع اشاره کرد که ۱۳۲ اپلیکیشن روی فروشگاه گوگل پلی وجود دارند که حاوی Malwareهایی برای خراب کردن کامپیوترهای ویندوزی هستند.
بر اساس اطلاعات منتشر شده این‌ کد‌ها بیشتر شامل دستوراتی می‌شوند که محتوای خارجی مانند ویدیوهای یوتیوب، صفحه‌های اینترنتی و مضامین مختلف را داخل برنامه‌ها اجرا می‌کنند. گفته شده که سازندگان این برنامه‌ها خودشان از آلوده‌ بودن برنامه‌هایی که ساخته‌اند آگاه نبوده‌اند، چرا که این برنامه‌ها به نحوی هک شده بودند و فایل‌های مخرب داخل آن‌ها قرار گرفته بود. براساس اطلاعات منتشر شده سازندگان این اپلیکیشن‌ها در کشور اندونزی واقع شده‌اند.

استفاده از iframها روشی که است به وسیله‌ی آن می‌توان برنامه‌های خارجی را داخل اپلیکیشن‌های مختلف استفاده کرد و این روش یکی از روش‌ها اصلی برای حمله به کامپیوترها و سیستم‌های مختلف به حساب می‌آید. به همین دلیل انتظار می‌رود که گوگل بتواند جلوی انتشار چنین برنامه‌هایی را بگیرد. البته قبلا هم گزارش‌هایی از آلوده بودن فروشگاه گوگل‌پلی منتشر شده بود و مشخص شده که کلی برنامه‌ی مخرب روی این فروشگاه قرار داشته است.

منبع: arstechnica

 

منبع متن: digikala