سفر کردن به یک کشور یا حتی یک شهر ناآشنا جزو هیجان‌انگیزترین اتفاقاتی است که هر فرد می‌توانید بارها در زندگی آن را تجربه کند. با این حال ممکن است گم کردن مسیر طعم شیرین سفر را در کام شما تلخ کند. برای این که از سفر بیشترین لذت را ببرید کافی است یک اپلیکیشن مسیریابی مناسب روی گوشی موبایل خود داشته باشید. ما در دیجی‌کالا مگ کار شما را آسان کرده‌ایم؛ کافی است این مطلب را تا انتها بخوانید تا با ۵ اپلیکیشن عالی برای مسیریابی در سفر آشنا شوید.

۱) اپلیکیشن مسیریابی گوگل مپس (Google Maps)

اپلیکیشن مسیریابی - گوگل مپس

دقت بی‌نظیر و به‌روزرسانی سریع نقشه‌های «گوگل مپس» (Google Maps) باعث می‌شود این اپلیکیشن همیشه در بالای فهرست بهترین اپلیکیشن‌های مسیریابی باشد. این اپلیکیشن به صورت پیش‌فرض روی اکثر گوشی‌های اندرویدی قرار دارد و برای آیفون و آیپد هم می‌تواند به صورت کاملا رایگان آن را دانلود کنید. اپلیکیشن گوگل مپس می‌تواند با استفاده از اطلاعات آنلاین وضعیت ترافیک، سریع‌تر مسیر بین دو نقطه را به شما پیشنهاد کند. در یکی از آخرین به‌روزرسانی‌های این اپلیکیشن امکان افزودن مقصدهای بین راه هم به آن اضافه شده. گوگل مپس را می‌توانید به صورت آنلاین استفاده کنید، ولی امکان ذخیره کردن نقشه‌ی محدوده‌ی دلخواه برای استفاده به صورت آفلاین هم وجود دارد.

دانلود از گوگل پلی دانلود از کافه بازار دانلود از اپ استور

۲) اپلیکیشن مسیریابی مپس.می (MAPS.ME)

اپلیکیشن مسیریابی - مپس.می

پس از گوگل مپس یکی از دقیق‌ترین و کامل‌ترین نقشه‌های ایران را می‌توانید در اپلیکیشن «مپس.می» (MAPS.ME) بیابید. یکی از محاسن بزرگ مپس.می این است که در آن نام تقریبا تمام مکان‌ها و معابر ایران به فارسی درج شده. بنابراین با جستجوی فارسی نام مکان، خیابان، شهر و روستای مورد نظر می‌توانید به آسانی آن را پیدا کنید. اپلیکیشن مپس.می امکانات فوق‌العاده خوبی نظیر مسیریابی، راهنمای صوتی و دسته‌بندی مکان‌هایی مانند هتل‌ها، رستوران‌ها، پمپ بنزین‌ها و… را به صورت کاملا رایگان در اختیار شما قرار می‌دهد.

دانلود از گوگل پلی دانلود از کافه بازار دانلود از اپ استور

۳) اپلیکیشن مسیریابی کارتا جی‌پی‌اس (Karta GPS)

اپلیکیشن مسیریابی - کارتا جی پی اس

اگر دنبال یک اپلیکیشن مسیریابی رایگان با امکانات کامل هستید، اپلیکیشن «کارتا جی‌پی‌اس» (Karta GPS) را دانلود کنید. این اپلیکیشن علاوه بر نقشه‌های آفلاین و مسیریابی، قابلیت راهنمای صوتی هنگام رانندگی را هم به صورت رایگان در اختیارتان قرار خواهد داد. اپلیکیشن کارتا جی‌پی‌اس نقشه‌ی آفلاین بیشتر کشورهای جهان از جمله ایران را دارد. شاید نام تمام کوچه‌ها را در نقشه‌ی این اپلیکیشن برای ایران پیدا نکنید، ولی به احتمال زیاد با جستجو کردن نام هر شهر یا روستایی در بخش سرچ به نتیجه خواهید رسید. بنابراین می‌توان گفت کارتا جی‌پی‌اس برای سفرهای بین شهری یکی از گزینه‌های مناسب است.

دانلود از گوگل پلی دانلود از اپ استور

۴) اپلیکیشن مسیریابی سایجیک (Sygic)

اپلیکیشن مسیریابی - سایجیک

اگر پیش از این دنبال یک اپلیکیشن مسیریابی خوب گشته باشید، به احتمال زیاد با نام اپلیکیشن «سایجیک» (Sygic) آشنا هستید. این اپلیکیشن برای هر سه سیستم عامل اندروید، iOS و ویندوز عرضه شده است. سایجیک امکانات بسیار زیادی از جمله دانلود نقشه‌های آفلاین، مسیریابی و راهنمای صوتی دارد. البته برای استفاده‌ی رایگان از امکانات کامل اپلیکیشن سایجیک تنها ۷ روز فرصت خواهید داشت. پس از گذشت ۷ روز همچنان می‌توانید از برخی امکانات محدود سایجیک استفاده کنید ولی برای دسترسی به امکانات کامل باید نسخه‌ی پولی آن را بخرید.

دانلود از گوگل پلی دانلود از کافه بازار
دانلود از اپ استور دانلود از ویندوز استور

۵) اپلیکیشن مسیریابی جی‌پی‌اس نویگیشن (GPS Navigation)

اپلیکیشن مسیریابی - جی پی اس نویگیشن

اپلیکیشن «جی‌پی‌اس نویگیشن» (GPS Navigation) را می‌توان نسخه‌ای از سایجیک معرفی کرد که امکانات بیشتری را به صورت رایگان در اختیار شما قرار می‌دهد. در این اپلیکیشن به صورت رایگان می‌توانید نقشه‌های آفلاین را دانلود و از مسیریابی (هم برای رانندگی و هم برای پیاده‌روی) استفاده کنید. اپلیکیشن جی‌پی‌اس نویگیشن نقشه‌ی مناطق بسیار زیادی از دنیا را دارد که کشور عزیز ما ایران هم جزو آن‌ها است. البته بر خلاف سایجیک، اپلیکیشن GPS Navigation تنها برای گوشی‌های اندرویدی عرضه شده.

دانلود از گوگل پلی

منبع متن: digikala