دستیار صوتی جدید سامسونگ، بیکسبی (Bixby)، در پرچم‌داران جدید سامسونگ، گلکسیS8 و (Samsung Galaxy S8) گلکسی S8 پلاس (+Samsung Galaxy S8) عرضه خواهد شد. فشردن دکمه مخصوص در گوشه‌ی نمایشگر گوشی بیکسبی را فعال می‌کند. بیکسبی می‌تواند به سؤالات شما مثل گوگل، کورتانا و سیری پاسخ بدهد. اما فراتر از سؤالاتی مثل این‌که برج میلاد چند متر است یا نزدیک‌ترین رستوران کجاست؛ بیکسبی قرار است راهی برای دسترسی به اطلاعات شخصی شما باشد. اطلاعاتی مثل برنامه‌ریزی‌های روزانه، رزرو پروازها. این برنامه همچنین پیام‌ها و خبرها را جمع‌آوری می‌کند و در صورت لزوم به برنامه‌های شخص ثالث دسترسی دارد.

بیکسی مانند فایرفلای (Firefly) در fire phone آمازون، با نگاهی به یک تصویر به شما می‌گوید کجا می‌توانید آن را بیابید و قیمت آن چقدر است. همچنین عکس‌هایی که می‌گیرید را بررسی می‌کند و مشخص می‌کند عکس کجا گرفته شده است و خبرهای مربوط به آن منطقه را برای شما می‌فرستد.

به نظر می‌رسد سامسونگ می‌خواهد بیکسبی را به‌طور انحصاری برای گلکسی S8 و گلکسی S8 پلاس نگه دارد. این برنامه در گوگل پلی استور وجود ندارد و حداقل در حال حاضر سامسونگ آن را به کاربران گوشی‌های قدیمی‌تر سامسونگ  پیشنهاد نمی‌کند. با این حال، یکی از اعضا فروم XDA اعلام کرده که توانسته است بیکسبی را روی گوشی گلکسی S7 خود اجرا کند. بر اساس گفته‌های این کاربر، گوشی‌های سامسونگ با اندروید نوقا می‌توانند بیکسبی را اجرا کنند.

برای اجرای بیکسی ابتدا باید لانچر S8 و بعد APK بیکسبی را نصب کنید. برای راهنمای دقیق‌تر می‌توانید XDA را بخوانید.

منبع: PhoneArena

مطلب آیا بیکسبی برای سایر گوشی‌های سامسونگ قابل استفاده است؟ برای نخستین بار در دیجی‌کالا مگ منتشر شده است.

منبع متن: digikala