معمولا توصیه می‌شود برای سرویس‌های مختلف پسوردهای یکسان به کار نبریم. این یعنی برای هر صفحه کاربری در اپلیکیشن‌های مختلف، وب‌سایت‌ها یا کارت‌های بانکی، رمز منحصربه‌فرد و متفاوتی انتخاب کنیم. این پیشنهاد برای این است که اگر یکی از پسوردها لو رفت، تنها همان اکانت در دسترس قرار بگیرد و سایر برنامه‌ها یا دستگاه‌های ما امن باقی بمانند. اگرچه به خاطر سپردن این همه پسورد کار راحتی نیست. این جاست که اپلیکیشن‌های مدیریت پسورد مانند LastPass به کار می‌آید.

اکنون خبر خوب برای کاربران اندروید این است که LastPass بهتر و کارآمدتر از قبل خواهد بود. چراکه این شرکت اعلام کرده است از API‌های Autofill جدیدی بهره می‌برد که جزئی از ویژگی‌های جدید در اندروید O خواهد بود.

چهارچوب کار این API‌های جدید به اپلیکیشن‌هایی مثل LastPass کمک می‌کند تا علاوه بر به خاطر سپردن پسوردها، صفحه‌ی پرداخت اینترنتی را هم شناسایی کند و به‌صورت ایمن اطلاعات کارت اعتباری شما را وارد کند.

تا این لحظه نسخه‌ی مخصوص توسعه‌‌دهندگان اندروید O‌ منتشر شده است. با توجه به سابقه‌ی گوگل در انتشار نسخه‌های اندروید، احتمالا طی ماه‌های آینده باید منتظر معرفی نسخه‌ی نهایی اندروید O باشیم.

‌‌‌

منبع: Ubergizmo

منبع متن: digikala