هوش مصنوعی به سرگرمی جدید گوگل تبدیل شده است و این شرکت، هر روز هوش مصنوعی‌اش را باهوش‌تر می‌کند. هوش مصنوعی جدید گوگل یک روبات باهوش است که نقاشی‌های شما را کامل می‌کند. این روبات دودل‌ها (doodle) و نقاشی های ساده را تحلیل می‌کند و یک کلیپ آرت زیبا را جایگزین آن می‌کند. این روبات گوگل AutoDraw نام گرفته است. نرم‌افزار جدید نمایشی از خلاقیت گوگل با استفاده از یادگیری ماشینی است که در سری تجربیات هوش مصنوعی گوکل جای می‌گیرد.. این نرم‌افزار از تکنولوژی شناسایی تصویر استفاده می‌کند. با این سیستم، نرم‌افزار تصاویر مشابه را شناسایی می‌کند و همتای آن را از پایگاه داده‌هایی با تصاویر ساده‌ی نقاشی شده و کلیپ‌آرت‌ها تطبیق می‌دهد.

این شرکت AutoDraw را به‌عنوان ابزاری در برنامه‌های نقاشی ارائه داده و به افرادی که نمی‌توانند به‌خوبی نقاشی کنند، کمک می‌کند. گوگل در تیزر معرفی AutoDraw، ادعا می‌کند: «AutoDraw همتای نقاشی‌تان را با جادوی یادگیری ماشینی از بین نقاشی‌های نقاشان بااستعداد پیدا می‌کند تا به شما کمک کند.»

تکنولوژی پشت این نرم‌افزار Quick Draw است. Quick Draw اشکالاتی داشت. مثلا حواس شما را هنگام نقاشی پرت می‌کرد. اما AutoDraw برای کسانی که نقاش نیستند کارآمدتر است. برای مثال ممکن است برای ساختن یک کارت تبریک تولد، وقت زیادی را صرف پیدا کردن اشکال آن در اینترنت کنید و اما با این نرم‌افزار تنها چند ثانیه زمان می‌برد تا شمایی از کیک و بادکنک‌ها را بکشید و کارت شما آماده شود.

قطعا AutoDraw نرم‌افزار کامل و بدون عیبی نیست. احتمالا تا مدت‌ها این برنامه چیزهای عجیب‌وغریب به شما پیشنهاد بدهد. برای مثال اگر کلمه‌ی انگلیسی Verge را بنویسید، این برنامه چیزهایی مثل انگشتان پا، ساق پا یا پوزیشن های یوگا به شما پیشنهاد می‌دهد. از طرف دیگر AutoDraw بسیار هوشمندانه تصمیم می‌گیرد، برای مثال از یک دودل پاپیون شکل یک ماهی می‌سازد.

استفاده از machine learning در این نرم‌افزار به این صورت است که در طول زمان با تحلیل نقاشی انسان‌ها، حدس زدن تصویرها در طول زمان بهتر می‌شود.

بازی با این نرم‌افزار لذت‌بخش و جالب است. گوگل این برنامه را به‌صورت رایگان در اختیار کاربران قرار داده است شما می‌توانید این برنامه را روی لپ‌تاپ، تبلت و گوشی‌های هوشمند داشته باشید.

منبع: The Verge

منبع متن: digikala