بسیاری از نقاشان با ترسیم از روی مدل و کپی مخالفند و آن را تقلب می‌دانند. آن‌ها ادعا می‌کنند این کار به شما در یادگرفتن نقاشی کمکی نمی‌کند. با این حال من متفاوت فکر می‌کنم. بهترین راه برای یادگرفتن نقاشی و طراحی تمرین کردن است. حتی اگر از میز نور یا پروژکتورهای کمکی استفاده کنید.

SketchAR بار دیگر بحث مفهوم واقعیت مجازی نقاشی (reality drawing) را در اپ استور داغ کرد.

این اپلیکیشن به‌زودی برای اندروید و مایکروسافت هم عرضه می‌شود. SketchAR با تکیه بر تصاویر مجازی روی کاغذی که می‌خواهید رویش نقاشی بکشید، کار می‌کند. این تصاویر مجازی روی نمایشگر گوشی شما نمایش داده می‌شود. کار با این اپلیکیشن کمی سخت است. نگه داشتن گوشی با یک دست و ترسیم خطوط با دست دیگر کار راحتی نخواهد بود. شاید یک سه‌پایه‌ی موبایل به شما کمک کند.

اپلیکیشن SketchAR چطور کار می‌کند؟

اول از همه باید پنج دایره‌ی کوچک بافاصله‌های مشخص روی صفحه بکشید. دوربین با تشخیص آن‌ها محل تصویر را روی نمایشگر ایجاد می‌کند.

می‌توانید عکس‌هایی از گالری خود انتخاب کنید. این برنامه عکس‌ها را ساده‌سازی می‌کند. طوری که بتوانید با دنبال کردن خطوط به‌سادگی این تصویر را بکشید. حتی می‌توانید با موبایلتان عکس بگیرید و به اپلیکیشن بدهید، تا برایتان ساده و به یک طرح تبدیل کند.

باقی کار هم دنبال کردن خطوط و کشیدن و خلق یک اثر هنری کوچک است. برای این‌که نحوه‌ی کار این برنامه را بهتر بفهمید ویدئو زیر را تماشا کنید.

در حال حاضر این اپلیکیشن تنها با برگه A4 کار می‌کند. اما SketchAR قصد دارد برای صفحات بزرگ‌تر و حتی به‌اندازه‌ی دیوار هم کار کند.

منبع: The Verge

منبع متن: digikala