اپل چند وقتی است تلاش می‌کند دولوپرها را وادار کند به یکی از تمایلاتش توجه کنند. اپل اصرار دارد این خوره‌های کدنویسی تنها از کدهای ۶۴ بیتی استفاده کنند. آخرین یادآوری موقر اپل در این زمینه این بود که نسخه‌های آینده‌ی iOS دیگر از اپلیکیشن‌های ۳۲ بیتی پشتیبانی نخواهند کرد. ولی ظاهرا این بار نوبت آن شده که اپل یادآوری محکم‌تری به دولوپرها بکند. بهترین راه اپل برای این کار چیست؟ ضربه را به جایی بزند که بیشترین درد را دارد؛ یعنی جیب آن‌ها! اپل از قبل با دولوپرها برای درصد سودی که به آن‌ها می‌پردازد قرارداد بسته است؛ بنابراین نمی‌تواند این ارقام را تغییر دهد. به عوض کاری که اپل کرده این است که جلوی نمایش داده شدن اپلیکیشن‌های ۳۲ بیتی در نتایج جست‌وجوهای اپ استور را گرفته. به این ترتیب این اپلیکیشن‌ها به نوعی نامرئی می‌شوند، و این موضوع تاثیری منفی روی درآمد دولوپر می‌گذارد.

احتمالا iOS 11 دیگر از اپلیکیشن‌های ۳۲ بیتی پشیتبانی نخواهد کرد. اپل برای این که دولوپرها را وادار کند از کدهای ۶۴ بیتی استفاده کنند، اپلیکیشن‌های ۳۲ بیتی را از نتایج جست‌وجوهای اپ استور حذف کرده است.

حدس زده می‌شود که اپل در کنفرانس WWDC 2017 (که امشب با پوشش زنده‌ی آن همراه شما خواهیم بود) قصد دارد اعلام کند که iOS 11 تنها از اپلیکیشن‌های ۶۴ بیتی پشتیبانی می‌کند. این پیش‌بینی به نظر منطقی می‌آید و توجیه می‌کند که چرا اپل دیگر دوست ندارد اپلیکیشن‌های ۳۲ بیتی در نتایج جست‌وجوی اپ استور دیده شوند. دولوپرهایی که پیام اپل را درست متوجه نشوند جایگاه خود را در اپ استور از دست خواهند داد.

منسوخ شدن اپلیکیشن‌های ۳۲ بیتی از ماه سپتامبر سال ۲۰۱۳ با معرفی آیفون ۵s شروع شد. آیفون ۵s برای اولین بار از یک پردازنده‌ی ۶۴ بیتی روی چیپ A7 استفاده می‌کرد. در میان نسخه‌های مختلف iOS هم iOS 7 اولین نسخه‌ای بود که از اپلیکیشن‌های ۶۴ بیتی پشتیبانی می‌کرد.

حال انتظار می‌رود اپل دوران اپلیکیشن‌های ۳۲ بیتی را به طور کامل خاتمه دهد. به جز این که اپلیکیشن‌های ۶۴ بیتی در صورت نیاز امکان مدیریت دستورهای پیچیده‌تری را دارند، امتیاز اصلی معماری ۶۴ بیتی برای کاربران آیفون این است که اجازه می‌دهد آیفون‌ها و آیپدهای بعدی بیش از ۴ گیگابایت رم داشته باشند. گرچه با توجه به این که انتظار می‌رود آیفون ۸ از ۳ گیگابایت رم استفاده کند، ظاهرا هنوز مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

منبع: Phone Arena

منبع متن: digikala