چیزی زیادی تا آغاز کنفرانس WWDC 2017 اپل باقی نمانده و ظاهرا خود این کمپانی اجازه داده تا یکی از خبرهای بزرگ آن به بیرون درز کند. بر اساس گزارش یکی از دولوپرها اکنون در اپ استور جایی برای یک اپلیکیشن جدید به نام Files در نظر گرفته شده که توسط خود اپل برنامه‌نویسی شده است. فهرست اطلاعات این اپلیکیشن جزئیات زیادی را نشان نمی‌دهد، ولی مشخص است که این اپلیکیشن برای اجرا به iOS 11 نیاز دارد که هنوز معرفی نشده و آیکن اپلیکیشن هم مشابه پوشه‌های سیستم‌عامل MacOS طراحی شده.

در اپ استور جایی برای یک اپ جدید به نام Files در نظر گرفته شده که توسط خود اپل برنامه‌نویسی شده است.

از این شواهد می‌توان نتیجه گرفت که اپل قصد دارد رویکرد iOS به مدیریت فایل‌ها را به شکل اساسی تغییر دهد. از زمان معرفی آیفون نسل اول در سال ۲۰۰۷، اپل تا جای ممکن تلاش کرده که دسترسی به فایل‌ها را در iOS محدود کند و کار مدیریت اسناد را به اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های ابری بسپارد.

در حال حاضر اپلیکیشن iCloud Drive تا حدی ساختار فایل‌ها را نمایش می‌دهد، ولی فایل‌ها تنها می‌توانند در iCloud Drive نگهداری شوند. در مقابل اندروید اجازه‌ی مدیریت فایل‌ها به شکل مرسوم و یکپارچه‌سازی با سرویس‌های ابری مختلف را به کاربران می‌دهد. بسیاری انتظار دارند اپل امسال به ویژه روی قابلیت‌هایی که آیپد را کارآمدتر می‌کند کار کند. به نظر می‌رسد روش مدیریت فایل در iOS یکی از بخش‌هایی است که جای زیادی برای بهبود دارد.

باید اندکی بیشتر صبر کنیم تا در نطق ابتدایی کنفرانس WWDC 2017 متوجه شویم اپل قصد دارد تا کجا در این زمینه پیش برود. این موضوع لزوما به معنی یک چرخش فلسفی در این کمپانی نخواهد بود. استیو جابز در سال ۲۰۰۵ گفته بود «در نهایت، مدیریت فایل تنها اپلیکیشنی خواهد بود که حرفه‌ای‌ها و مصرف‌کنندگان نیازی به استفاده از آن نخواهند داشت».

منبع: The Verge

منبع متن: digikala