شاید بتوان بدون سرویس‌های گوگل هم به راحتی و بدون روبرو شدن با مشکلی خاص از گوشی استفاده کرد، اما به نظر می‌رسد دیگر مجبور نیستید در همچین شرایطی به سر ببرید! ظاهرا روشی وجود دارد که بتوان تحریم‌های هواوی را با آن دور زد و فروشگاه گوگل پلی را روی گوشی نصب کرد! اینطور که به نظر می‌رسد این روش حتی روی گوشی‌های آنر که تحت تاثیر این محرومیت‌ها قرار گرفتند نیز جواب می دهد!

برای نصب گوگل پلی روی گوشی هواوی باید ابتدا برنامه‌ای را تحت عنوان Chat Partner با حجم ۱۴۷ مگابایت از طریق این لینک دانلود کنید. البته باید به این نکته بدیهی اشاره کنیم که این روش غیر رسمی است و طبیعتا از آن‌ جایی که هیچ اقدامی جهت رفع تحریم هواوی صورت نگرفته، هیچ راه حل رسمی نیز برای نصب گوگل پلی روی گوشی‌های این شرکت وجود ندارد! بعد از دانلود، نصب و اجرای برنامه، باید روی عبارت Detect Device و سپس Repair Now کلیک کنید. سپس بعد از باز شدن پنجره Activate device Administrator، گزینه Activate را از بین سه گزینه ظاهرا شده در زیر صفحه انتخاب کنید.

نصب گوگل پلی روی گوشی هواوی

بیشتر بخوانید: اتحاد شرکت‌های بزرگ چینی علیه گوگل و پلی استور!

بعد از انجام این مراحل گوشی را یک بار ریستارت کنید. سپس با روشن شدن و ظاهر شدن منوی برنامه‌ها می‌بینید که فروشگاه گوگل پلی بدون هیچ مشکلی می‌تواند در گوشی شما اجرا شود! حال می‌توانید با ورود حساب کاربری خود در پلی استور به راحتی از آن برنامه دلخواه خود را دانلود کنید. همچنین اگر برنامه Chat Partner را هم از گوشی پاک کنید مشکلی پیش نمی‌آید.

به ادعای وب‌سایت Gsmarena، این روش روی گوشی هواوی P40 لایت که در حال حاضر جدیدترین گوشی شرکت هواوی به حساب می‌آید امتحان شده و بدون هیچگونه مشکلی گوگل پلی استور در آن به اجرا درآمد. این در حالی است که هواوی میت ۳۰ پرو با پیغام خطای Device is not Play Protect certified مواجه شد و روش‌های موجود برای رفع این مشکل نیز در آن جواب نداد.

با این حال این یک بررسی اولیه به حساب می‌آید و لذا سخت‌افزارهای متفاوت ممکن است رفتارهای متفاوتی نیز از خود نشان دهند. بعد از افشای خبر وجود چنین روشی، برخی‌ها آن را روی هواوی میت ۳۰ پرو نصب کرده و هیچ مشکلی را گزارش نکردند. همینطور گوشی Y7p هم با این روش توانست از گوگل پلی برخوردار شود!

بیشتر بخوانید: اگر شرکت‌های چینی گوگل پلی استور را کنار بگذارند چه اتفاقاتی می‌افتد؟

باز هم باید به این نکته اشاره کنیم که استفاده از روش مذکور برای نصب گوگل پلی روی گوشی هواوی غیر رسمی است و مشخص نیست تا چند وقت بتوان از آن استفاده کرد! با این اوصاف ظاهرا برخی‌ها توانستند با انجام کارهایی از این دست، ترفندهایی برای نصب برنامه‌های گوگل روی گوشی‌های محروم هواوی به کاربران معرفی کنند. در نهایت باید دید موضع گوگل در قبال این حرکات چیست!

منبع: Gsmarena

The post نصب گوگل پلی روی گوشی هواوی و آنر با این ترفند ممکن شد! appeared first on دیجی‌کالا مگ.

منبع متن: digikala