در سال گذشته، هکرها به لطف حفره امنیتی موسوم به checkm8 که در بسیاری از تراشه‌های ساخت اپل وجود دارد، توانستند جیلبریک سازگار با چندین نسخه iOS را ارائه دهند. در همین رابطه، ساعاتی قبل تیم توسعه‌دهنده ابزار unc0ver خبر داده‌اند که جیلبریک آیفون‌ها و آیپدهای بیشتری امکان‌پذیر می‌شود؛ حتی آن‌هایی که به تازگی نسخه iOS 13.5 را دریافت کرده‌اند، می‌توانند از این ابزار جدید برای جیلبریک کردن استفاده کنند. گفته می‌شود تمام آیفون‌ها و آیپدهای مبتنی بر iOS 11 تا iOS 13.5 می‌توانند از این ابزار بهره ببرند.

برای توسعه نسخه پنجم ابزار unc0ver از یک حفره جدید کشف شده توسط یکی از هکرهای معروف به نام Pwn20wnd استفاده شده است. اگر با اصطلاح جیلبریک کردن گجت‌های اپل آشنایی ندارید باید بگوییم که به روند حذف محدودیت‌های نرم‌افزاری iOS جیبلریک گفته می‌شود؛ با این کار، می‌توانید بدون نیاز به اپ استور اپلیکیشن‌های مختلفی را نصب کنید و حتی سیستم‌عامل گجت را به طور گسترده تغییر دهید.

جیلبریک اپل

تیم توسعه‌دهنده زمان دقیقی برای ارائه‌ی این ابزار اعلام نکرده ولی بر اساس سایت موردنظر، به زودی بهره‌گیری از آن امکان‌پذیر می‌شود. در حال حاضر، ابزار جیلبریک Checkra1n که از حفره checkm8 استفاده می‌کند، تنها می‌تواند گجت‌های مبتنی بر تراشه A11 و مدل‌های قبلی آن را جیلبریک کند که این یعنی جدیدترین آیفون‌های سازگار با این ابزار، آیفون X و آیفون ۸ هستند.

همچنین یکی از مزیت‌های مهم ابزار unc0ver نسبت به Checkra1n این است که می‌تواند در macOS، ویندوز و لینوکس اجرا شود ولی Checkra1n فقط برای macOS رسما ارائه شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این ابزار جدید جیلبریک گجت‌های اپل می‌توانید به سایت unc0ver سر بزنید.

منبع: ۹To5Mac

The post به‌زودی جیلبریک تمام گجت‌های اپل مبتنی بر iOS 13.5 امکان‌پذیر می‌شود appeared first on دیجی‌کالا مگ.

منبع متن: digikala