تقریبا همه می‌دانند که اپل به پروژه‌های واقعیت افزوده علاقه مند است. این مسئله با معرفی ARKit در رویداد WWDC به‌روشنی دیده شد. ARKit به توسعه‌دهندگان کمک می‌کند برای دستگاه‌های iOS اپلیکیشن‌های AR-based بسازند. به همین خاطر شاید خبر همکاری ایکیا و اپل برای ساخت یک اپلیکیشن واقعیت مجازی برای فروش لوازم‌ خانگی چیز عجیبی نباشد.

انتخاب و خرید وسایل خانه به خصوص مبلمان یا تخت و کمد واقعا کار سختی است. این که چه مبلمان و وسایلی برای خانه‌ی ما و چیدمان آن مناسب است وقتی نمی‌توانیم آن ها را تست کنیم، برای خیلی از افراد و حتی طراحان داخلی دغدغه است.

شاید تا الآن فهمیده باشید؛ اپلیکیشن AR اپل و ایکیا به کاربران اجازه می‌دهد مبلمان و وسایل خانه‌ی ایکیا را به‌صورت مجازی در خانه‌ی خود قرار دهند تا بفهمند کدام وسایل به خانه‌شان می‌آید.  احتمالا امکان خرید وسایل هم به صورت آنلاین از همین اپلیکیشن ممکن باشد. این یعنی کاربران به‌راحتی می‌توانند وسایل خانه‌شان را بدون رفتن به فروشگاه انتخاب و خریداری کنند.


اپل برنامه دارد تا این اپلیکیشن را پاییز امسال منتشر کند. برای شروع ۵۰۰ تا ۶۰۰ محصول ایکیا به آن اضافه می‌شود. مدیر تحول دیجیتال Inter Ikea در گزارشی گفته که در آینده محصولات جدید ایکیا همان ابتدا به اپلیکیشن اضافه می‌شوند و مشتریان بدون این‌که لازم باشد به فروشگاه سر بزنند می‌توانند آن‌ها را ببینند و انتخاب کنند.

ایکیا یکی از شناخته‌شده‌ترین شرکت‌های محصولات خانگی است. این شرکت همیشه به‌سرعت از تکنولوژی استقبال کرده تا فروش و محصولاتش را ارتقا دهد. برای مثال ایکیا پیش‌تر میزهایی عرضه کرده که قسمتی برای شارژ بی‌سیم موبایل دارد. چراغ‌های هوشمند هم محصول دیگری از ایکیا با تکیه بر تکنولوژی روز است.

منبع: Ubergizmo

منبع متن: digikala