مایکروسافت چندی پیش از جدیدترین نسخه از سیستم‌عامل خود تحت عنوان ویندوز ۱۱ رونمایی کرد. ویندوزی با تغییرات ظاهری بسیار گسترده و قابلیت‌های جدید نظیر پشتیبانی از اپلیکیشن‌های اندروید که به نظر می‌رسد در صورت موفقیت‌آمیز بودن تمام مواردی که تاکنون پیرامون آن شنیدیم، باید آن را بهترین سیستم‌عامل تاریخ سیستم‌های خانگی بدانیم.

مایکروسافت در ابتدا ویندوز ۱۱ را برای کاربران اینسایدر حلقه‌ی Dev منتشر کرد اما این هفته خبری از بیلد جدید نبود. هرچند نمی‌توان این موضوع را خیلی ناامیدکننده دانست چرا که خبر بهتر این است که شرکت ردموندی تصمیم گرفته این‌بار ویندوز ۱۱ را از طریق کانال بتا برای کاربران منتشر کند.

آن دسته از کاربرانی که تاکنون از طریق کانال Dev موفق به دریافت ویندوز ۱۱ شدند احتمالا می‌دانند این نسخه بیشترین مشکلات احتمالی را دارد بنابراین پیشنهاد مایکروسافت برای آن دسته از علاقه‌مندانی که می‌خواهند ویندوز ۱۱ را نصب و تجربه کنند این است که دیگر در حلقه‌ی Dev ثبت‌نام نکنند و نسخه‌ی جدید را از طریق حلقه‌ی Beta دریافت کنند.

نسخه‌ی بتای ویندوز 11

اگر اکنون جز اینسایدرهای حلقه‌ی Dev هستید و بخواهید به Beta بروید، باید ویندوز را کاملا عوض کنید اما برای یک مدت محدود، شرکت آمریکایی به شما این امکان را می‌دهد تا بدون نیاز به نصب مجدد ویندوز، بین این دو کانال سوییچ کرده و ویندوز جدید را دریافت کنید. برای این کار به مسیر Windows Update و سپس Windows Insider Program بروید و حلقه‌ی مورد نظر خود را انتخاب کنید.

  • چرا ویندوز ۱۱ از پردازنده‌ی من پشتیبانی نمی‌کند؟

کانال Dev مخصوص کاربران فنی و کسانی است و مشکلات زیادی را ممکن است به همراه داشته باشد
نسخه‌ی بتا برای افرادی است که قصد ارسال بازخورد به مایکروسافت را دارند. این دسته از کاربران در حالی به تجربه‌ی زودهنگام ویندوز جدید می‌پردازند که با مشکلات کمتری به نسبت نسخه‌ی Dev روبرو می‌شوند
نسخه‌ی پیش‌نمایش هم برای آن دسته از کاربرانی است که نسخه‌ی نسبتا پایدار ویندوز را می‌خواهند.

اگر به‌تازگی قصد دریافت ویندوز ۱۱ را دارید، باز هم باید در یکی از حلقه‌های Dev یا Beta ثبت‌نام کنید اما به خاطر داشته باشید در درجه‌ی اول سیستم شما باید واجد شرایط برای دریافت ویندوز ۱۱ باشد. همانطور که احتمالا می‌دانید، مایکروسافت شروط سخت‌گیرانه‌ای برای دریافت ویندوز ۱۱ وضع کرده که به موجب آن، هر سیستمی قادر به پشتیبانی از ویندوز ۱۱ نیست. بنابراین حتما قبل از هرگونه اقدام جهت دانلود یا نصب ویندوز ۱۱، ابتدا وضعیت سیستم خود را بررسی کنید.

در نهایت باید به این نکته نیز اشاره داشته باشیم که نسخه‌ی نهایی و پایدار ویندوز ۱۱ قرار است در ماه اکتبر (اوایل پاییز) در دسترس عموم قرار بگیرد. در حال حاضر هم اگر از سیستمی برای انجام کارهای ضروری خود استفاده می‌کنید، اکیدا توصیه می‌شود فکر تجربه‌ی ویندوز ۱۱ را از ذهن خود خارج کنید چرا که این ویندوز اکنون در مراحل اولیه‌ی توسعه و عیب‌زدایی قرار دارد و ممکن است مشکلات زیادی را برایتان بوجود بیاورد.

  • اگر ویندوز ۱۱ را نصب نکنیم چه اتفاقی می‌افتد؟

منبع: GSMArena

نوشته مایکروسافت اولین نسخه‌ی بتای ویندوز ۱۱ را منتشر کرد اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala