آرامش عنصر گم‌شده زندگی بسیاری از انسان‌ها در دنیای مدرن امروزی است؛ خصوصا دو سال اخیر که پاندمی کرونا معادلات دنیا را به هم ریخت و میلیون‌ها نفر را به خاطر خانه‌نشینی و تبعاتش دچار اضطراب و انواع مشکلات روحی و روانی کرد. اما اگر با تکنیک‌های مراقبه یا به اصطلاح مدیتیشن آشنا باشید، می‌دانید که چقدر می‌توانند در آسایش جسم و روان شما مؤثر باشند.

  • معرفی اپلیکیشن Drops؛ یادگیری زبان با بازی و سرگرمی

اپلیکیشن Calm برای آموزش مدیتیشن طراحی شده؛ محصولی که با تکنیک‌های مراقبه، با پخش نواهای دلپذیر طبیعت، با تمرینات تنفس و با قصیه‌های شبانه پیش از خواب کاری می‌کند که راحت‌تر به خواب بروید و استرس‌ها و تنش‌ها را از جسم و جان خود بیرون کنید.

اپلیکیشن Calm

Calm به طور کلی از سه بخش تشکیل شده: Sleep، Meditate و Music که هر کدام زیرمجموعه‌های مختص به خودشان را دارند و وظایف خاصی را انجام می‌دهند. از Meditate شروع کنیم که مهم‌ترین بخش اپلیکیشن به شمار می‌آید. این قسمت شامل تمریناتی مثل تمرین تنفس و تنش‌زدایی از ذهن است که بتوانید روی مسائل مهم‌ زندگی‌تان بیشتر متمرکز باشید و کمتر روی عوامل استرس‌زا فکر کنید.

تمرینات مدیتیشن Calm از ۳ دقیقه شروع می‌شوند و هر قدر در آن‌ها پیشرفت کنید، تایم طولانی‌تر پیدا می‌کنند که ممکن است به ۲۵ دقیقه هم برسد. راهکارهای مقابله با استرس، تمرکز، خواب عمیق، شادی، راهکارهای جلوگیری از قضاوت و بروز خشم و … موضوعاتی هستند که در تمرینات مدیتیشن اپلیکیشن Calm به آن‌ها برخورد می‌کنید. البته برای استفاده از این محتوا باید به زبان انگلیسی هم تسلط داشته باشید.

اپلیکیشن Calm

اما بخش Sleep هم به نوبه خودش جذاب است. در این قسمت قصه‌های شبانه قبل از خواب برایتان تعریف می‌شود که تعدادشان به بیش از ۱۰۰ مورد می‌رسد. این قصه‌ها همگی دارای موزیک پس‌زمینه آرامش‌بخش هستند تا به کمک آن‌ها خواب آسوده‌تری را تجربه کنید.

از خواب صحبت کردیم. اپلیکیشن Calm در قسمت Music به غیر از موزیک‌های مناسب برای مدیتیشن و تمرکز، آرشیو فوق‌العاده‌ای از نواهای طبیعی مثل صدای باران و امواج دریا و ترق ترق آتش در جنگل و … را هم در خودش گردآوری کرده که برای تخلیه ذهن پیش از خواب عالی ظاهر می‌شوند. از این صداها می‌توانید برای تمرینات یوگا هم کمک بگیرید.

اپلیکیشن Calm

نکته مهم در مورد Calm و مزیت رقابتی‌اش نسبت به سایر نمونه‌های مشابه، برنامه‌ریزی‌های فوق‌العاده‌اش برای مدیتیشن است. بسته به سطحی که در آن قرار دارید، اپلیکیشن Calm می‌تواند برنامه‌های ۷ الی ۲۱ روزه‌‌ای برای مدیتیشن ارائه کند. اگر این تمرینات را درست و به موقع انجام بدهید، شک نکنید که متوجه تغییر بسیار بزرگی در آرامش روحی و جسمی خود می‌شوید. البته باید توجه داشته باشید که تمام قابلیت‌های Calm از ابتدا رایگان نیستند و بعضی از آن‌ها نیازمند حق اشتراک خواهند بود.

  • ۲۱ روش عالی برای به چالش کشیدن خود و تغییر سبک زندگی

اما به طور کلی تجربه کاربری اپلیکیشن حتی در نسخه رایگان به قدری عالی هست که با یک بار استفاده مشتری‌اش بشوید و شب‌هایتان را بدون آن به صبح نرسانید. اپلیکیشن Calm برای پلتفرم‌های اندروید و iOS منتشر شده که می‌توانید از لینک‌های زیر به دانلود آن اقدام کنید.

دانلود از گوگل پلی دانلود از اپ استور

نوشته آشنایی با اپلیکیشن Calm؛ مدیتیشن تمرین کنید و آسوده بخوابید اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala