برای انجام این کار نرم‌افزارهای شخص ثالث زیادی وجود دارند اما خوشبختانه با iOS 15 نیازی به هیچ‌کدام نخواهید داشت و ‌می‌توانید مستقیما از طریق اپلیکیشن Photos سیستم عامل، استخراج متن از تصویر را انجام بدهید. در ادامه با ما همراه باشید تا روش انجام این کار را به شما آموزش بدهیم.

  • راهنمای خرید آیفون ۱۳؛ هر آنچه از گوشی‌های جدید اپل باید بدانید

iOS 15 قابلیت‌های متعدد و جدیدی را برای اپلیکیشن Photos به ارمغان آورده است. یکی از آن‌ها Visual Lookup نام دارد که درست مثل گوگل لنز، می‌تواند اشیاء را تشخیص دهد. در کنار این ویژگی قابلیت Live Text را داریم که برای تشخیص متون و نوشته‌ها طراحی شده است. به لطف این ویژگی می‌توانید نوشته‌های درون تصاویر را بیرون بکشید و به شکل متن قابل ویرایش به آن‌ها دسترسی پیدا کنید.

این ویژگی در حال حاضر حروف لاتین را تشخیص می‌دهد، بنابراین از آن فعلا می‌توانید برای نوشته‌های انگلیسی بهره بگیرید. Live Text با تشخیص متون، می‌تواند آن‌ها را به نوشته‌های قابل ویرایش تبدیل کند تا بتوانید آن‌ها را کپی/پیست کرده، ترجمه کنید یا از طریقشان به جستجوی در اینترنت بپردازید.

برای انجام این کار لازم است:

در درجه اول، از شیئی که روی آن متن حک شده عکسی بگیرید. سپس وارد اپلیکیشن Photos شوید.

استخراج متن از تصویر

حالا تصویر مد نظرتان را پیدا کرده و روی آن اشاره کنید.

استخراج متن از تصویر

اگر اپلیکیشن Photos نوشته‌های درون عکس را تشخیص بدهد، یک آیکن کوچک اسکنر را در گوشه پایین و سمت راست تصویر مشاهده خواهید کرد.

استخراج متن از تصویر

با ضربه زدن روی این آیکن، حالا نوشته تشخیص داده شده روی عکس هایلایت می‌شود. اینجا می‌توانید هر ویرایشی که می‌خواهید را روی متن تشخیص داده شده انجام بدهید. برای این کار انگشت خود را روی متن نگه دارید تا ابزار انتخاب متن آشکار شود.

استخراج متن از تصویر

با این کار شما می‌توانید نوشته‌های بیشتری را جهت ویرایش انتخاب کنید. ضمنا یک تولبار شناور هم برای گزینه‌های ویرایشی در کنار آن ظاهر می‌شود که شامل Copy هم می‌شود.

استخراج متن از تصویر

بعد از آنکه نوشته را کپی کردید، حالا امکان پیست کردن آن در همه جا وجود دارد. به همین سادگی! به لطف این ویژگی خوب می‌توانید تا حد زیادی در وقت خود برای آوردن نوشته‌ها از دنیای تصاویر به دنیای واقعی صرفه‌جویی کنید.

  • معرفی اپلیکیشن Calm؛ با مدیتیشن آسوده بخوابید

منبع: Howtogeek

نوشته چگونه در iOS 15 از دل تصاویر متن بیرون بکشیم؟ اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala