حجم بکاپ کامل چت‌ها برای کاربرانی که زیاد از پیام‌ رسان واتساپ استفاده می‌کنند، ممکن است به چند گیگابایت هم برسد. راحت‌ترین راه برای کاهش این حجم، عدم گرفتن بکاپ از فایل‌های صوتی و تصویری در چت‌های کاربران است. قابلیت جدید مدیریت حجم بکاپ به‌زودی به کاربران این امکان را می‌دهد تا عمل بکاپ گیری خود را در واتساپ مدیریت کنند و به‌دلخواه فقط فایل‌هایی را که نیاز به پشتیبان‌گیری از آن‌ها را دارند برای برای گرفتن بکاپ انتخاب کنند.

واتساپ

واتساپ علاوه‌بر حجم زیاد فایل‌های بکاپ کاربران، دلیل دیگری نیز برای اضافه کردن این قابلیت دارد. پشتیبان‌گیری واتساپ در گوگل درایو در حال حاضر جزء فضای ذخیره‌سازی حساب کاربری شما محسوب نمی‌شود. اما احتمال دارد که این قابلیت در آینده دچار تغییر شود. شواهد حاکی از آن است که گوگل قرار است تنها ۲ گیگابایت فضای خالی به هر کاربر برای ذخیره‌ی بکاپ‌های واتساپ اختصاص دهد. این به این معنا است که هر چه حجم فایل بکاپ شما بزرگ‌تر باشد، فضای بیشتری از گوگل درایو شما اشغال خواهد شد.

اخیراً گوگل نسبت به ارائه‌ی فضای ذخیره سازی رایگان کمی سخت‌گیرتر شده است. برای مثال گوگل در اوایل سال جاری، برنامه بکاپ گیری رایگان گوگل فوتو را با وجود محبوبیت و استقبال کاربران حذف کرد. بنابراین اکنون جای تعجب نیست اگر گوگل با پیام‌ رسانی که بیش از ۲ میلیارد کاربر فعال در سراسر جهان دارد، برای ذخیره‌ی بکاپ‌های آن رفتاری مشابه با گوگل فوتو را انجام دهد.

یکی دیگر از قابیلت‌هایی که واتساپ بر روی آن کار می‌کند، ویژگی جدیدی به نام «اجتماع» (Community) است. این ویژگی جدید توسط سایت XDA-Developers بعد از بررسی فایل APK نسخه‌ی بتای ۲.۲۱.۲۱.۶ این اپ کشف شده است. نگاهی به جزئیات مربوط به این ویژگی جدید که در چندین رشته‌ توضیح آمده، نشان می‌دهد که این ویژگی یک عنصر اجتماعی جدید در چارچوب بزرگ‌تری در پیام‌رسان واتساپ است.

  • واتساپ قابلیتی جالب برای پیام صوتی را به‌زودی به اپ iOS اضافه می‌کند

ویژگی اجتماع از سیستم ارسال دعوتنامه با استفاده از لینک استفاده می‌کند که کاربران با استفاده از این ویژگی می‌توانند به آن متصل شوند. همچنین کاربران می‌توانند که این لینک‌های دعوتنامه را با استفاده از تصاویر QR کد به اشتراک بگذارند. تمامی افراد دارای واتساپ می‌توانند با دنبال کردن لینک دعوت وارد ویژگی اجتماع شوند. همچنین این کاربران می‌توانند که لینک‌ دعوتنامه را تنها با افرادی به اشتراک بگذارند که به آن‌ها اطمینان دارند. با توجه به این موضوع، می‌توان گفت که هر کاربر واتساپ که لینک دعوتنامه را داشته باشد می‌تواند وارد ویژگی اجتماع شده و به عضوی از آن تبدیل شود.

همانند گروه‌‌های گفت‌وگو، ویژگی اجتماع هم مدیر‌هایی خواهد داشت که این افراد تنظیمات بیشتری را در اختیار خواهند داشت. یکی از این رشته‌ توضیحات با اشاره به این موضوع می‌گوید که افرادی که مدیر یک اجتماع هستند می‌توانند استفاده از پیام‌هایی را که بار‌ها فرستاده شده‌اند را مجاز کنند. همچنین این افراد می‌توانند توضیحات گروه را تغییر دهند یا کاری کنند که تنها مدیر‌ها مجاز به فرستادن پیام در اجتماع باشند. همچنین این افراد می‌توانند اختیار‌های مختلفی را به اعضای اجتماع خود مانند تغییر توضیحات بدهند. اما به هر حال باید صبر کرد و دید این ویژگی‌های جدید می‌توانند رضایت کاربران این پیام رسان را جلب کند یا نه.

  • واتساپ رمزنگاری فایل پشتیبان پیام‌ها را به آخرین نسخه‌ی بتا اضافه کرد

منبع: AndroidPolice

نوشته واتساپ به‌زودی قابلیت مدیریت حجم بکاپ پیام‌ها را امکان‌پذیر می‌کند اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala