شبکه اجتماعی Sphere نه تنها به دلیل قابلیت‌هایش بلکه به دلیل امکان کسب درآمد مورد استقبال بسیاری از کاربران قرار گرفته است. کارآفرین این شرکت نیک دالوسیو است که حتی در نوجوانی توجه‌ی مردم را به خود جلب کرد. او در ۱۷ سالگی Summly را به یاهو (شرکت اصلی Engadget) فروخت. او همچنین بنیان‌گذار Airbnb و Tinder نیز هست. در حالی که شبکه اجتماعی Sphere به اندازه توییتر گسترش نیافته و تنها ۲۰ درصد کارمندانش در این شرکت کار می‌کنند، اما امید زیادی به پیشرفت و گسترش دارند.

به نظر می‌رسد که اپلیکیشن چت Sphere خرید خوبی برای توییتر باشد، زیرا با این اپ می‌تواند زمینه‌های لازم را برای ارتباط بیشتر کاربران خود فراهم کند. توییتر همچنین می‌تواند تا از ویژگی‌های Sphere در سراسر شبکه اجتماعی خود بهره ببرد و در برابر اینستاگرام و سایر شبکه‌های اجتماعی حرفی برای گفتن داشته باشد. رشد شبکه‌های اجتماعی در دهه اخیر، یک انقلاب در نحوه ارتباطات و استفاده از اینترنت به وجود آورده و تاثیرات زیادی روی زندگی گذاشته است. با وجود تکنولوژی در حال رشد و پیشرفت، شبکه‌های اجتماعی، ارزهای دیجیتال و ICOها، نحوه سرمایه‌گذاری افراد در زمینه‌های مختلف تغییر یافته است.

  • چگونه برای اینستاگرام، توییتر، لینکدین و… بیوگرافی حرفه‌ای بنویسیم؟ (کارگاه نگارش خلاق ۷)

وقتی به ارزش بازار بیش از ۵۱۰ میلیارد دلاری فیس‌بوک نگاه می‌کنیم، متوجه می‌شویم که حوزه تکنولوژی و مخصوصا شبکه‌های اجتماعی چقدر می‌توانند روی بازار تاثیرگذار باشند. ۱۰ سال پیش هیچکس حتی نمی‌توانست تصور کند شرکتی به نام فیسبوک وجود داشته باشد که یک جامعه مجازی برای همه‌ی افراد دنیاست تا کاربران در آن به اشتراک‌گذاری اطلاعات و ایجاد ارتباط با یکدیگر بپردازند و ارزش شرکت به بیش از ۵۰۰ میلیارد دلار برسد. اکنون در زمانی هستیم که رشد بازار ارزهای دیجیتال تقریبا مشابه اوایل پیدایش شرکت‌های تکنولوژی است. تغییرات زیادی نسبت به سال‌ها پیش در دنیای تکنولوژی به وجود آمده و این تغییرات ادامه خواهد داشت. یکی از تغییرات عمده، وجود شرکت‌ها و پروژه‌های بسیار زیاد است که با استفاده از ICO ها به جذب سرمایه برای پیشبرد پروژه‌ها می‌پردازند.

شبکه اجتماعی Sphere یکی از آن‌ها است. رسانه‌های اجتماعی یک صنعت میلیارد دلاری است. محتوایی که تولید می‌کنید و سایر فعالیت‌های شما در رسانه‌های اجتماعی باعث می‌شود میلیون‌ها و گاهی اوقات میلیاردها دلار سود به جیب شرکت‌هایی مانند فیسبوک (که صاحب اینستاگرام نیز هست)، توییتر، لینکدین و… سرازیر شود.  شرکت sphere راه‌حلی برای این مشکلات است. این شرکت اعتقاد دارد که باید حریم خصوصی، شفافیت شرکت و امنیت اطلاعات، اصل بنیادی هر شبکه اجتماعی باشد و درآمدی که شبکه‌های اجتماعی بدست می‌آورند باید به کاربران نیز تعلق گیرد.

شرکت sphere یک شبکه اجتماعی غیرمتمرکز است که کاربران در آن به ازای فعالیت‌هایشان پاداش می‌گیرند. این پاداش همان توکن داخلی این شبکه است که با نماد SAT یا Social Activity Token شناخته می‌شود و به عنوان یک ارز دیجیتال در صرافی‌ها قابل خرید و فروش و نقد شدن خواهد بود. علاوه بر امکان فروش این توکن، از آن می‌تواند در شبکه اجتماعی sphere نیز استفاده کرد. اما طبق آخرین گزارشات این شبکه اجتماعی قرار است تا چند ماه آینده تغییر رویه دهد و به‌طور کامل در اختیار شرکت توییتر قرار گیرد تا این شرکت بتواند از قابلیت‌های ویژه sphere برای ارتباط بیشتر کاربران خود استفاده کند.

ترامپ به‌‌زودی از شبکه اجتماعی جدیدش با نام Truth Social رونمایی می‌کند

منبع: Engadget

نوشته توییتر از خرید اپلیکیشن چت Sphere برای افزایش ارتباط میان کاربران خبر داد اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala