شما راه‌های مختلفی برای کنترل مصرف اینترنت موبایل خود دارید. یکی از این راه‌ها، استفاده از اپلیکیشن‌های این حوزه است. موضوع این مقاله جذاب از دیجی‌کالا مگ، بررسی پنج برنامه و راه، برای کنترل مصرف اینترنت موبایل است، تا بتوانیم مصرف اینترنت تلفن همراه خود را تا حد ممکن کنترل کنیم و اینترنت خود را بیشتر از قبل ذخیره کنیم. پس با ما همراه شوید تا نگاهی به بهترین برنامه‌های ذخیره اینترنت موبایل بیاندازیم.

۱) DataEye

DataEye یک برنامه بسیار خوب برای صرفه‌جویی در مصرف اینترنت موبایل است. این برنامه، یک راه‌حل اساسی برای حل مشکل استفاده زیاد از اینترنت تلفن همراه است. اپلیکیشن DataEye، میزان استفاده هر برنامه از اینترنت موبایل شما را در مبنای زمان نیز نمایش می‌دهد. شما همچنین در این برنامه، امکان بستن دسترسی بعضی از برنامه به استفاده از اینترنت موبایل خود را دارید. بسیاری از افراد طرفدار این برنامه هستند و بسیاری نیز از آن انتقادات زیادی می‌کنند. همچنین این برنامه به صورت رایگان در اختیار عموم قرار دارد، اما تبلیغاتی نیز در این برنامه قطعا مشاهده می‌کنید. این اپلیکیشن، فعلا تنها برای گوشی‌های اندرویدی ارائه شده و نسخه ios آن موجود نیست. با استفاده از لینک زیر، شما می‌توانید این برنامه را دانلود کنید و مصرف اینترنت موبایل خود را مدیریت کنید.

دانلود از گوگل پلی

۲) GlassWire

GlassWire نیز یکی دیگر از برنامه‌های برتر برای مدیریت استفاده از اینترنت موبایل شماست. همچنین به عنوان یک برنامه امنیتی، به خوبی کار می‌کند. این برنامه، مصرف اینترنت شما را بر اساس هر برنامه‌ای که روی موبایل شماست، بررسی می‌کند. همچنین اگر یک برنامه در حال استفاده بیش از حد از اینترنت موبایل شما باشد، دسترسی برنامه را برای مدتی معین، محدود می‌کند. رابط کاربری این اپلیکیشن فوق‌العاده است و اکثر کاربران، استفاده از این برنامه را دوست دارند و از آن لذت می‌برند. در واقع ما هیچ نکته منفی از این برنامه در بررسی‌ها پیدا نکردیم تا به شما ارائه دهیم و در عین حال، نکات مثبت این برنامه بیشمار است. این برنامه در دو نسخه پرمیوم و رایگان برای اندروید موجود است که شما می‌توانید ابتدا نسخه رایگان آن را استفاده کنید و در صورتی که از آن رضایت داشتید، به سراغ خرید نسخه پرمیوم بروید. نسخه پرمیوم این برنامه، برای هر ماه حدود ۱۰ دلار قیمت دارد.

دانلود از گوگل پلی

۳) Data saving browsers

مرورگرهای وب، هنوز هم یکی از رایج‌ترین راه‌ها برای دسترسی به اینترنت هستند. بسیاری از مرورگرها، دارای ویژگی ذخیره اینترنت موبایل نیز هستند. برای مثال Opera Mini و UC Browser Mini و Mint Browser و Google Chrome و Phoenix Browser چند نمونه از این مرورگرها هستند. روش کار این مرورگرها به این شکل است که گاهی داده‌ها را فشرده می‌کنند، وضوح تصاویر را کاهش می‌دهند و گاهی اوقات نیز بخش‌هایی از یک سایت را به طور کامل حذف می‌کنند. نتیجه این کار، کاهش مصرف اینترنت موبایل شماست. برخی از مرورگرها، دارای افزونه‌های مسدودکننده تبلیغات نیز هستند، که با بارگذاری نکردن تبلیغات مزاحم، مصرف اینترنت را کاهش می‌دهند. پیشنهاد می‌کنیم تا حتما مطمئن شوید که این گزینه‌ها، روی دستگاه روشن هستند، تا بتوانید در مصرف اینترنت موبایل خود، صرفه‌جویی کنید.

شما می‌توانید به راحتی اسامی مرورگرهای بالا را در گوگل پلی سرچ کنید و مرورگر مورد نظر را دانلود کنید. در ادامه، ما لینک دانلود مرورگر گوگل کروم را برای شما قرار داده‌ایم. این اپلیکیشن کاملا رایگان است  و برای استفاده از آن، نیاز به هیچ پرداختی ندارید.

دانلود از گوگل پلی

۴) برنامه‌های Lite یا Go

برنامه‌های Lite و Go، اصولا برنامه‌هایی سبک‌تر هستند که از نظر مصرف اینترنت نیز نسبت به برنامه اصلی، مصرف پایین‌تری دارند. برای مثال چندین برنامه پرطرفدار که نسخه Lite یا Go دارند عبارتند از:

Facebook Lite و Spotify Lite (در برخی مناطق) و Facebook Messenger Lite و Gmail Go و YouTube Go (در برخی مناطق) و UC Browser Mini

این برنامه‌ها، نه تنها سریع و سبک اجرا می‌شوند، بلکه معمولاً از اینترنت کمتری، نسبت به همتایان خود (در اندازه کامل) استفاده می‌کنند. شما می‌توانید همه آن‌ها را به صورت رایگان دانلود کنید. با این حال، برخی از برنامه‌ها مانند Spotify Lite، هنوز هم رایگان نیستند و شما نیاز به خرید اشتراک از آن‌ها دارید. در ادامه لینک دانلود یکی از این برنامه‌ها، یعنی Facebook Lite را برای شما قرار داده‌ایم که کاملا رایگان است.

دانلود از گوگل پلی

۵) تنظیمات تلفن همراه شما

اندروید، دارای ویژگی‌هایی همچون ذخیره اینترنت همراه است، که می‌توانید به راحتی از آن‌ها، در بخش تنظیمات تلفن همراه خود استفاده کنید. در عکس بالا، آموزش مرحله به مرحله فعال کردن این امکان را به شما آموزش می‌دهیم. همچنین شما می‌توانید برای میزان مصرف اینترنت هر برنامه، عددی را تعیین کنید. اگر برنامه مورد نظر، از عدد مورد نظر شما، اینترنت بیشتری مصرف کند، تلفن همراه شما سریعا یک هشدار به شما ارسال می‌کند تا از آن مطلع شوید. در نهایت، تقریباً تمام گوشی‌های اندرویدی، دارای حالت ذخیره اینترنت هستند. همچنین این ویژگی، تعدادی از مصرف‌های اینترنت (به صورت پس‌زمینه) که شما متوجه آن نمی‌شدید، را محدود می‌کند تا مصرف اینترنت شما، کاهش پیدا کند. شما برای انجام کارهایی که در بالا گفتیم، نیاز به نصب هیچ اپلیکیشنی ندارید و تنها کافیست که به بخش تنظیمات موبایل خود مراجعه کنید!

جمع‌بندی

مبلغ اینترنت موبایل، هر روز افزایش می‌یابد و تحمل این مورد برای کسانی که مصرف بالایی از اینترنت دارند، واقعا سخت است. حال ما سعی کردیم تا در مقاله بالا، یک راه چاره به این افراد معرفی کنیم تا هم از اینترنت استفاده کنند و هم آن را مدیریت کنند تا مجبور نشوند که بسته جدید اینترنت را زودتر از موعدی که در ذهن خود دارند، خریداری کنند. پس با انجام یکی از موارد بالا، به راحتی اینترنت خود را نسبت به قبل ذخیره کنید تا بدون استرس و طبق برنامه از آن استفاده کنید.

شما چگونه میزان مصرف اینترنت موبایل خود را مدیریت می‌کنید؟ راه‌ها و نظرات خود را با ما و دیگر کاربران دیجی‌کالا مگ به اشتراک بگذارید.

  • ۷ اپلیکیشن که زندگی شما را بسیار آسان‌تر خواهند کرد

منبع: Androidauthority

نوشته چگونه مصرف اینترنت موبایل خود را کنترل کنیم؟ اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala