گوگل فعالیت زیادی در زمینه‌ی تولید گوشی هوشمند نداشته است اما به نظر می‌رسد از سال آینده قصد دارد به صورت خیلی جدی‌تری به این بخش ورود کند. این اتفاق چند ماه پیش با ورود سری پیکسل ۶ به عنوان اولین تجربه‌ی شرکت آمریکایی در تولید پرچم‌داری با تراشه‌ی اختصاصی آغاز شد و به نظر می‌رسد که آینده‌ی کاملا روشنی هم در پیش رو داشته باشد. البته تمام این‌ها به گوگل بستگی دارد که تا چه اندازه عملکرد مناسبی در زمینه‌های مختلف نظیر کیفیت ساخت، قابلیت‌های سخت‌افزاری، قیمت و مواردی از این دست خواهد داشت.

برای مثال این روزها کاربران اهمیت زیادی به آپدیت نرم‌افزاری و امنیتی گوشی‌های خود می‌دهند و خوشبختانه گوگل هم توجه ویژه‌ای به این بخش داشت و سری پیکسل ۶ را تا حدودا ۵ سال به‌روزرسانی می‌کند (امنیتی) و این خبر بسیار خوبی است چرا که می‌بینیم گوگل متناسب با نیاز کاربران، گوشی‌های خود را راهی بازار می‌کند. اما از این موارد که بگذریم می‌رسیم به قابلیت‌های نرم‌افزاری که روز به روز به تعداد و میزان جذابیت آن‌ها در سیستم‌عامل اندروید اضافه می‌شود.

گوگل در فاصله‌ی حدودا یک ماه مانده تا کریسمس، از ۱۰ قابلیت جدید برای سیستم‌عامل محبوب خود یعنی اندروید رونمایی کرد که انتظار می‌رود تجربه‌ی کاربری را بهبود ببخشند. البته نیمی از این قابلیت‌های در راستای بهبود کیفیت و عملکرد قابلیت Android Auto است که این روزها خودروهای زیادی از آن پشتیبانی می‌کنند و به همین خاطر محبوبیت بسیار زیادی پیدا کرده است. اما نیمی دیگر، قابلیت‌های جذابی و کاربردی‌تری هستند که در ادامه به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت.

  • بهترین اپلیکیشن‌ها و بازی‌های ۲۰۲۱ در گوگل پلی معرفی شد

قابلیت‌های جدیدی که گوگل به اندروید اضافه کرده است

  • امکان اضافه کردن ویجت‌های YouTube Music، گوگل‌پلی Books، گوگل Photos People & Pets به صفحه‌ی هوم گوشی‌های اندروید فراهم شده است.
  • از گوشی‌های اندرویدی مجهز به اندروید ۱۲ نظیر پیکسل ۶ و گلکسی S21 می‌توان به عنوان سوییچ خودروهای پشتیبانی شده‌ی BMW استفاده کرد.
  • اجرای خودکار Android Auto هنگامی که گوشی به ماشین پشتیبانی شده متصل می‌شود.
  • گزینه‌ی «پخش» به صورت همیشه روشن در صفحه‌ی نخست اندروید Auto به نمایش در می‌آید تا موسیقی دلخواه خود را هر زمانی که می‌خواهید پخش کنید.
  • اعلان «هشدار خانواده» Family Bell» برای کارهای مربوط به خانه.
  • اضافه شدن ریلز به Memories در اپلیکیشن گوگل فوتوز برای هر مناسبت تعطیل یا رویدادهای خاص.
  • اجازه‌ی ریست خودکار اپلیکیشن‌های استفاده نشده تقریبا در تمام گوشی‌های اندرویدی (اندروید ۶ به بالا).
  • اضافه شدن هزاران ترکیب ایموجی جدید به گوگل جی‌برد (Google G-Board).
  • افزایش سرعت و کیفیت جست‌و‌جوی صوتی برای یافتن موسیقی
  • پاسخ هوشمند برای Android Auto که اجازه می‌دهد دستیار صوتی با پیام‌های آماده و یا شخصی‌سازی شده به متن‌های مختلفی که برایتان ارسال می‌شود پاسخ دهد.

طبق گفته‌های گوگل، دو قابلیت آخری که به آن‌ها اشاره کردیم هنوز رسما در دسترس قرار نگرفته‌اند ولی به‌زودی این اتفاق رخ خواهد داد. سایر قابلیت‌ها در حال حاضر در دسترس کاربران اندرویدی قرار دارد و اگر هم اینطور نباشد، طی چند روز آینده آن‌ها را دریافت خواهند کرد. اگر تمایل به استفاده از ایموجی‌ها با قابلیت‌های جدید در G-Board را دارید می‌توانید همین حالا نسخه‌ی بتای این اپلیکیشن را دانلود کرده و آن را تجربه کنید. به خاطر داشته باشید که هفته‌ی آینده نسخه‌ی رسمی و پایدار آن برای گوشی‌های اندرویدی عرضه می‌شود بنابراین شاید بهتر باشد که عجله نکنید.

  • ۵ اپلیکیشن برتر برای کم کردن مصرف اینترنت گوشی اندرویدی

منبع: PhoneArena

نوشته گوگل از ۱۰ قابلیت جدید برای سیستم‌عامل اندروید رونمایی کرد اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala