در این مرحله، استدلال‌های اندروید در مقابل iOS و ویندوز بی‌ربط هستند. هیچ سیستم‌عاملی از نظر عینی، نسبت به دیگری برتری ندارد و این بیشتر یک موضوع انتخابی شخصی است. با این حال، خرید محصولات از یک برند اصولا از نظر بسیاری از افراد، یک کار منطقی و پسندیده است.

اپل، گوگل و مایکروسافت، همگی اکنون در تلاش هستند تا کامپیوترها و گوشی‌های هوشمند ارتباط بیشتری برقرار کنند تا تجربه‌ای یکپارچه برای کاربران خود فراهم کنند. اگر از مک استفاده می‌کنید، باید گوشی موبایل خود را به جای اندروید یا ویندوزفون، آیفون بگیرید. ما در این مقاله جذاب در دیجی‌کالا مگ، بدون هیچ تعصبی نسبت به برند اپل، لزوم داشتن آیفون برای کاربران مک را با هفت دلیل به شما ثابت می‌کنیم. پس اگر شما هم مک‌بوک یا آی‌مک دارید، یا قصد خرید آن‌ها را دارید، ما را تا انتهای این مقاله جذاب، همراهی کنید.

۱. همگام‌سازی

دستگاه‌های اپل دارای Continuity و Handoff هستند و این دو ویژگی به آیفون و مک کمک می‌کنند تا بهتر با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. آن‌ها تلفن هوشمند و رایانه شما را همگام می‌کنند تا بتوانید روی یکی شروع به کار کنید و سپس به طور یکپارچه به دیگری بروید و به آن نیز متصل شوید.

یک مثال خوب از آن در قالب پیام‌ها است. هنگامی که می‌توانید شروع به تایپ پیامی در آیفون خود کنید و متوجه شدید که مکالمه طولانی خواهد بود، کافی است آن را در مک‌بوک خود باز کنید و به جای آیفون، می‌توانید به تایپ کردن روی صفحه کلید تمام اندازه مک خود ادامه دهید. به همین ترتیب، می‌توانید مستقیماً از صفحه مک به تماس‌های خود پاسخ دهید و یا آن‌ها را نادیده بگیرید؛ بدون این که هرگز تلفن خود را لمس کنید! این موارد یکپارچه کار می‌کنند و فقط با ترکیبی از آیفون و مک در دسترس شما قرار می‌گیرند.

Continuity، به طور مشابه چندین برنامه مختلف را همگام‌سازی می‌کند، که بیشتر آن‌ها از قبل روی دستگاه‌های اپل شما نصب شده‌اند. از مخاطبین، تقویم‌ها، حساب‌های ایمیل، نقشه‌ها، برگه‌های مرورگر و مجموعه برنامه‌های آفیس iWork (صفحات، Keynote و Numbers) شما پشتیبانی می‌کند. فقط باید در هر دو دستگاه به همان حساب iCloud وارد شوید.

همچنین می توانید اسناد خود را امضا کنید یا با استفاده از آیفون خود با کمک Continuity Markup، طرح‌هایی را در مک خود ایجاد کنید. به سادگی یک سند را در آیفون خود ترسیم یا حاشیه‌نویسی کنید و آن را مستقیماً در سند واقعی مک خود قرار دهید. به عنوان مثال، این کار از دردسر استفاده از پد لمسی برای ترسیم یا امضای یک سند جلوگیری می‌کند.

 

Continuity و Handoff با هم ترکیب می‌شوند تا تجربه‌ای فوق‌العاده را ایجاد کنند، به‌ویژه در کاهش تعداد دفعاتی که باید در حین استفاده از Mac خود به تلفن همراه خود رجوع کنید.

۲. FaceTime و iMessage

دومین دلیل برای اثبات لزوم داشتن آیفون برای کاربران مک، FaceTime و iMessage هستند. اپل دو برنامه ارتباطی اختصاصی تحت عناوین سرویس پیام‌رسانی فوری iMessage و سرویس تماس ویدیویی FaceTime دارد. باز هم، هر دوی این برنامه‌ها فقط در مک و آیفون در دسترس هستند.

iOS 15 به کاربران اندروید و ویندوز این امکان را می‌دهد تا از طریق پیوندهای قابل اشتراک‌گذاری، به تماس‌های FaceTime بپیوندند، اما این کار فقط تا زمانی امکان‌پذیر است که کاربر اپل، با استفاده از دستگاه اپل تماسی را شروع کرده و پیوند قابل اتصال را به اشتراک بگذارد. بنابراین، اگر قصد دارید زیاد از FaceTime استفاده کنید، خرید آیفون منطقی‌تر است. مزایای زیادی برای این مورد وجود دارد. وقتی باتری آیفون شما تمام می‌شود، می‌توانید یک تماس تصویری را در مک خود شروع کنید. همچنین می‌توانید همان مکالمه را در iMessage با دستگاه‌های مختلف ادامه دهید.

مطمئناً، ویندوز و اندروید برنامه‌های جایگزینی مانند اسکایپ و واتساپ دارند، اما اگر دوستان شما از iMessage و FaceTime استفاده می‌کنند، شما نیز باید از آن استفاده کنید تا از آن‌ها دور نشوید و عقب نمانید.

۳. AirDrop

یکی از بهترین بخش‌های استفاده از آیفون با مک، AirDrop است. این ساده‌ترین و یکپارچه‌ترین راه برای اشتراک‌گذاری فایل‌ها بین مک و آیفون شما است. AirDrop را در مک از Mac’s Finder باز کنید. سپس AirDrop را از Control Center در آیفون خود باز کنید و شروع کنید تا فایل‌های مورد نظر را به اشتراک بگذارید. بدون نیاز به کابل‌های اضافی و بدون نیاز به iTunes می‌توانید تمام فایل‌های خود را به اشتراک بگذارید. از طرف دیگر، ویندوز یا اندروید را تصور کنید که برای امکان‌پذیر کردن انتقال فایل‌ها، به کابل‌ها و درایورهای خاص یا نرم‌افزار خاصی نیاز دارند.

۴. AirPlay

iOS 15 و macOS Monterey به شما این امکان را می‌دهند که نمایشگر آیفون خود را در مک خود بازتاب دهید و هر چیزی که روی آیفون خود می‌بینید را عینا روی مک خود نیز مشاهده کنید. این قابلیت می‌تواند در بسیاری از موارد برای شما مفید باشد. شما می‌توانید برای تجربه بهتر، ویدیویی را از گالری خود در صفحه بزرگ‌تر مک مشاهده کنید، یا این که صفحه نمایش خود را برای ضبط یک آموزش روی مک بازتاب کنید. همچنین در صورت تمایل می‌توانید صدای گوشی را از طریق بلندگوهای مک خود نیز پخش کنید.

همه این کارها به صورت بی‌سیم انجام می‌شود، بنابراین نیازی به کابل یا آداپتور نیست. قابلیت بازتاب آیفون روی مک نیز بسیار سریع است و در صورت استفاده صحیح، می‌تواند بسیار موثر باشد.

۵. اپلیکیشن‌های اکوسیستم اپل

چندین توسعه‌دهنده برتر وجود دارند که تنها برای دستگاه‌های اپل بازی و اپلیکیشن تولید می‌کنند و آن‌ها را در اختیار کاربران اندروید و ویندوز قرار نمی‌دهند. در واقع، برخی از برنامه‌های مورد علاقه ما در تمامی پلتفرم‌ها، منحصر به فرد اپل هستند.

به عنوان مثال، Tweetbot به طور انحصاری در macOS و iOS در دسترس است و حتی در بین این دو نیز همگام‌سازی می‌شود. این همچنین در مورد Fantastic، یک تقویم گران قیمت و کاملاً ارزشمند نیز صدق می‌کند. همه این برنامه‌ها بسیار خوب هستند و ما حتی تا آن‌جا پیش می‌رویم که می‌گوییم رقبای ارزشمندی در اندروید یا ویندوز ندارند!

۶. iCloud

یکی دیگر از مزیت های داشتن آیفون با مک، iCloud است. iCloud به شما امکان می‌دهد همه چیز را با فضای ابری همگام‌سازی کنید. همچنین به شما امکان می‌دهد تا به سرعت و به راحتی، از هر دستگاه دیگری به آن دسترسی داشته‌ باشید. برای کاربران مک و آیفون، این بدان معناست که اگر iCloud Drive را فعال کرده‌ باشید، می‌توانید با استفاده از برنامه Files در آیفون خود، به سرعت به فایل‌های مک دسترسی پیدا کنید. به طور مشابه، اگر iCloud Photos را فعال کرده‌باشید، تمام عکس‌هایی که در آیفون خود می‌گیرید به‌طور خودکار در فضای ابری آپلود شده و با مک شما همگام‌سازی می‌شوند.

iCloud به شما امکان می‌دهد تا داده‌های خود را به راحتی در همه دستگاه‌های خود یکپارچه کنید. همچنین می‌توانید تقویم، مخاطبین، یادداشت‌ها و موارد دیگر را با استفاده از iCloud همگام‌سازی کنید.

۷. Instant Hotspot

اگر در منطقه‌ای کار می‌کنید که دریافت آنتن وای‌فای ضعیفی دارد، ممکن است بخواهید به طور موقت به اینترنت تلفن همراه بروید و با استفاده از یک هات‌اسپات شخصی، به اینترنت بهتر وصل شوید. مرحله مرسوم این است که هات‌اسپات را از تنظیمات گوشی فعال کنید و سپس با وارد کردن رمز عبور به عنوان یک شبکه وای فای معمولی، به آن متصل شوید.

قابلیتی به نام Instant Hotspot به شما امکان می‌دهد تا بدون گذراندن مراحل معمولی، مستقیماً با استفاده از یک هات‌اسپات شخصی، به اینترنت تلفن همراه آیفون خود متصل شوید. شبکه تلفن همراه آیفون شما به سادگی در لیست اتصالات Wi-Fi موجود در مک شما نشان داده می‌شود و می‌توانید مستقیماً مک را به آن متصل کنید. قطعا که ترکیب اندروید و مک بد نیستند، اما آیفون و مک به صورت منطقی بهتر هستند.

اکنون، هیچ کدام از این‌ موارد به این معنی نیستند که کاربران مک هرگز نباید گوشی‌های اندرویدی بخرند. ترکیب اندروید و مک بد نیست؛ درست است که Handoff، Continuity و AirDrop را از دست خواهید‌ داد، اما روش‌های جایگزینی وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. مانند بلوتوث برای انتقال فایل‌ها به‌صورت بی‌سیم یا برنامه‌های چند پلتفرمی مانند Google Calendar و Feedly.

مزیت ترکیب آیفون و مک این است که همه چیز را آسان می‌کند. فلسفه معروف “it just works” در بهترین حالت خود با آیفون و مک همراه است.

جمع‌بندی

با توجه به تعداد ویژگی‌های اضافی که در مک با آیفون دریافت می‌کنید، کاربران مک باید یک گوشی هوشمند یا تبلت اپل را به جای اندروید، ویندوز، بلک بری یا هر چیز دیگری در نظر بگیرند. برعکس آن هم کار می‌کند، اگر قیمت برای شما مورد مهمی نیست و آیفون دارید، به جای رایانه‌ای که سیستم عامل دیگری دارد، یک مک بخرید و از آن لذت ببرید. در این مقاله تلاش کردیم تا هفت دلیل برای قانع کردن افراد بیاوریم تا آن‌ها را در مورد لزوم داشتن آیفون برای کاربران مک متقاعد کنیم.

نظر شما در مورد لزوم داشتن آیفون برای کاربران مک چیست؟ تجربیات خود را با ما و دیگر کاربران دیجی‌کالا مگ به اشتراک بگذارید.

  • چگونه قفل آیفون را بدون پسورد باز کنیم؟

منبع: makeuseof

نوشته ۷ دلیل برای این‌ که هر کاربر مک باید آیفون داشته باشد اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala