به عنوان بخشی از تغییرات این سازماندهی مایکل مونتانو، سرپرست مهندسی توییتر و دانتلی دیویس، سرپرست طراحی و تحقیقات این شرکت در پایان سال از سمت خود کنار خواهند رفت. Fast Company در مقاله‌ای که در ماه سپتامبر (شهریور) امسال منتشر کرد، خود از دانتلی دیویس به عنوان اولین مدیر اجرایی سیاه‌پوستی یاد کرده که از زمان عرضه‌ی عمومی سهام توییتر، مستقیما با شخص مدیر عامل در تعامل بوده است.

مدیر عامل توییتر

به گفته‌ی نیویورک تایمز، او در سال ۲۰۱۹ به توییتر پیوست تا به ایجاد تغییرات بزرگ در فرهنگ سازمانی این شرکت و در تلاش برای رفع رکود آن کمک کند. برخی از کارمندان ظاهراً تغییراتی که او ایجاد کرده را ناخوشایند می‌دانستند و می‌گفتند که آن‌ها عادت نداشتند تا از یکدیگر انتقاد کنند. به گزارش فست کمپانی کیوان بیک پور، رئیس بخش محصولات توییتر در آن زمان درباره‌ی پیوستن دانتلی به توییتر گفته بود: « از نظر من، پیوستن دانتلی به توییتر یکی از مهم‌ترین نقاط عطف این شرکت به حساب می‌آید.»

  • توییتر اشتراک‌گذاری تصاویر و ویدیوهای خصوصی را بدون رضایت ممنوع می‌کند

روز جمعه، دیویس با انتشار پستی در توییتر اعلام کرد از اینکه در بخشی از پروسه‌ی پیشرفت این شرکت حضور داشته بسیار خوش‌حال است و به آن افتخار می‌کند. این تغییر، دومین تغییر بزرگ توییتر در این هفته خواهد بود که در مسیر سازماندهی مجدد این شرکت انجام می‌شود.

روز دوشنبه‌ی هفته گذشته جک دورسی، بنیان‌گذار توییتر اعلام کرد که از شرکت کناره‌گیری می‌کند و مدیر ارشد فناوری آن زمان، پاراگ آگراوال، مسئولیت آن را به عنوان مدیر عامل جدید توییتر بر عهده می‌گیرد.

توییتر اعلام کرده که سازماندهی مجدد به منظور تسریع در فرآیند تصمیم‌گیری این شرکت انجام می‌شود. مدیر عامل جدید توییتر یعنی پارال آگراوال بر داشتن عملکردی بهتر و سازمان دادن توییتر برای رسیدن به اهدافش متمرکز است.

جک دورسی (مدیر عامل سابق توییتر) که یکی از بنیان‌گذاران این شرکت است، در سال ۲۰۰۸ به دلیل فشارهای گسترده به ناچار از سمت مدیرعاملی این شرکت کناره‌گیری کرد ولی در سال ۲۰۱۵ بار دیگر به‌عنوان مدیرعامل توییتر انتخاب شد. طی چند سال گذشته توییتر به طور مرتب ویژگی‌های جدیدی را ارائه داده که اگرچه برخی از آن‌ها با استقبال روبه‌رو نشده‌اند ولی در هر صورت نشان می‌دهند که این شرکت از ایده‌های جدید و نوآورانه استقبال می‌کند. دورسی بعد از ترک توییتر همچنان به‌عنوان مدیرعامل Square به فعالیت‌های خود ادامه خواهد داد.

به نظر می‌رسد که آگراوال گام اول خود را در مسیر سازماندهی توییتر با برکنار کردن دو مدیر اجرایی این شرکت محکم برداشته است. وی و تیمش از اولین تیم‌های توییتر بودند که به استفاده گسترده از هوش مصنوعی و یادگیری ماشین روی آوردند و با استفاده از همین فناوری امکان نمایش تبلیغات هدفمند برای کاربران را فراهم کردند.

باید خاطر نشان کرد که آگراوال برای رهبری پروژه‌های بزرگ توییتر حقوق سالیانه یک میلیون دلاری را به علاوه مزایا و سهام پاداش دریافت خواهد کرد که بسته به عملکرد او در این پروژه‌ها می‌تواند به ۱۲.۵ میلیون دلار هم برسد.

با این حساب، باید منتظر ماند و دید که انتخاب پارال آگراوال به عنوان مدیر عامل جدید شرکت توییتر، می‌تواند باعث ترقی و پیشرفت هر چه بیشتر این شرکت شود یا نه. جک دورسی که نسبت به این انتخاب بسیار خوشبین بود، در توییتی اعلام کرد انتخاب آگراوال به اتفاق آرا توسط هیئت مدیره صورت گرفته و نتیجه‌ی جستجوی سخت‌گیرانه و طولانی آنها برای پیدا کردن جانشینی شایسته بوده است.

نظر شما کاربران در مورد انتخاب آگراوال برای مدیر عاملی توییتر چیست؟

  • توییتر برای رمزارزها تیم تخصصی تشکیل می‌دهد

منبع: TheVerge

نوشته مدیر عامل توییتر نیامده دو مدیر ارشد این شرکت را برکنار کرد اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala