به دلایلی نامعلومی، این شرکت آمریکایی از تصمیم خود منصرف شده و دیگر به کاربران اجازه نمی‌دهد با به‌روز رسانی‌های امنیتی در سیستم عامل iOS 14 بمانند. در عوض اپل تصمیم گرفته تا به روش قبلی به‌روزرسانی‌ها برگردد که در آن کاربران مجبور می‌شوند آخرین نسخه‌ی سیستم عامل (که iOS 15 است) را برای دریافت پک‌های امنیتی جدیدتر نصب کنند. همانطور که قبلاً نیز به این موضوع پرداختیم، این تغییر پس از انتشار سیستم عامل iOS 15.2 در دسامبر ۲۰۲۱ (آذر ماه) اجرا شد. به عنوان مثال، اپل iOS 14.8.1 را برای دستگاه‌هایی که iOS 15 را نصب نداشتند در ۲۶ اکتبر ۲۰۲۱ (۴ آبان ماه) منتشر کرد، اما اکنون این به‌روزرسانی دیگر در دسترس کاربران قرار ندارد.

  • اپل می‌گوید توسعه‌دهندگان اپ استور بیش از ۲۶۰ میلیارد دلار درآمد داشته‌اند

وب‌‌سایت خبری ۹to5Mac توانست تأیید کند که دستگاه‌های دارای iOS 14.8 یا نسخه‌های قبلی سیستم عامل دیگر نمی‌توانند به نسخه‌ی ۱۴.۸.۱ سیستم عامل iOS به‌روزرسانی شوند. در عوض، منوی Software Update فقط آپدیت iOS 15.2.1 را نشان می‌دهد. پیش از این، iOS 15 به عنوان یک آپدیت اختیاری نشان داده می‌شد و کاربران بدون نصب جدیدترین نسخه‌ی سیستم عامل iOS می ‌توانستند پک‌های امنیتی iOS 14 را نصب کنند.

اگرچه این مقوله فقط می‌تواند یک اشکال نرم افزاری باشد، اما باز هم دلایلی وجود دارد که این اقدام را صرفا یک اشکال نمی‌نامند زیرا این شرکت از ماه اکتبر هیچ پک امنیتی دیگری را برای کاربران iOS 14 منتشر نکرده است. اوایل امروز، اپل برای اولین بار آمار و ارقام کاربرانی که iOS 15 را نصب کردند را فاش کرد و معلوم شد که تعداد آن‌ها کمتر از حد معمول هستند.

  • گزارش جدید نشان می‌دهد آیفون ۱۴ پرو دوربین ۴۸ مگاپیکسلی خواهد داشت

این موضوع می‌تواند نتیجه‌ی اجباری نکردن جدیدترین نسخه‌ی سیستم عامل اپل  باشد که به کاربران اجازه می‌دهد در iOS 14 بمانند. iOS 15 که در تاریخ ۲۰ سپتامبر (۳۰ شهریور) با تغییرات نه چندان چشمگیر و انقلابی در اختیار عموم کاربران قرار گرفت، خیلی کاربران اپل را مجاب به به‌روزرسانی و دریافت آن نکرد.

طبق گزارش‌های منتشر شده در این باره، بعد از انتشار رسمی iOS 15 دیده شده است که تنها ۸.۵ درصد از کاربران آن را نصب کرده‌اند که نسبت به نصب iOS 14 در بازه‌ی زمانی مشابه در سال گذشته بسیار کمتر بوده است. با توجه به آمار و ارقام سال گذشته، در بازه‌ی زمانی مشابه حدود ۱۴.۵ درصد کاربران iOS 14 را نصب کرده بودند که تفاوت بسیار زیادی را نشان می‌دهد. اگرچه این شرکت چیزی را تایید یا رد نکرده، اما ممکن است تصمیم خود را در مورد به‌روز‌رسانی‌های جایگزین برای کاربرانی که نمی‌خواهند به آخرین نسخه‌ی iOS ارتقا دهند، تغییر دهد.

iOS 14 اپل

در حال حاضر، اگر می‌خواهید آخرین به‌روزرسانی‌های امنیتی را در آیفون یا آیپد خود داشته باشید، باید iOS 15 را نصب کنید. باید خاطر نشان کنیم که اپل ماه قبل دومین به‌روزرسانی اصلی سیستم عامل iOS و iPadOS 15 یعنی iOS 15.2 و iPadOS 15.2 را با قابلیت‌های جدید و ارتقای برخی از اپلیکیشن‌ها در دسترس کاربران اپل قرار داده است. iOS 15.2 قابلیت‌های جدیدی را در اختیار کاربران گذاشته که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به «اپ گزارش امنیتی» اشاره کرد. این اپلیکیشن به شما اطلاع می‌دهد که سایر اپلیکیشن‌ها چند وقت یک‌بار به اطلاعات محدود شده‌ی شما مانند اطلاعات دوربین و میکروفون دسترسی پیدا می‌کنند.

  • نمایشگر آیفون ۱۴ پرو اپل احتمالا از دو حفره‌ی دایره‌ای و کپسولی شکل بهره می‌برد

منبع: ۹to5mac

نوشته اپل دیگر به کاربران اجازه ماندن در iOS 14 با به‌روزرسانی‌های امنیتی را نمی‌دهد اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala