در حال حاضر فقط امکان بهره‌گیری از یک اندازه برای قلم موردنظر وجود دارد ولی همانطور که در تصویر زیر می‌توانید ببینید، به‌زودی انتخاب بین ۳ اندازه‌ی قلم با ضخامت‌های مختلف ممکن خواهد شد. علاوه بر این ویژگی، باید به یک مشخصه‌ی جدید دیگر هم اشاره کنیم که کاربران با استفاده از آن می‌توانند بخش‌هایی از تصاویر را پیش از ارسال مات کنند.

واتساپ

در ابتدا به نظر می‌رسید این ویژگی مختص iOS خواهد بود ولی بر اساس شواهد جدید، کاربران گوشی‌های اندرویدی هم این ویژگی را دریافت خواهند کرد. بسیاری از کاربران هنگام ارسال برخی اسکرین‌شات‌ها و تصاویر خواستار مات کردن بخشی از آن‌ها هستند و چنین ابزاری با استقبال این دسته از کاربران روبرو خواهد شد. در حال حاضر کاربران واتساپ برای مخفی کردن اطلاعات حساس چاره‌ای جز استفاده از همان قلم اصلی ندارند.

این ویژگی‌ها هنوز به نسخه‌ی بتای واتساپ راه پیدا نکرده‌اند و بنابراین برای راه‌یابی آن‌ها به نسخه‌ی نهایی باید حداقل چند ماه منتظر بمانیم. این اپلیکیشن طی ماه‌های گذشته توجه ویژه‌ای به مشخصه‌های جدید نشان داده است و مرتبا اخبار جدیدی در این مورد منتشر می‌شود. به عنوان مثال یکی از ویژگی‌های در دست توسعه به کاربران اجازه می‌دهد پیام‌های صوتی را در پس زمینه پخش کنند و برای گوش کردن به پیام‌های صوتی دیگر نیازی به ماندن در صفحه‌ی موردنظر ندارید. ظاهرا بعد از پخش پیام صوتی، پلیر مربوطه در بالای اپلیکیشن ظاهر می‌شود و گزینه‌های توقف، حذف یا پخش دوباره را ارائه می‌دهد.

از دیگر قابلیت‌هایی که واتساپ روی آن‌ها کار می‌کند می‌توانیم به امکان تبدیل پیام‌های صوتی به متن اشاره کنیم. همچنین به‌زودی استفاده از پیش‌نمایش پیام‌های صوتی هم امکان‌پذیر می‌شود. به زبان ساده، به لطف این قابلیت جدید کاربران می‌توانند پیام‌های صوتی را قبل از ارسال بررسی کنند تا در صورت وجود مشکل در آن، پیام صوتی مورنظر را حذف کنند.

در اپلیکیشن واتساپ مانند دیگر پیام‌رسان‌ها بسیاری از کاربران عضو گروه‌های مختلفی هستند و گاهی اوقات مدیریت محتوای این گروه‌ها به کار بسیار سختی تبدیل می‌شود. طبق آخرین گزارش‌ها و شایعه‌ها، واتساپ به‌زودی به مدیران گروه‌ها (ادمین‌ها) این اجازه را می‌دهد تا هر پیامی که توسط دیگر اعضای گروه فرستاده شد را حذف کنند و کنترل بیشتری بر اتفاقات گروه خود داشته باشند. در این میان باید خاطرنشان کنیم که بعد از حذف پیام‌های کاربران توسط مدیر گروه، واتساپ پیامی نمایش می‌دهد تا کاربران بدانند حذف پیام‌های موردنظر توسط مدیر انجام شده است.

در جدیدترین نسخه‌ی واتساپ که منتشر شده، این اپلیکیشن دیگر وضعیت آخرین بازدید و آنلاین بودن را برای کاربران غریبه نشان نمی‌دهد. قبل از ارائه‌ی این به‌روزرسانی، تنظیمات حریم خصوصی واتساپ به طور پیش‌فرض روی گزینه‌ی «همه‌ی کاربران» تنظیم شده بود، که به کاربران غریبه امکان می‌داد آخرین وضعیت بازدید و آنلاین بودن مخاطبین خود را مشاهده کنند.

منبع: Android Police

نوشته واتساپ روی ابزار طراحی جدیدی برای عکس‌ها و ویدیوها کار می‌کند اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala