قطعا می‌دانید که امروزه با پیشرفت تکنولوژی و گسترده شدن شبکه‌های مجازی، استفاده از اپلیکیشن‌های ویرایش تصویر و ویدیو بیشتر و بیشتر شده است. اگر شما ادمین یک صفحه‌ در اینستاگرام باشید، قطعا ویرایش یکی از اصلی‌ترین ابزار کار شماست. همان‌طور که می‌دانید اپلیکیشن‌های بسیار زیادی در این زمینه‌ طراحی شده‌ و توسعه یافته‌اند، اما چه خوب بود اگر می‌شد تمام کارهای مربوط به ویرایش تصویر مد نظرتان در یک جا و باهم در اختیارتان بود. در این مطلب، دقیقا به آنچه که دنبالش بودید می‌پردازیم؛ اپلیکیشن Epik، یک ویرایشگر حرفه‌ای تصویر که اگرچه رقبای زیادی دارد اما با توجه به بازخورد مثبت میلیون‌ها کاربر و امتیاز تقریبا کامل در هر دو فروشگاه بزرگ، می‌توان گفت دیگر جای هیچ بحثی باقی نمی‌ماند.

اپلیکیشن Epik

اپلیکیشن Epik با بیش از ۱۰ میلیون کاربر فعال در سراسر جهان هم برای سیستم عامل iOS و هم اندروید در دسترس قرار دارد. این‌ اپلیکیشن که مجموعه‌ای کامل از ابزارهای مختلف برای ویرایش تصویر به حساب می‌آید و کار کردن با آن هم دشواری خاصی ندارد، توانسته است امتیاز ۴.۷ را در گوگل پلی و امتیاز ۴.۸ را در اپ استور به خود اختصاص دهد؛ بنابراین این تصور را که قرار است با یک اپ تکراری دیگر در زمینه‌ی ویرایش تصویر آشنا شوید کنار بگذارید. اپلیکیشن Epik در سبک خود بسیار کاربردی و کامل است چرا که می‌توانید تصاویر خود را به شکلی کاملا حرفه‌ای و در عین حال آسان، ویرایش کنید و از نتیجه لذت ببرید.

اما می‌پردازیم به رابط کاربری و بهترین گزینه‌های مختلف این اپلیکیشن که برای ویرایش تصویر در اختیار شما قرار می‌گیرد. در منوی ابتدایی برنامه با دو بخش اصلی مواجه می‌شوید. بخش «ویرایش (Edit)» و بخش «قالب (Template)». در قسمت ویرایش شما قادر خواهید بود تا تصویر خود را با ابزارهای بسیار زیاد و متنوع ویرایش کنید. از فیلترهای متنوع گرفته تا تغییر پس‌زمینه‌ی تصویر، اضافه کردن عکس و حتی روتوش و آرایش صورت! این روزها اپلیکیشنی که بتواند به شما هنگام ویرایش یک تصویر، گزینه‌هایی برای آرایش صورت سوژه بدهد کم پیدا می‌شود. آن هم نه آرایش معمولی و ساده، بلکه حرفه‌ای و بسیار جذاب. چه چیزی از این بهتر که می‌توان‌ تمامی ابزارها را در یک اپلیکیشن آن هم با حجم کم در دسترس داشت؟

اپلیکیشن Epik

نخستین قسمت در بخش ادیت، «for you» است. اینجا شما قادر خواهید بود تصویر خود را به هر اندازه‌ای که می‌خواهید، مثلا ۱:۲‌، ۹:۲۰ و یا اندازه‌ی دیگر درآورید. علاوه بر این می‌توانید قسمت‌هایی از تصویر را حذف (remove) و یا با چیز دیگری جایگزین کنید. نکته‌ی بسیار جالب اینکه یک قلم‌مو در اختیار شما قرار می‌گیرد که می‌توانید با استفاده از آن، روی تصاویر خود نقاشی کنید و طرح‌های مد نظر را روی آن‌ها قرار دهید. در بخش «portrait»، به ابزارهای بسیار متنوع برای آرایش و روتوش صورت دسترسی دارید که حس یک آرایشگر حرفه‌ای را به شما القا می‌کند. علاوه بر این‌ها، می‌توانید با استفاده از ابزار «height»، قد خود را نیز بلند تر و یا کوتاه‌تر کنید. قابلیتی فوق‌العاده عالی و منحصر به فرد که در کمتر اپلیکیشنی شاهد آن هستیم. این نشان می‌دهد کلمه‌ی «ویرایش» در ذهن توسعه‌دهندگان این اپلیکیشن تا چه اندازه دقیق و جامع بوده است که حتی ابزار افزایش قد هم در آن وجود دارد!

اپلیکیشن Epik

در قسمت سوم که فیلتر (Filters) نام دارد، همان‌طور که از اسمش پیداست شما قادر خواهید بود فیلتر‌های متفاوت مد نظرتان را روی تصویر خود اعمال کنید که در نهایت باعث جذاب‌تر و زیباتر شدن تصویرتان می‌شود. فیلترها تنوع بسیار خوبی دارند و می‌توان گفت برای پوشش نیاز شما کافی هستند. در بخش بعدی یعنی (Adjust) هم می‌توانید کارهای جزئی ویرایش اعم از تغییر رنگ، نقاط تیره روشن، سایه روشن، شارپ کردن، تغییر کنتراست تصویر و دیگر موارد کاربردی را انجام دهید.

علاوه بر این قسمت‌ها چندین بخش جذاب دیگر نیز وجود دارد مثل اضافه کردن استیکر، تغییر پس زمینه‌ی عکس، اضافه کردن عکس به تصویر مد نظرتان، اضافه کردن متن و حتی فیلترهای مبتنی بر هوش مصنوعی که عالی هستند و آنقدر فیلترهای جذابی دارد که شما را شگفت‌زده می‌کند. قابلیت‌های این اپلیکیشن به همینجا ختم نمی‌شود اما اگر بخواهیم به بررسی تمام آن‌ها بپردازیم، از حوصله‌ی متن خارج خواهد بود. شما فقط این مورد را در نظر بگیرید که با تمام موارد یادشده، این اپلیکیشن تا چه اندازه توانسته متمایز از سایر اپ‌ها ظاهر شود.

شاید باور نکنید اما اپلیکیشن Epic کاملا رایگان است و هیچ تبلیغی هم ندارد! درست خواندید، کاملا رایگان و بدون تبلیغات. یعنی برای استفاده از ابزارهای آن اصلا نیازی به پرداخت پول یا تماشای تبلیغات آزاردهنده ندارید و می‌توانید بدون محدودیت و در کمال آرامش، تصاویر خود را ویرایش کرده و لذت ببرید. بنابراین وقت خود را برای جست‌و‌جوی اپلیکیشنی دیگر هدر ندهید و روی لینک‌های زیر کلیک کنید تا بهترین اپ ویرایش تصویر را که فقط ۹۰ مگابایت هم حجم دارد، روی دستگاه اندرویدی یا iOS خود داشته باشید.

  • معرفی اپلیکیشن Fluid Simulation؛ با استرس خداحافظی کنید!
  • معرفی اپلیکیشن Fotogenic؛ ویرایش حرفه‌ای تصاویر

نوشته معرفی اپ Epik Photo Editor؛ ویرایشگر رایگان اما حرفه‌ای تصاویر اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala