ویجت‌‌ها یا ابزارک‌ها، افزونه‌های کوچک از سرویس‌های قابل عرضه در سیستم عامل اندروید یا iOS هستند که با قرار گرفتن روی هوم اسکرین دیوایس شما اطلاعات و سرویس‌های مرتبط به اپلیکیشن خاصی را برای شما به ارمغان می‌آورند. ویجت‌ها همیشه فعال هستند و بدون نیاز به بازکردنشان می‌توانید اطلاعاتی را از آن‌ها بدست بیاورید، اما گاهی اوقات باز کردن آن‌ها می‌تواند اطلاعات بیشتری را نیز در اختیار شما قرار دهد.

  • ۶ راهکار برای زمانی که ویندوز ۱۰ اجازه خارج کردن USB را نمی‌دهد

در سیستم عامل اندروید ویجت‌های بسیار زیادی وجود دارد که گاهی اوقات این موضوع انتخاب آن‌ها را برای کاربران سخت می‌کند. ۱۱ ویجتی که در ادامه به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت، به شما کمک می‌کند تا به بهترین ویجت‌های اندرویدی در دسته‌بندی‌های مختلف دسترسی پیدا کنید.

  • با ۸ ابزار جالب برای دیدن نسخه‌ی قدیمی وب‌سایت‌ها آشنا شوید

۱. بهترین ویجت روزشمار: Google At a Glance

یکی از بهترین‌های گجت‌های اندرویدی که ممکن است روی گوشی یا دیوایس اندرویدی شما نصب شده باشد و شما از آن بی‌خبر باشید، ویجت Google At a Glance است. این ویجت مناسب کاربرانی است که دوست دارند خلاصه‌ای از برنامه‌های روزانه‌‌ی خود را در هوم اسکرین داشته باشند و در عین حال آن زیاد را شلوغ نکنند.

همانطور که از نام این ویجت پیداست، توسط گوگل توسعه داده شده است. Google At a Glance یک ویجت سبک تک‌ردیفه و تمام‌عرض است که تنها یک خط از هوم اسکرین را به خود اختصاص می‌دهد و  با به‌روزرسانی‌های متعددی که در طول روز انجام می‌دهد بخشی از اطلاعات مانند ترافیک یا قرار ملاقات شما را به اطلاعتان خواهد رساند. اگر هم اطلاعات خاصی در آن روز برای نشان دادن به شما وجود نداشته باشد، این ویجت به یک ویجت تاریخ و آب و هوا تبدیل می‌شود.

  • گوگل کروم در برابر سامسونگ اینترنت؛ کدام مرورگر بهتری است؟

اگر به دنبال شخصی‌سازی بیشتری در این رابطه هستید، پیشنهاد ما به شما ویجت Another Widget است. این ویجت که الهام گرفته شده از ویجت Google At a Glance است و از نظر ظاهری نیز شباهت‌هایی با آن دارد، عملکرد متفاوت‌تری را برای کاربران به ارمغان می‌آورد.

دانلود از گوگل پلی

۲. بهترین ویجت آب و هوا: Overdrop Weather

ویجت Overdrop Weather یکی از بهترین ویجت‌های حال حاضر سیستم عامل اندروید در دسته‌بندی ویجت‌های مربوط به آب و هوا به شمار می‌آید. این ویجت که نسبت به سایر ابزارک‌های اندرویدی در این دسته‌بندی جدیدتر است، ظاهری بسیار جذاب دارد و پیش‌بینی‌های آب و هوایی دقیق و لحظه به لحظه را از DarkSky و سایر سرویس‌ها در دسترس کاربران قرار می‌دهد.

اپلیکیشن Overdrop Weather تمرکز ویژه‌ای روی ویجت‌ها دارد و شما قادر خواهید بود به ۲۵ ویجت رایگان این اپلیکیشن دسترسی داشته باشید. در صورت خریداری کردن نسخه‌ی پرمیوم آن، این تعداد از ویجت‌ها به بیش از ۲۹ ویجت خواهد رسید که قطعاً می‌تواند رضایت کاربران با هر سلیقه‌ای را جلب کند.

  • با ۱۲ روش کاربردی افزایش سرعت دانلود در گوگل کروم آشنا شوید
دانلود از گوگل پلی

۳. بهترین ویجت ساعت و هشدار: Chronus

هر هوم اسکرینی به یک ویجت جذاب ساعت نیاز دارد. ویجت اندرویدی Chronus، چند ساعت زیبا را در اختیار شما قرار می‌دهد. این ابزارک، ساعت‌های دیجیتالی و آنالوگ را با برنامه‌ی کاری، وضعیت آب و هوا، سهام یا صفحه‌ی اخبار در کنار آن برای شما به ارمغان می‌آورد. یکی از ویژگی‌های جالب توجه‌ی این ویجت، سازگاری با Google Fit است که تعداد گام‌های روزانه‌ی شما را در هوم اسکرینتان نشان می‌دهد.

ویجت اندرویدی Chronus، قابلیت شخصی‌سازی نیز دارد و شما می‌توانید هر قسمت از آن که مدنظرتان هست را به سلیقه‌ی خودتان ویرایش کنید. حتی این امکان وجود دارد که با دانلود افزونه‌های مختلف برای این ویجت، کارایی آن را دوچندان کنید. آشنایی با قابلیت‌های شخصی‌سازی این ویجت، Chronus را در نگاه شما به یکی از جالب‌ترین ویجت‌های اندرویدی مبدل خواهد کرد.

  • ترکیبی مخفی از کلیدهای کیبورد که هنگام هنگ کردن رایانه به دادتان می‌رسد
دانلود از گوگل پلی

۴. بهترین ویجت‌های یادداشت برداری: Google Keep و Samsung Notes

بدیهی است که با جست‌وجو در گوگل پلی با اپلیکیشن‌های یادداشت‌برداری بسیار زیادی مواجه خواهید شد که هر کدام از آن‌ها ویژگی‌های خاصی را در اختیار شما قرار می‌دهند. یکی از این اپلیکیشن‌ها، ویجت Google Keep است. این اپلیکیشن دو ویجت را برای شما به ارمغان می‌آورد. یکی از ویجت‌ها یک نوار میانبر به صفحه اضافه می‌کند که می‌توانید با استفاده از آن یادداشت‌های جدید، لیست یا یک یادداشت صوتی ایجاد کنید. دیگری به شما این اجازه را می‌دهد که یکی از یادداشت‌های ایجاد شده خود را در هوم اسکرینتان پین کنید. کاربران می‌توانند از این قابلیت به عنوان لیست خرید و یا هر چیزی که باید آن را برای مدتی به خاطر داشته‌ باشند بهره ببرند.

دانلود از گوگل پلی

در حالی که اپلیکیشن Google Keep قابلیت‌های بسیار خوبی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد، کاربران سامسونگ به یکی از بهترین ویجت‌های سامسونگ به نام Samsung Notes دسترسی دارند. در این اپلیکیشن سه گزینه‌ی یادداشت‌برداری برای کاربران وجود دارد که شامل نوار ابزار، میانبرهای یادداشت‌برداری کوچک و ویجت بزرگ‌تر تمام‌ صفحه خواهد بود.

  • گوگل آزمایش سیستم پرداخت شخص ثالث در اندروید را با اسپاتیفای آغاز می‌کند

دانلود از گوگل پلی

۵. بهترین ویجت تقویم: Month

اپلیکیشن Month، یکی از بهترین اپ‌های تقویم‌ سیستم عامل اندروید به شمار می‌رود که بیش از ۸۰ تم را در خود جای داده و به طور یکپارچه با هر نوع والپیپر، آیکون یا لانچری که استفاده می‌کنید سازگار می‌شود. این مقوله باعث می‌شود که کاربران به راحتی بتوانند یک تم مناسب با والپیپر دیوایس خود انتخاب کنند. شما می‌توانید از بین گزینه‌های موجود بین نمای شیک، شفاف و یا تمام‌صفحه‌ی تقویم Month دست به انتخاب بزنید یا به دنبال نمایی کاربردی‌تر باشید که مناسب افراد شاغل و پرکار باشد. باید خاطر نشان کنیم که این اپلیکیشن کاملاً با تقویم گوگل هماهنگ است.

  • سختگیری تیم کوک درباره‌ی سایدلود اپلیکیشن‌ها هم درست است و هم غلط!
دانلود از گوگل پلی

۶. بهترین ویجت برنامه‌ریزی: TickTick

TickTick یکی از بهترین اپلیکیشن‌های برنامه‌ریزی و مدیریت زمان است که ویجت‌های بسیار زیاد و متنوعی را برای شما به ارمغان می‌آورد. گزینه‌های این اپلیکیشن از یک لیست جامع چند صفحه‌ای برای انجام وظایف، تا یک نمای دستورکار سه‌روزه و یک چک‌لیست اساسی متغیر هستند. این اپ بسیار مفید حتی یک ویجت تایمر پومودرو نیز دارد که به شما کمک می‌کند به تاخیر انداختن کارهایتان را از بین ببرید و عملکرد مفیدی را در طول روز از خود برجای بگذارید. TickTick به شما این اجازه را می‌دهد تا اطلاعاتتان را روی فضای ابری ذخیره‌سازی کنید. بدین شکل از طریق هر دیوایس یا سیستم دیگری می‌توانید به لیست‌ها و فعالیت‌هایتان دسترسی داشته باشید.

علاوه بر ویجت‌ها که روی هوم اسکرین قرار می‌گیرد و لیست‌ها و فعالیت‌هایتان را به شما نشان می‌دهد، شما می‌توانید برای انجام برخی از فعالیت‌های خود آلارم تنظیم کنید تا در زمان آن به شما هشدار دهد. این اپ، یکی از اساسی‌ترین اپ‌هایی است که هر کاربری باید روی گوشی خود داشته باشد.

  • گوگل پلی استور اکنون اطلاعات جمع‌آوری شده از طرف اپ‌ها را نشان می‌دهد
دانلود از گوگل پلی

۷. بهترین ویجت باتری: Battery Widget Reborn

یک ویجت شیک و در عین حال ساده برای باخبر شدن از وضعیت باتری دیوایستان بسیار ضروری است، بنابراین ویجتی که در این زمینه به شما معرفی می‌کنیم Battery Widget Reborn است. این ویجت ساده در مواقعی که نیاز به مراقبت از شارژ باقی‌مانده‌ی گوشی خود دارید بسیار کاربردی است و می‌تواند به شما در افزایش طول عمر باتری در طول روز کمک شایانی کند.

اپلیکیشن Battery Widget Reborn ویجت‌های دایره‌ای یک در یک با عددی درون آن را برای کاربران به ارمغان می‌آورد. این عددها درصد شارژ یا زمان تخمینی که گوشیتان روشن خواهد ماند را به شما نشان می‌دهند. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر روی هر یک از عددها ضربه بزنید. برای کاربرانی که علاقه‌ی زیادی به نمودارها دارند، Battery Widget Reborn یک ویجت نموداری جالب را ارائه می‌دهد و به آن‌ها نشان می‌دهد که چگونه عمر باتری دیوایسشان در میزان استفاده فعلی کاهش خواهد یافت.

  • آیفون SE 2022 نمی‌تواند با بهترین میان‌رده‌های اندرویدی رقابت کند
دانلود از گوگل پلی

۸. بهترین ویجت چراغ‌قوه: Flashlight Widget

چراغ‌قوه یکی از بدنام‌ترین اپلیکیشن‌های اندرویدی است که معمولاً تبلیغات ناخواسته و دسترسی‌های غیرضروری را به کاربران اندرویدی محتمل می‌کند. اما اپلیکیشن Flashlight Widget هیچ یک از این معایب را ندارد و یک اپ رایگان، متن‌باز، بدون تبلیغات و بدون دسترسی به شمار می‌رود.

تنها کاری که این اپلیکیشن می‌کند این است که ویجت دکمه‌ی خاموش یا روشن کردن چراغ قوه را روی هوم اسکرین دیوایستان قرار می‌دهد تا شما بتوانید با استفاده از آن راحت‌تر از قبل به چراغ قوه دسترسی پیدا کنید. به همین دلیل این یکی از بهترین اپلیکیشن‌های چراغ قوه در سیستم عامل اندروید به شمار می‌رود.

  • نگاهی بر هرآنچه که در رویداد I/O شب گذشته‌ی گوگل معرفی شد
دانلود از گوگل پلی

۹. بهترین ویجت موزیک: Musicolet Music Player

سرویس‌هایی نظیر اپل میوزیک، اسپاتیفای و سایر سرویس‌های پخش موزیک هر کدام ویجت‌های خاص خود را دارند و به کاربرانشان این امکان را می‌دهند بدون باز کردن اپ، آهنگ‌ها را کنترل کنند. اما اگر ترجیح می‌دهید به موسیقی‌های موجود در گوشی خود گوش دهید و می‌خواهید یک ویجت عالی برای کنترل آن‌ها داشته باشید، پیشنهاد ما به شما اپلیکیشن Musicolet Music Player است.

این اپلیکیشن نه تنها یک پخش کننده‌ی موسیقی فوق‌العاده با ویژگی‌های بسیار کاربردی مانند پشتیبانی از کنترل‌های هدفون و بخش‌های متعدد است، بلکه مجموعه‌ای از ویجت‌ها را نیز برای کاربرانش به ارمغان می‌آورد که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به ویجت کنترل صدا و مدیریت لیست موسیقی‌ها اشاره کرد. باید خاطر نشان کنیم که این اپ ویجت‌های جذاب دیگری نیز دارد که می‌توانید با استفاده از آن‌ها آلبوم‌ها و ترک‌های مختلف موسیقی‌ها خود را مدیریت کنید.

Musicolet موقع پخش موزیک، متن آن را هم به نمایش می‌گذارد که می‌توانید آن را به صورت دسترسی نیز ویرایش کنید. همچنین این اپلیکیشن یک اکولایزر حرفه‌ای پنج بانده هم در اختیارتان قرار می‌دهد که از پایین صفحه‌ی پخش قابل دسترس است.

  • اپلیکیشن RealityScan اپیک عکس‌های شما را به مدل‌های سه‌بعدی تبدیل می‌کند
دانلود از گوگل پلی

۱۰. بهترین ویجت توییتر: Albatross for Twitter

برنامه‌های ثالث توییتر همیشه‌ بهترین گزینه برای گشت و گذار در توییتر نیستند. آن‌ها فاقد برخی قابلیت‌های برنامه‌ی اصلی توییتر هستند و از همین طریق محدودیت‌هایی را برای کاربران به وجود می‌آورند. البته باید خاطر نشان کنیم که اپ‌ اصلی توییتر ویجتی ندارد. به همین دلیل در این قسمت قصد داریم تا یک اپلکیشن بسیار کاربردی را به شما معرفی کنیم و آن Albatross for Twitter است.

اگر دوست دارید توییت‌های کاربران را روی هوم اسکرین خود ببینید و به سرعت به آن‌ها دسترسی پیدا کنید، Albatross for Twitter دقیقاً مناسب شماست. در کنار سه ویجتی که این اپلیکیشن برای شما به ارمغان می‌آورد، شما می‌توانید به شخصی‌سازی آن‌ها نیز بپردازید و تنظیمات مختلفی را روی آن‌‌ها اعمال کنید. همچنین این اپلیکیشن با تم سیستم عامل اندروید ۱۲ نیز سازگار است.

  • معرفی اپلیکیشن Private Photo Vault – Keepsafe؛ خاطرات شخصی خود را مخفی نگه دارید
دانلود از گوگل پلی

۱۱. بهترین ویجت بازار سهام: Investing.com Exchange Stock

پیگیری قیمت سهام‌ها یکی از بهترین کاربردهای ویجت‌هاست. در همین زمینه اپلیکیشن Investing.com Exchange Stock که بخشی از برنامه‌ی Stock Exchange محسوب می‌شود، مجهز به یک ویجت بسیار کاربردی برای این کار است. شما با استفاده از ویجت می‌توانید سهام خود را در بیش از ۷۰ واحد پول جهانی پیدا کرده و بررسی کنید.

این‌ قابلیت‌ها به صورت خودکار به ویجت این اپلیکیشن اضافه می‌شوند که شما قادر خواهید بود اندازه‌ی آن را متناسب با هوم اسکرینتان تغییر دهید. سپس می‌توانید به‌روز‌رسانی قیمت سهام‌ها را در لحظه پیگیری نمایید. اگر بیش‌تر نیاز شما روی حوزه‌ی ارزهای دیجیتال است، شما می‌توانید از این اپلیکیشن Investing.com بهره ببرید که ویجت بیت‌کوین را برایتان به ارمغان می‌آورد.

ما در این مقاله به بررسی ۱۱ تا از بهترین ویجت‌های اندرویدی در دسته‌بندی‌های مختلف پرداختیم و سعی کردیم در توضیحات مربوط به هر یک به نکات مثبت و منفی آن‌ها اشاره کنیم تا شما بتوانید با جمع‌بندی این مطلب، ویجت‌های مد نظر خود را دانلود کرده و از قابلیت‌های بسیار خوب آن‌ها بهره ببرید. امیدواریم از خواندن این مطلب لذت برده باشید.

  • معرفی اپلیکیشن Hallo: Speak English؛ با معلمان بومی انگلیسی بیاموزید

منبع: Makeuseof

نوشته با ۱۱ ویجت برتر اندرویدی آشنا شوید اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala