همه ما مشغله‌های زیادی در زندگی داریم که ذهن ما را درگیر خود می‌کنند. این درگیری باعث می‌شود که توانایی مدیریت کارهای خود را به بهترین نحو ممکن نداشته باشیم. در همین حین است که پای اپلیکیشن‌های برنامه‌ریزی روزانه به میان می‌آید. بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند که کارهای خود را در یک دفترچه یادداشت کنند و آن دفترچه را همه جا همراه خود ببرند. برخی دیگر نیز دوست دارند که به سراغ تکنولوژی و اپلیکیشن‌های مربوط به این حوزه بروند.

اپلیکیشن اندروید و ios

چه دانش‌آموز باشید و چه معلم، چه یک کارمند باشید و چه یک مدیر و خلاصه در هر وضعیتی که قرار دارید، این اپلیکیشن‌ها مناسب شما هستند تا بتوانید تمامی کارهای خود را مدیریت کنید. همان‌طور که متوجه شده‌اید، موضوع این مقاله جذاب از دیجی‌کالا مگ بررسی اپلیکیشن‌های برنامه‌ریزی روزانه مختص شماست. پس اگر شما هم دوست دارید که برای مدیریت اهداف و کارهای روزانه خود از تکنولوژی کمک بگیرید، ما را تا انتهای این مطلب همراهی کنید و در نهایت نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید. شش اپلیکیشن برتر برای برنامه‌ریزی روزانه افراد در اندروید و آیفون عبارتند از:

۱) My Study Life

اپلیکیشن‌های برنامه‌ریزی روزانه

اولین اپلیکشن را به دانش‌آموزان و دانشجویان معرفی می‌کنیم. از نام این برنامه پیداست که مخصوص مطالعه و درس خواندن است. شما در این اپلیکیشن امکان افزودن عنوان درس، میزان ساعت مطالعه، تاریخ امتحان و بسیاری از موارد دیگر را دارید. همچنین شما می‌توانید تکالیف خود را در این برنامه ثبت کنید و در بخش پنل شخصی خود آن‌ها را مشاهده و مدیریت کنید.

این برنامه موارد بسیار جالی را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. برای مثال شما می‌توانید شماره کلاس هر درس و یا حتی نام معلم آن درس را نیز برای خود ذخیره کنید. همچنین این برنامه به صورت خودکار از اطلاعات شما بکاپ (نسخه پشتیبان) تهیه می‌کند تا شما هرگز نگران از دست رفتن برنامه‌ی روزانه و اطلاعات خود نباشید. مزیت دیگری که My Study Life دارد این است که در آن هیچ تبلیغاتی وجود ندارد.

بسیاری از موارد به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار داده می‌شود. با این حال برای استفاده از تمامی امکانات این برنامه شما باید حساب کاربری خود را در ازای پرداخت پول ارتقاء دهید. خوشبختانه این برنامه برای دو سیستم‌عامل اندروید و ios در دسترس کاربران قرار دارد و شما با استفاده از دکمه‌های زیر می‌توانید آن را دانلود کنید.

دانلود از گوگل پلی دانلود از اپ استور

۲) Class Timetable

اپلیکیشن‌های برنامه‌ریزی روزانه

Class Timetable یک برنامه جدول زمانی فوق‌العاده و دقیق است. شما می‌توانید لیست کلاس‌های خود را در این برنامه ایجاد کنید و برای لذت بیشتر از کار با این برنامه، به هر کلاس یک رنگ اختصاصی بدهید. شما همچنین می‌توانید در باکس مخصوص هر کلاس توضیخات اضافی و مهم آن را یادداشت و ذخیره نمایید.

این برنامه یک بخش جداگانه مخصوص به تکالیف و امتحانت و تمامی رویداد‌ها نیز دارد تا شما بتوانید در بهترین وضعیت ممکن همه کارها و دروس خود را مدیریت کنید. احتمالا با خود فکر می‌کنید که این برنامه تنها مناسب دانشجویان است؛ اما کاملا در اشتباهید. شما می‌توانید به عنوان یک مدیر تمامی جلسات خود را در این برنامه ذخیره کنید. همچنین هر فرد دیگری نیز می‌تواند تمامی کارهای خود را به صورتی هفتگی در این برنامه ذخیره و هر روز از آن استفاده کند.

شاید این برنامه با هدف کمک به دانشجویان طراحی شده با‌شد، اما قطعا برای همه اقشار جامعه کاربرد دارد. این برنامه نیز در دو نسخه رایگان و پولی وجود دارد که اکثر افراد از نسخه رایگان آن استفاده می‌کنند و در صورت نیاز حساب کاربری شخصی خود را ارتقاء می‌دهند. از معایب نسخه رایگان آن می‌توان به وجود تبلیغات در بخش‌‎های مختلف اشاره کرد. این اپلیکیشن نیز برای اندروید و آیفون در دسترس و قابل دانلود است.

دانلود از گوگل پلی دانلود از اپ استور

۳) Timetable

نقد و بررسی اپلیکیشن

اپلیکیشن Timetable نیز یکی از اپلیکیشن‌های برنامه‌ریزی روزانه است که در بین مردم بسیار محبوب و پرطرفدار است. این اپلیکیشن تنها مختص اندروید است و در حال حاضر برای آیفون در دسترس نیست. اگر بخواهم این اپلیکیشن را به صورت خلاصه و ساده توصیف کنم، باید بگویم که شما امکان برنامه‌ریزی روزانه، ثبت تاریخ امتحانات، ثبت تعطیلات، ساخت جداول زمانی و حتی تغییر نمای ظاهری اپلیکیشن را با استفاده از Timetable در اختیار خواهید داشت.

شما می‌توانید در بخش هر امتحان توضیحات تکمیلی آن را اضافه کنید و وظایف خود را برای هر امتحان به صورت کامل شرح دهید. همچنین امکان استفاده از سیستم یادآوری نیز در این برنامه فراهم شده است. شما امکان تغییر نمای ظاهری برنامه و تم آن و همچنین حالت روز شب را نیز دارید. این برنامه نیز همانند دو اپلیکیشن قبلی در دو حالت اکانت رایگان و اکانت پرمیوم در دسترس شما قرار دارد. پس با استفاده از دکمه‌ زیر ابتدا آن را دانلود کنید و سپس در صورت صلاح‌دید، اکانت خود را به نسخه پرمیوم ارتقا دهید.

دانلود از گوگل پلی

۴) My Classes

اپلیکیشن‌های برنامه‌ریزی روزانه

در ابتدا باید به این نکته اشاره کنم که اپلیکیشن My Classes فعلا برای سیستم‌عامل اندروید در دسترس است و نسخه ios آن موجود نیست. جالب است بدانید که Play Store این برنامه را برای دانش‌آموزان معرفی می‌کند و ما نیز این مورد را تایید می‌کنیم؛ ولی آیا این برنامه مناسب افراد دیگر نیست؟

در حقیقت این برنامه‌ها را به شکلی طراحی می‌کنند که دانش‌آموزان با استفاده از آن‌ها راحت‌تر و بهتر و حتی بیشتر درس بخوانند. با این حال افراد بزرگ‌تر و در حقیقت افراد بالغ که مسیر اصلی خود را پیدا کرده‌اند نیز می‌توانند از این برنامه‌ها برای رسیدن به اهداف خود کمک بگیرند و در جهت هدف خود این اپلیکشن‌ها را شخصی‌سازی کنند.

از نکات جالب این برنامه باید به این مورد اشاره کرد که ایموجی‌ها در آن نقش مهمی دارند و بسیاری از افراد برای ثبت بهتر موارد مختلف از ایموجی‌ها کمک می‌گیرند. همانند برنامه‌های دیگر این مطلب، شما به راحتی می‌توانید لیست کارهای روزانه، لیست امتحانات، تاریخ‌های مهم و… را در آن ذخیره کنید.

نقد و بررسی اپلیکیشن

نسخه رایگان این برنامه دارای تبلیغات زیادی است که قابل تحمل هستند. با این وجود اگر از نسخه رایگان استفاده کردید و آن را تایید نمودید، می‌توانید برای حذف تبلیغات و استفاده از تمام امکانات این برنامه به سراغ خرید نسخه پولی این برنامه بروید. در نهایت با استفاده از دکمه زیر می‌توانید اپلیکیشن My Classes را برای اندروید دانلود و نصب کنید.

دانلود از گوگل پلی

۵) TimeTune

اپلیکیشن‌های برنامه‌ریزی روزانه

کسانی که به دنبال یک برنامه برای مدیریت جدول زمانی کارهای روزانه خود هستند، به سراغ اپلیکیشن TimeTune می‌آیند. شما می‌توانید در این جداول تمامی کارهای روازنه خود، لیست کلا‌س‌ها، لیست امتحانات، لیست خرید، تاریخ‌های مهم و اهداف بلند مدت ذخیره کنید.

روش استفاده از این اپلیکیشن کمی متفاوت است. شما در ابتدا باید برای خود یک الگو بسازید. سپس بر اساس این الگو ساخته شده، برنامه روزانه و ماهانه خود را به اپلیکیشن اضافه کنید. دقت کنید که این الگو قابل تغییر است و اگر اولین بار است که از این اپلیکیشن استفاده می‌کنید، نگران تنظیم الگوها نباشید.

برنامه TimeTune لیست گسترده‌ای از تم‌ها و رنگ‌ها را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد تا آن‌ها بتوانند در بهترین وضعیت ممکن، برنامه روزانه و هفتگی و ماهانه خود را مدیریت کنند. نسخه پریمیوم این برنامه علاوه بر افزودن امکانات بسیار خاص، تم‌های بیشتری را در اختیار شما قرار می‌دهد و تبلیغات را به صورت کامل حذف می‌کند. با این وجود نسخه رایگان آن برای بسیاری از افراد کاربردی و مناسب است. شما می‌توانید با استفاده از دکمه زیر این برنامه را برای اندروید دانلود و نصب نمایید.

دانلود از گوگل پلی

۶) TimeBloc

نقد و بررسی اپلیکیشن

در پایان این لیست برنامه‌ای را به شما معرفی می‌کنیم که کمی شبیه به TimeTune است، اما برای کسانی که می‌خواهند برای اولین بار از اپلیکیشن‌های برنامه‌ریزی استفاده کنند، مناسب‌تر است. این برنامه امکان ذخیره برنامه هر روز و همچنین سفارشی‌سازی اکثر قسمت‌ها را برای کاربران خود فراهم می‌کند. این “امکان سفارشی‌سازی” باعث می‌شود که افراد با علاقه بیشتری به سراغ این برنامه بروند و از آن استفاده کنند.

این اپلیکشن به شما کمک می‌کند تا یک برنامه درست و دقیق و روتین برای هر هفته خود بسازید و موارد مشابه را در هر هفته تکرار کنید. نسخه پرمیوم این برنامه دست شما را برای انجام هر کاری باز می‌گذارد. پس بهتر است بدانید که از معایب این برنامه می‌توان به کند بودن آن نسبت به باقی اپلیکیشن‌های این حوزه اشاره کرد. این اپلیکشن هم برای اندروید و هم برای آیفون در دسترس است. پس همین حالا با استفاده از دکمه‌های زیر آن را دانلود کنید.

دانلود از گوگل پلی دانلود از اپ استور

جمع‌بندی

اپلیکیشن‌های برنامه‌ریزی روزانه

شما با استفاده از اپلیکیشن‌های برنامه‌ریزی روزانه که در این مقاله معرفی و بررسی کرده‌ایم، به راحتی می‌توانید کارهای خود را مدیریت کنید و دیگر آن‌ها را فراموش نکنید. همگی ما می‌دانیم که گاهی (به هر دلیلی) کارهای مهم خود را فراموش می‌کنیم و در حال حاضر تنها راه چاره برای ما استفاده از اپلیکشن‌های این حوزه است.

همچنین اگر به تکنولوژی و این اپلیکیشن‌ها علاقه ندارید، بهتر است که برنامه هر روز خود را روی کاغذ یادداشت کنید. با این حال پیشنهاد می‌کنیم که یکی از شش اپلیکیشن بالا را به انتخاب خود دانلود و روی تلفن همراه خود نصب کنید. سپس با استفاده از آن (حتی برای مدتی کوتاه) تاثیر مثبتی را در زندگی خود احساس کنید.

نظر شما در مورد اپلیکیشن‌های برنامه‌ریزی روزانه چیست؟ آیا شما اپلیکشن دیگری را در این حوزه می‌شناسید که به ما معرفی کنید؟ نظرات و پیشنهادات خود را با ما و دیگر کاربران دیجی‌کالا مگ در میان بگذارید.

  • چگونه مشکل کار نکردن صفحه نمایش لمسی در اندروید را حل کنیم؟
  • چگونه در واتساپ اندروید و آیفون استیکر متحرک بسازیم؟
  • چگونه در اینستاگرام استوری دیگر کاربران را به اشتراک بگذاریم؟

منبع: MakeUseOf

نوشته ۶ اپلیکیشن برتر برای برنامه‌ریزی روزانه شما اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala