Good Lock اپلیکیشن اختصاصی سامسونگ برای بازطراحی ظاهر دستگاه‌های سری گلکسی است. با استفاده از این اپ می‌توانید تمامی بخش‌های محیط رابط کاربری مانند صفحه‌‌ی هوم، صفحه‌ی قفل، منوی recent apps، کلاک فیس‌ها، پنل تنظیمات سریع و … را شخصی‌سازی کنید.

سامسونگ Good Lock چیست؟

آنچه Good Lock را از سایر اپلیکیشن‌های شخصی‌سازی اندرویدی متمایز می‌کند، تعداد امکانات زیاد و هماهنگی آن‌ها با یکدیگر است. تمامی تغییراتی که با این اپ اعمال می‌کنید با رابط کاربری One UI هماهنگی دارند و مانند ویژگی‌های پیش‌فرض آن به‌نظر می‌رسند. همچنین، سامسونگ هر سال این اپ را بروز رسانی می‌کند تا از آخرین نسخه از One UI پشتیبانی کند.

  • ۸ راه ساده برای زیباتر کردن محیط رابط کاربری OneUI گوشی‌های سامسونگ

چگونه سامسونگ Good Lock را دانلود کنیم؟

Good Lock از طریق پلی استور گوگل و گلکسی استور سامسونگ در دسترس است، اما متاسفانه به‌دلیل تحریم‌های اعمال شده بر کشورمان، امکان دسترسی به آن به‌صورت عادی برای کاربران ایرانی فراهم نیست. برای این‌که بتوانید این اپ را از فروشگاه گلکسی استور سامسونگ دانلود کنید، ابتدا باید سیم‌کارت خود را از گوشی خارج کنید، گوشی را به وای‌فای متصل کنید و VPN را فعال کنید. سپس انگشت خود را چند ثانیه روی آیکون گلکسی استور نگه دارید تا منوی جدیدی ظاهر شود، در قسمت بالای سمت راست این منو گزینه‌ی مواجه می‌شوید که باید آن را انتخاب کنید. پس از این وارد بخش Storage شوید و گزینه‌های Clear cache و Clear data را انتخاب کنید.

بعد از انجام این مراحل، اپ را کاملا ببندید و دوباره باز کنید و Good Lock را در آن جستجو و نصب کنید. پس از نصب Good Lock می‌توانید با ورود به اپ شخصی‌سازی را آغاز کنید. اگر پس از مدتی برای کار کردن با این اپ با مشکل مواجه شدید، بهتر است همانطور که Cache و Data گلکسی استور را پاک کردید، همین مراحل را عینا برای Good Lock هم اجرا کنید.

چطور از سامسونگ Good Lock استفاده کنیم؟

پس از نصب و باز کردن این اپلیکیشن، با فهرستی از ماژول‌های قابل دانلود مانند HomeUp ،LockStar ،MultiStar و غیره مواجه می‌شوید که هر ماژول بخش خاصی از نرم افزار را هدف گرفته و شامل تنظیمات شخصی‌سازی برای آن بخش است.

پس از این‌که دانلود هر ماژول را انتخاب کردید، به صفحه‌ی مخصوص آن در گلکسی استور هدایت می‌شوید تا اپ مورد نظر آن ماژول را دانلود کنید که بهتر است با VPN فعال و اتصال وای‌فای این کار را انجام دهید. پس از تصب ماژول و دادن دسترسی‌های مورد نیاز به آن، می‌توانید شخصی‌سازی را آغاز کنید. در حال حاضر Good Lock تعداد ۱۵ ماژول را ارائه می‌کند، اما گفته شده در آینده و با عرضه‌ی نسخه‌های جدید One UI، تعداد این ماژول‌ها هم تغییر خواهد کرد.

۵ ماژول کاربردی Good Lock که باید استفاده کنید

بعضی از ماژول‌های Good Lock کاربردی‌تر از سایرین هستند و نیازی نیست شما همه‌ی آ‌ن‌ها را دانلود کنید تا از بهترین ویژگی‌های این شخصی‌ساز بهره‌مند شوید. در ادامه به معرفی کوتاهی از ۵ ماژول کاربردی Good Lock می‌پردازیم که ارزش امتحان کردن را دارند:

Home Up

بسیاری از طرفداران سامسونگ معتقدند که Home Up بهترین ماژول Good Lock است که امکان شخصی‌سازی بخش‌های مختلفی مانند صفحه‌ی هوم، پوشه‌ها، پشتیبان‌گیری، مدیریت به اشتراک‌گذاری و صفحه‌ی Recent apps (با نام Task Changer) را فراهم می‌کند.

یکی از ویژگی‌های جذاب این ماژول این است که به شما اجازه می‌دهد برچسب نام آیکون‌های اپ‌ها را از منوی اپ‌ها و صفحه‌ی هوم حذف کنید تا محیط کاربری ظاهر ساده‌تر و تمیزتری داشته باشد. همچنین، برای ناوبری روان‌تر می‌توانید نحوه‌ی نمایش اپ‌ها در صفحه‌ی Recent apps را تغییر دهید. اگر از ظاهر پوشه‌ها در رابط کاربری گوشی خود راضی نیستید، با کمک این ماژول می‌توانید شیوه‌ی نمایش پوشه‌ها را هم تغییر دهید تا به‌جای اشغال کردن کل صفحه در هنگام باز شدن، به‌صورت پاپ‌آپ ظاهر شوند.

LockStar

همان‌طور که از نامش مشخص است، LockStar امکان شخصی‌سازی لاک‌اسکرین یا همان صفحه‌ی قفل گوشی را فراهم می‌کند. شما می‌توانید به کمک این ماژول به‌صورت دستی محل قرارگیری آیکون‌های مختلف صفحه‌ی قفل مانند ساعت، ویجت موزیک، اعلان‌ها و میان‌برها را تنظیم کنید. همچنین، تعدادی تصویر پس‌زمینه‌ی پیش‌فرض برای صفحه‌ی قفل هم به شما ارائه می‌شود.

ماژول LockStar به شما اجازه می‌دهد میان‌برهای پیش‌فرض صفحه‌ی قفل (دوربین و تلفن) را با آیکون‌های اپ‌های دیگر (تا ۶ اپ) جایگزین کنید و نحوه‌ی نمایش و چینش آن‌ها را هم تغییر دهید. اما اگر برای صفحه‌ی قفل خود ظاهر مینیمال‌تری را می‌پسندید، می‌توانید بعضی از آیتم‌های این صفحه را حذف کنید، البته به استثناء محل قرارگیری اسکنر اثر انگشت که به‌دلایل مشخص نمی‌توان جای آن را تغییر داد یا حذف کرد.

wonderland

اگر به‌دنبال صفحه نمایش زنده هستید، Wonderland یک انتخاب عالی است. این ماژول امکان دسترسی به تصاویر پس‌زمینه‌‌ی زنده‌ی شخصی‌سازی شده را برای صفحه‌ی هوم و صفحه‌ی قفل فراهم می‌کند. پس از دانلود ماژول Wonderland در سامسونگ Good Lock، اپ جداگانه‌ای روی گوشی شما نصب می‌شود که پس از باز کردن آن چند نمونه‌ی از قبل آماده شده را مشاهده خواهید کرد تا نحوه‌ی کار این ماژول را بهتر درک کنید. شما می‌توانید نمونه‌های آماده را ویرایش کنید یا از صفر یک تصویر پس‌زمینه را طراحی کنید.

حتی می‌توانید یک ویدیو را روی تصویر ثابت قرار دهید یا آن را بزرگ کنید تا کل صفحه را بپوشاند و به یک ویدیوی پس‌زمینه شود. البته برای از بین نرفتن زیبایی ویدیو و عدم تداخل آن با آیکون‌ها و ویجت‌های روی صفحه‌ی هوم، باید در انتخاب ویدیو دقت بیشتری به‌خرج دهید.

Theme Park

ماژول Theme Park یکی از بزرگ‌ترین شکایت‌های کاربران از زبان‌ طراحی متریال یو (Material You) اندروید ۱۲ را حل کرده است. هر زمان که شما تصویر پس‌زمینه را تغییر می‌دهید، گوشی شما چند پالت رنگی برای انتخاب به شما ارائه می‌کند که رنگ‌های محیط رابط کاربری و آیکون‌های نوار اعلانات را تعیین می‌کنند. اگرچه این ویژگی جذاب است، اما به شما اجازه‌ی ساخت پالت دلخواه‌تان را نمی‌دهد و مجبور هستید از نمونه‌های ارائه شده استفاده کنید.

با استفاده از Theme Park شما می‌توانید تم شخصی خود را بسازید و در تغییر ظاهر گوشی خود آزادی عمل بیشتری داشته باشید. همچنین، می‌توانید تعییراتی را در بخش‌ های دیگر رابط کاربری مانند صفحه کلید، پنل تنظیمات سریع، پنل تنظیمات صدا و … اعمال کنید. پشتیبانی از آیکون پک‌های موجود در پلی استور و گلکسی استور هم یکی دیگر از ویژگی‌های این ماژول است.

+ One Hand Operation

اگر در سال‌های گذشته سابقه‌ی کار با گوشی‌های سامسونگ را داشته باشید، ماژول + One Hand Operation برای شما نامی آشناست. گوشی‌‌‌های سری گلکسی از مدت‌های قبل به ویژگی کار با یک دست یا One hand operation مجهز بوده‌اند و از زمانی که ژست‌های حرکتی به سیستم عامل اندروید اضافه شدند، این ویژگی به اندروید هم اضافه شد. اگر شما از ویژگی کار با یک دست (به‌ویژه برای گوشی‌های بزرگ) استفاده می‌کنید، بهتر است این ماژول را از سامسونگ Good Lock دریافت و استفاده کنید.

به‌صورت پیش‌فرض در اندروید شما به ۳ ژست حرکتی محدود هستید: بازگشت، برگشتن به صفحه‌ی هوم و برگشت به صفحه‌ی اپ‌های اخیر. اما ماژول + One hand Operation تا ۶ ژست حرکتی را برای لبه‌های چپ و راست گوشی پشتیبانی می‌کند که در روی هم رفته ۱۲ ژست حرکتی خواهند بود. واکنش‌ها بسته به مسیر حرکت انگشت شما روی صفحه و از سمت لبه‌ها به داخل اتفاق می‌افتند. خوشبختانه، +One Hand Operation در پلی استور گوگل هم قابل دسترسی است.

  • ۷ ویژگی کاربردی گوشی‌های سامسونگ که باید از آن‌ها استفاده کنید

منبع: Make Use Of

نوشته با سامسونگ Good Lock مرز شخصی‌سازی در گلکسی‌های خود را جابجا کنید اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala