بازی‌های داستانی همیشه یک تافته‌ی جدابافته در دنیای بازی‌های ویدیویی بوده‌اند و هستند. شاید به خاطر اینکه کاربر باید حتما به زبان‌های پشتیبانی شده توسط آن بازی مسلط باشد تا متوجه داستان شود، خیلی‌ها لذت خاصی از روند انجام بازی نبرند و فقط آن را تجربه کنند، اتفاقی که بارها در زندگی ما رخ داده و تجربه‌ی انجام بازی‌هایی را داشتیم که اصلا نمی‌فهمیدیم چرا یک سری اتفاقات در آن رخ می‌داده است.

اما برای آن دسته از کسانی که از ابتدا تاکنون با این بازی‌ها ارتباط برقرار می‌کردند و هنوز هم عاشق تجربه‌ی آن‌ها هستند، خواندن این مطلب تا انتها پیشهاد می‌شود. این افراد نمی‌خواهند بدون هدف بازی کنند، نمی‌خواهند ساعت‌ها به جمع‌آوری سکه مشغول باشند و بدوند و بدوند تا گیر نیفتند. البته به طرفداران بازی‌های این سبکی جسارت نمی‌کنیم، فقط از علاقه و سلیقه‌ی عاشقان بازی‌های داستانی می‌گوییم. کما اینکه بازی‌هایی نظیر سونیک، ساب‌وی و… برای گذراندن اوقات فراغت گاهی اوقات بسیار جالب هستند.

اما بازی‌های داستانی اگر به زبان آن‌ها مسلط باشید یا حداقل بدانید چه اتفاقی دارد رخ می‌دهد، قطعا لذت فوق‌العاده‌ای را برایتان به ارمغان می‌آورند. اگرچه در دنیای اندروید، بازی‌های داستانی به اندازه‌ی بازی‌هایی که در این سبک برای کامپیوتر در دسترس قرار دارند متنوع و جذاب نیستند اما طی چند سال اخیر که گیمینگ روی موبایل به شکلی جدی دنبال شده، شرکت‌های توسعه‌دهنده تلاش کردند تا با عرضه‌ی عناوین داستانی خوب، کاربران را به خود جذب کنند. اکنون هزاران بازی داستانی در گوگل پلی اندروید در دسترس قرار دارند که البته فقط برخی از آن‌ها خوب هستند و ارزش تجربه کردن و وقت گذاشتن را دارند.

اگر می‌خواهید وقت‌تان را برای یافتن یک بازی داستانی جذاب هدر نرود، با ما همراه باشید تا در مدت کمتر از ۱۰ دقیقه، بهترین بازی‌های داستانی اندروید را به شما معرفی کنیم. فراموش نکنید چون برخی از این بازی‌ها پریمیوم هستند، باید برای آن‌ها پول پرداخت کنید که این کاملا امری طبیعی است. به عبارتی ساده‌تر، قرار نیست لزوما با بازی‌هایی طرف باشیم که رایگان هستند و لذت یک داستان جذاب را هم در اختیارتان قرار می‌دهند. ۱۰ بازی داستانی اندروید و iOS که قصد داریم در این مطلب به شما معرفی کنیم عبارت‌اند از:

  1. Life is Strange
  2. Old Man’s Journey
  3. Sara Is Missing
  4. Ticket to Earth
  5. Sorcery!
  6. My Child Lebensborn
  7. ۸۰ Days
  8. DEEMO II
  9. Florence
  10. Forgotten Anne

۱. Life is Strange و Life is Strange: Before the Storm

بازی داستانی اندروید

سازنده و ناشر: Square Enix
سال انتشار: ۲۰۱۸ / قیمت: رایگان / ۹ تا ۱۱ دلار به‌ازای هر کدام

Life is Strange (زندگی عجیب است) یکی از بهترین بازی‌های داستانی و تعاملی به حساب می‌آید که توسط استودیو استودیو Square Enix طراحی شده و برای هر دو سیستم عامل اندروید و iOS در دسترس قرار دارد. این بازی توانسته است امتیاز ۴ را در گوگل پلی و امتیاز ۳.۶ را در اپ استور به خود اختصاص دهد که امتیاز متوسطی به حساب می‌آید.

همان‌طور که از اسم این بازی پیداست، روند آن بسیار عجیب و در عین حال سرگرم‌کننده و جذاب است. داستان به این شکل شروع می‌شود که کاراکتر اصلی یعنی مکس در کلاس عکاسی حضور دارد که ناگهان الهامی از یک فانوس دریایی در حال نابودی می‌گیرد. وقتی که از کلاسش خارج می‌شود، ناگهان شاهد قتل یکی از هم‌کلاسی‌های خود که دوست دوران کودکی‌اش هم بود می‌شود. درست در همان لحظه بازی شروع می‌شود.

در روند این بازی متوجه می‌شوید که می‌توانید حتی به گذشته هم سفر کنید تا بتوانید جان دوست عزیز و صمیمی خود را نجات دهید. همین سفر به گذشته چالش‌های بسیار زیادی را سر راه بازیکن قرار می‌دهد که به جذابیت داستان نیز می‌افزاید. به صورت کلی اگر از علاقه‌مندان به بازی داستانی و البته تعاملی هستید (خودتان می‌توانید تصمیمات را در طول بازی کنترل کنید) حتما Life is Strange را تجربه کنید.

۲. Old Man’s Journey

بازی داستانی اندروید

سازنده و ناشر: Broken Rules
سال انتشار: ۲۰۱۹ / قیمت: ۲ دلار

بازی Old Man’s Journey که در بین گیمرهای ایرانی با نام «ماجراجویی‌های پیرمرد» شناخته می‌شود، یکی از فوق‌العاده‌ترین و خوش‌ساخت‌ترین بازی‌های داستانی است که تاکنون برای اندروید و iOS در دسترس قرار گرفته است. داستان جذاب این بازی که قیمت نسبتا پایینی هم دارد، در تار و پود معماها و ماجراجویی‌های بی‌نظیرش تنیده شده تا بدین ترتیب نتیجه‌ی نهایی، مجموعه‌ی آموزنده‌ای باشد از ارزش زندگی، از دست دادن، قهر و آشتی و امید که کاربر اصلا از تجربه‌ی آن خسته و کسل نمی‌شود.

دنیای این بازی در همان نخستین ساعات تجربه‌ی آن شما را محصور و شیفته‌ی خود می‌کند چرا که شما را به دنیای پیرمردی می‌برد که می‌خواهد آغازگر یک سفر دور و دراز باشد. آنقدر المان‌های بازی به‌جا و بادقت طراحی شده‌اند که بعد از ورود به بازی، شما حس یک پیر مرد واقعی را به خود می‌گیرید تا خیلی خوب با کاراکتر و جریان بازی ارتباط برقرار کنید.

اگر از یک پیر مرد یا پیر زن بپرسید که افسوس چه چیزی را می‌خورد، احتمالا به شما می‌گوید لحظات خوشی را در گذشته از دست داده است. در این بازی هم نه که با کلیشه طرف باشید، اما دقیقا همین حس را می‌کنید که یک سری رویاهای از دست رفته دارید و اکنون می‌خواهید با سفر کردن به جاهای مختلف و به چالش کشیدن توانایی‌های خود، تا حدودی از ارزش بالای زندگی بهره‌مند شوید. بنابراین شما تمام احساسات از قبیل شادی، غم، افسوس و پشیمانی و… را در این بازی درک خواهید کرد پس این شانس را از دست ندهید و یکی از زیباترین بازی‌های داستانی موجود برای اندروید و iOS را همین حالا از طریق لینک‌های زیر دانلود و تجربه کنید.

۳. Sara Is Missing

بازی داستانی اندروید

سازنده و ناشر: Broken Rules
سال انتشار: ۲۰۱۶ / قیمت: ۲ دلار

Sara is Missing یا به عبارتی «سارا گم شده است» یک بازی کم‌نظیر در سبک داستانی و البته معمایی به حساب می‌آید که در همان ساعات ابتدایی بازی حسابی شما را از روند جالب و منحصر بفردی که دارد متعجب می‌سازد. ناگفته پیداست که در این بازی شما وظیفه دارید دختری را با نام سارا پیدا کنید. این دختر که سارا نام دارد، مدت‌هاست گم شده و کسی هم از او خبری ندارد. حال شما باید با انجام کارهای مختلف و چالش‌برانگیز و البته سخت، او را بیابید.

اینکه گفتیم منحصر بفرد به این خاطر است که شما وقتی وارد بازی می‌شوید، حال فرقی نمی‌کند با چه گوشی، در بازی دوباره به شما یک گوشی داده می‌شود که به نظر می‌رسد یک گوشی از شرکت اپل باشد. حال چه کاری باید با این گوشی انجام دهید؟ در همان لحظه‌ی نخست پیغامی مبنی بر ریستارت کردن گوشی برایتان به نمایش در می‌آید که باید روی گزینه‌ی «بله» کلیک کنید تا این کار انجام شود. بعد از روشن شدن گوشی هم می‌بینید که یک برنامه به اسم ایریس دارد با شما گفت‌و‌گو می‌کند. حال شما باید با گشت و گذار در گوشی، سرنخ‌هایی را پیدا کنید تا بتوانید سارا را با توجه به آن پیدا کنید.

تمام داستان بازی به همین شکل روایت می‌شود. یعنی سرتان درون یک گوشی است تا بتوانید سرنخ‌های مهم را برای پیدا کردن سارا پیدا کنید. نقش هیچ کسی را هم بازی نمی‌کنید! یعنی خوتان با هر هویتی که هستید، باید در یافتن سارا تلاش کنید. اگر می‌خواهید یک بازی خاص و جذاب را تجربه کنید که داستانی زیبا توئم با گیم‌پلی معمایی و منحصر بفرد دارد، «Sara is Missing» را از دست ندهید.

۴. Ticket to Earth

بازی داستانی اندروید

سازنده و ناشر: Robot Circus
سال انتشار: ۲۰۱۷ / قیمت: ۵ دلار

یک بازی داستانی و نقش‌آفرینی جذاب، نفس‌گیر و فوق‌العاده چالش برانگیز که با پرداخت فقط ۵ دلار، شما را وارد دنیایی می‌کند که بیرون آمدن از آن واقعا کار سختی است. بازی Ticket to Earth حول یک داستان جالب می‌گردد. داستانی که شما را به سیاره‌ای دوردست می‌برد.

در این سیاره چه می‌گذرد؟ این سیاره در حال نابودی است و شما هم یکی از مهاجران آن هستید. حال این مهاجر چقدر بدشانس بوده که در بدو ورودش به این سیاره باید شاهد چنین لحظاتی باشد، دقیقا دلیلی است که باعث شده بازی روند جذابی به خود بگیرد.

حال شما به عنوان یکی از مهاجرین باید برای بهبود وضعیت تلاش کنید. در این مسیر هم حتما نیاز است با افراد مختلف همکاری کنید و با آن‌ها تعامل داشته باشید تا بتوانید موفق شوید. توطئه‌های زیادی علیه شما شکل می‌گیرد که فقط با تصمیمات درست است که می‌توانید آن‌ها را خنثی کنید.

هدف این است که مهاجران به قدرتی که باید دست پیدا کنند تا آن‌ها هم به نوبه‌ی خود، سهمی در نجات این سیاره‌ی بدشانس داشته باشند. وظیفه‌ی برگرداندن قدرت به این افراد هم با شماست که باید با توجه به مسیر داستان و گرفتن تصمیمات لحظه‌ای و متناسب با شرایط،‌ آن را انجام دهید.

۵. Sorcery 1-4

بازی داستانی اندروید

سازنده و ناشر: Inkle
سال انتشار: ۲۰۱۶ / قیمت: هر قسمت ۵ دلار

عنوان پنجم، در واقع یک مجموعه‌ی چهارتایی از یک بازی با نام Sorcery است که هر کدام از آن‌ها هم یکی از بهترین بازی‌ها در سبک داستانی برای اندروید و iOS به حساب می‌آیند. همان‌طور که از نامش پیداست، این بازی شما را وارد دنیای جادوگری می‌کند؛ بنابراین باید منتظر رخ دادن اتفاقات هیجان‌انگیز باشید.

آنچه باعث شده این بازی بسیار هیجان‌انگیز باشد و داستان جذابی داشته باشد این است که طراحان آن تلاش کردند آن را به صورت اقتباسی از کتاب‌هایی با همین نام توسعه دهند. در نتیجه Sorcery کاملا غنی از جزئیات و بسیار جذاب و گیرا خواهد بود. این بازی که در یک دنیای غیر واقعی رخ می‌دهد، داستان زندگی شما را به‌عنوان یک قهرمان محبوب و حماسی روایت می‌کند. این قهرمان ماجراجو برای اینکه بتواند تاج قدرت را که تاج پادشاهان نام دارد تصاحب کند، وارد منطقه‌ای اسرارآمیز و بسیار خطرناک می‌شود که Shamutanti Hills نام دارد.

داستان بازی هم دقیقا از همین‌جا جذاب می‌شود. چرا که بعد از ورود به این منطقه متوجه می‌شوید ساکنین آن، افرادی شرور، قانون‌شکن، هیولاهای خطرناک و درنده‌خو هستند و طبیعتا وقتی شما را ببینند، رحمی نشان نمی‌دهند. اما دشمنان خطرناک تنها چیزی نیستند که باید با آن‌ها مبارزه کنید، بلکه در سراسر این شهر، تله‌های مرگ‌باری کار گذاشته شده که فقط کافی است غفلت کنید تا مانند صدها ماجراجوی دیگر، با تاج قدرت خداحافظی کنید. اگر فکر می‌کنید آنقدر توانایی دارید که بتوانید از سد این چالش‌های سنگین بر بیایید، لینک‌های دانلود درست زیر انگشتانتان قرار دارند. روی آن‌ها کلیک کرده و بازی یادشده را نصب کنید تا ماجراجویی هیجان‌انگیز خود را برای رسیدن به تاج قدرت آغاز کنید.

۶. My Child Lebensborn

بازی داستانی اندروید

سازنده و ناشر:  Sarepta studio AS
سال انتشار: ۲۰۱۸ / قیمت: ۳ دلار

اگر می‌خواهید تجربه‌ی یک بازی داستانی فوق‌العاده زیبا و در عین حال غم‌انگیز را داشته باشید که توانسته در پلی استور و اپ استور امتیاز خارق‌العاده‌ی ۴٫۸ را به خود اختصاص دهد، پس My Child Lebensborn را از دست ندهید که هم برای اندروید و هم iOS در دسترس قرار دارد و شما را به یک فضای پراندوه اما فوق‌العاده جذاب می‌برد.

این بازی شاید در مقایسه با بازی‌های دیگر این لیست، کمی خاص‌تر و منحصربفردتر باشد چرا که با الهام از یک رویداد واقعی توسعه داده شده و هدف سازنده‌ی آن هم این بوده که از کودمان لنسبورن حمایت شود. بچه‌هایی که بعد از جنگ جهانی دوم، خانه و زندگی خود را از دست رفته دیدند و حالا به حمایت گرم شما نیاز دارند تا بتوانند دوباره زندگی خود را آغاز کنند.

در این بازی شما سرپرستی یک دختر یا پسر را از محله‌ی لبنسبورن نروژ بر عهده گرفته و با پرداخت هزینه‌های او و تأمین تمام مخارج زندگی‌اش به مدت یک سال، به نوعی او را از آب و گل بیرون می‌آورید. حال خود شما فردی بسیار زجر کشیده هستید، چرا که در جنگ جهانی دوم حضور داشتید و می‌دانید اوضاع از چه قرار است.

او به خاطر شرایط آشفته‌ی جنگ جهانی، اینکه شاهد کشته شدن هم‌رزمان خود بوده و در محیطی پر از خفقان، استرس و منزجر کننده حضور داشته، آسیب زیادی دیده و اصلا از او انتظار نمی‌رود کودکی را به سرپرستی بگیرد. اما باید این وظیفه‌ی خطیر را انجام دهد که همین باعث ایجاد یک شخصیتی دوگانه در وجودش می‌شود که جذابیت بازی را صدها برابر بیشتر می‌کند. بازی پر است از دیالوگ‌های غمگین، پر است از صحنه‌های تیره و تار و ناراحت‌کننده اما اینکه شما در چنین فضایی دارید یک کار زیبا انجام می‌دهید، مثل نور کوچکی هستید که در یک دنیا با بی‌نهایت تیرگی، می‌درخشد و گرما می‌دهد.

My Child Lebensborn یکی از معدود بازی‌هایی است که تجربه‌ی آن را به تمام افرادی که انجام بازی‌های ویدویی برایشان لذت‌بخش است پیشنهاد می‌کنیم، نه فقط کسانی که عاشق بازی‌های داستانی هستند.

۷. ۸۰ Days

بازی داستانی اندروید

سازنده و ناشر: Inkle
سال انتشار: ۲۰۱۴ / قیمت: ۵ دلار

بازی ۸۰ Days (دور دنیا در ۸۰ روز) یکی از بهترین بازی‌های ماجراجویی، داستانی و نقش‌آفرینی است که برای اندروید و iOS در دسترس قرار دارد و محبوبیت آن هم در نزد کاربران هر دو پلتفرم بسیار بالاست. آن هم در شرایطی که اصلا رایگان نیست و برای تجربه‌ی آن باید حداقل ۵ دلار هم بپردازید. این بازی جز معدود بازی‌هایی شناخته می‌شود که منتخب خود گوگل پلی است و در لیستی با عنوان Editor‘s Choice قرار دارد. این گونه بازی‌ها و اپ‌ها توسط سازندگان و مسئولین خود گوگل پلی انتخاب شده و در در لیست Editor’s Choice قرار می‌گیرند که این در واقع نشان‌دهنده‌ی خاص بودن و متفاوت بودن آن بازی است.

در این بازی همانطور که از نامش پیداست، شما کار سختی ندارید. داستان بازی این است که در طول ۸۰ روز شما را با نقاط مختلف جهان آشنا کند و در نتیجه وارد یک ماجراجویی هیجان‌انگیزی می‌شوید که در آن می‌توانید زیبایی خلقت را در یک دوره‌ی تقریبا ۳ ماهه تجربه کنید و بی‌نهایت لذت ببرید.

جریان این بازی در سال ۱۸۷۲ رخ می‌دهد. در روزگاری که شما نقش خدمتکار آقای فیلیپ فاگ را بازی می‌کنید. آقای فاگ یک دانشمند و مخترع اهل بریتانیا است که با همکاران خود شرط بسته می‌تواند در ۸۰ روز، کل دنیا را سفر کند. سفر او هم به این صورت است که از یک نقطه شروع می‌شود و بعد از ۸۰ روز، در همان نقطه هم به پایان می‌رسد. حال فکر می‌کنید نقش شما در بازی چیست؟ احتمالا درست حدس زده‌اید؛ باید به آقای فاگ کمک کنید تا شرط عجیب و سختی را که گذاشته برنده شود. البته خبر خوب اینجاست که بالن، قطار، قایق، اسب، شتر و… هم در بازی وجود دارند که بتوانند به شما در راه کمک به رئیس‌تان کمک کنند.

شما باید در این مسیر مراقب سلامتی آقای فاگ باشید، زمان سفرها را مدیریت کنید تا بتوانید در کمترین زمان ممکن، بیشترین گردش را انجام دهید، مدت زمان اقامت را مشخص کنید و به طور کلی مثل یک مدیر برنامه، تمام کارها را برای رئیس خود انجام دهید تا این ۸۰ روز بیاید و بگذرد. بازی اگرچه ساده دنبال می‌شود اما توانایی شما را در برنامه‌ریزی به بهترین شکل به چالش می‌کشد. اگر فکر می‌کنید فرد برنامه‌ریزی هستید و بهترین بهره را از زمان می‌برید، وقت را تلف نکنید و به سازندگان بازی ثابت کنید برای به چالش کشیدن توانایی شما، عناوین سخت‌تری نیاز است.

۸. DEEMO II

بازی داستانی اندروید

سازنده و ناشر: Rayark
سال انتشار: ۲۰۲۲ / قیمت: رایگان / خرید درون برنامه‌ای

Rayark یک توسعه‌دهنده‌ی بازی است که بازی‌های موزیکال فوق‌العاده جذابی برای هر دو پلتفرم اندروید و iOS دارد. از جمله بازی‌هایی که توسط این توسعه‌دهنده طراحی شده‌اند و کاربران زیادی هم دارند می‌توان به Cytus و Cytus II، به همراه VOEZ ،Deemo ،Sdorica و Mandora اشاره کرد که مورد آخر اندکی قدیمی است.

در بسیاری از بازی‌های ساخته شده توسط این استودیو، داستان هم چاشنی کار قرار گرفته تا کاربر رغبت بیشتری به پشت سر گذاشتن مراحل مختلف بازی داشته باشد. Deemo دقیقا یکی از همان بازی‌هاست که قصد معرفی آن را داریم. این بازی موزیکال و داستانی که البته برای اندروید و iOS هم در دسترس قرار دارد، داستان دختر بچه‌ای را روایت می‌کند که از آسمان فرود آمده و نمی‌داند کیست و در چه جایی قرار دارد.

این دختر بچه حافظه‌اش را از دست داده و شما در نقش دیمو باید برای او پیانو بنوازید تا حافظه‌اش به او برگردد. همین کار باعث شده شما با یک هدف خاص، موسیقی بنوازید و از این کار خود هم نتیجه‌ی خوبی را دریافت کنید. چون با برگرداندن حافظه‌ی دختر، راز او که بسیار جالب هم هست برایتان فاش می‌شود و متوجه می‌شوید این همه نواختن، به خستگی‌اش می‌ارزید. اگر به دنبال این هستید که داستانی جذاب و خاص را در قالب سبکی خاص دنبال کنید، Deemo می‌تواند یک عنوان جالب برای شما باشد.

۹. Florence

بازی داستانی اندروید

سازنده و ناشر: Annapurna Interactive
سال انتشار: ۲۰۱۸ / قیمت: ۳ دلار

اگر از علاقه‌مندان به بازی‌های سبک داستانی هستید، Florence برای‌تان بسیار مهیج خواهد بود. Florence بازی داستانی بسیار هنری و دلنشین است که نمایانگر زندگی روزمره انسان‌هاست با تمامی خوشی‌ها و غم ها. این بازی توسط Annapurna Interactive در سال ۲۰۱۸ عرضه شد. روند داستانی این بازی راجع به دختری به نام فلورانس یئو است که در سن ۲۵ سالگی خویش احساس پوچی می‌کند. زندگی او روالی بی‌پایان از کار، خواب و صرف زمانی زیاد در شبکه‌های اجتماعی است.

تا اینکه یک روز، هنگامی که در حال عبور کردن از خیابان بود نوایی بسیار دلنشین با امواجی از نت‌های زرد رنگ به گوشش می‌رسد. فلورانس با شنیدن این نوا منشا را می‌یابد، پسری که ویالون سل می‌نواخت. بعد از آن روز فلورانس هر روز و هر شب به یاد آن روز و نوای زیبای ویالون سل می‌افتد تا اینکه در ادامه‌‌ی داستان او با کریس آشنا می‌شود که نگاه فلورانس را به جهان پیرامون خود تغییر می‌دهد.

موسیقی متن به‌ تنهایی ارزش نصب کردن این بازی را دارد. Florence در دل رشته‌ها می‌کشد، و شما را مشتاق و مشتاق‌تر می‌کند. بهترین بازی که با هدفون و بلند کردن صدا می‌توانید به دور از هرگونه مزاحمتی لذت ببرید. نه تنها موسیقی بلکه جزییات داستان، انیمیشن، رنگ‌ها و همه و همه بسیار تاثیرگذار و زیباست. این بازی در سبک خود بی‌نظیر است. فراموش نکنید برای خرید این بازی باید ۳ دلار بپردازید.

۱۰. Forgotten Anne

بازی داستانی اندروید

سازنده و ناشر: ThroughLine Games
سال انتشار: ۲۰۱۸ / قیمت: ۷ دلار

«آنی فراموش شده» (Forgotten Anne)، آخرین بازی داستانی این لیست است که خوشبختانه هم برای اندروید و هم iOS در دسترس قرار دارد تا کاربران هر دو سیستم‌عامل بتوانند تجربه‌ی یک بازی فوق‌العاده لذت‌بخش و سرگرم‌کننده را که البته طرفداران بسیار زیادی هم دارد، داشته باشند.

این بازی که نسخه‌ی دمو و نسبتا ناقص آن رایگان هم هست، با پرداخت ۷ دلار به صورت کامل در اختیار شما قرار می‌گیرد. آن وقت شمایید و یک بازی بسیار تحسین‌برانگیز که در بررسی‌های صورت گرفته توسط وب‌سایت‌های مختلف توانست امتیاز کاملی را دریافت کند و این افتخاری نیست که نصیب هر بازی شود. بماند که به خاطر داستان بی‌نظیر و گیم‌پلی جذابش موفق به دریافت چندین جایزه‌ی مختلف هم شده است.

این بازی از آن جهت خاص و زیباست که یک سبک کارتونی با الهام از انیمه‌های ژاپنی و گیم‌پلی تعاملی دارد. به تمام این موارد که خود در دنیای بازی‌های ویدیویی بسیار محبوب و جذاب هستند، داستانی فوق‌العاده گیرا و پرتنش را اضافه کنید تا به این نتیجه برسید Forgotton Anne یک عنوان فراموش‌نشدنی در دنیای بازی‌های ویدیویی است که تقریبا می‌توانیم بگوییم نقصی ندارد. اما چه چیزی باعث شده آنی فراموش شده تا این اندازه لایق تعریف و تمجید باشد؟

Forgotten Anne داستانی دراماتیک و فانتزی را از یک دنیای خیالی روایت می‌کند که شخصیت‌های اطراف آن بیشتر اجسام و اشیاه هستند تا انسان و موجودات زنده. تا به حال شده دلتان به حال اشیا اطراف‌تان بسوزد؟ پس با آنی همدردی خواهید کرد چرا که او هم دقیقا چنین شخصیتی دارد. آنی یک جهان خاص را برای این اشیا تدارک دیده و آن‌ها را در این جهان گرد هم می‌آورد تا در آرامش زندگی کنند و نگران فرامش شدن در دنیای آدم‌ها نباشند. نام خود این دنیا هم دنیای فراموش شده است.

دنیای فراموش شده اگرچه ساخته‌ی قلب مهربان و پرمهر دختری نوجوان است اما هرچه از عجایب و شگفتی آن بگوییم کم گفته‌ایم. مکانی رازآلود که تمام اجسام فراموش شده را در خود جای داده است. آنی باید تلاش کند تا نظم این دنیا به هم نخورد اما متأسفانه یک روز این اتفاق می‌افتد. شخصی دلش نمی‌خواهد آنی به دنیای انسان‌ها برگردد و در واقع در تلاش است تا با بهم زدن نظم دنیای فانتزی او، آنی را در همان محل نگه دارد.

شما حالا باید به آنی در ماجراجویی خطرناکی که دارد کمک کنید و جلوی این فرد خرابکار را که اصلا هم مشخص نیست کیست بگیرید. در این مرحله شما به محل‌های گوناگون سفر می‌کنید، معماهای مختلفی را حل می‌کنید، چالش‌های سختی را حل می‌کنید و… تا در نهایت بتوانید به هدف خود برسید. توجه داشته باشید که این بازی تعاملی هم هست و این یعنی برای عاشقان یک بازی داستانی، بعید است عنوانی تا این اندازه کامل و جذاب وجود داشته باشد.


اگر شما هم با یک یا چند بازی داستانی خوب برای اندروید و iOS آشنا هستید، لطفا نام آن را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید. چون در این لیست می‌شد بازی‌های دیگری را اضافه کرد که ارزش تجربه کردن را داشته باشند اما سعی بر این بود تا جایی که امکان دارد آن را کوتاه و خلاصه نگه داریم.

  • ۵ بازی موبایل برتر استراتژیک در سبک Civilization برای اندروید و iOS
  • ماجراهای سرآشپز؛ ۱۰ بازی آشپزی برتر برای اندروید و iOS
  • معرفی ۹ بازی انحصاری برتر برای iOS

منبع: Pocket Gamers

نوشته معرفی ۱۰ بازی داستانی برتر برای اندروید و iOS اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala