اپلیکیشن مترو تهران یک بانک اطلاعاتی جامع و کامل با امکاناتی مفید و کاربردی برای گوشی‌های اندرویدی و آیفون است. اگر به طور روزانه از مترو استفاده می‌کنید و برایتان اهمیت دارد که رأس ساعت در مقصدتان حاضر باشید، بهتر است با این اپلیکیشن کاربردی بیشتر آشنا شوید.

در گام اول می‌توانید نقشه مترو تهران و فهرست تمام ایستگاه‌های مترو تهران را به تفکیک خطوط مختلف در این اپلیکیشن ببینید. با انتخاب هر کدام از ایستگاه‌های مترو تهران به اطلاعاتی کاملی در مورد آن دسترسی خواهید داشت. این اطلاعات شامل آدرس دقیق، زمان‌بندی حرکت قطارها، امکانات داخلی ایستگاه مانند سرویس بهداشتی، پارکینگ، فروشگاه‌ها، بانک‌ها، خودپردازها و…، مسیر تاکسی‌ها و اتوبوس‌ها از درب ایستگاه و مراکز شهری مهم موجود در نزدیکی آن ایستگاه است. اپلیکیشن مترو تهران می‌تواند با استفاده از اطلاعات مکان‌یابی گوشی (GPS) نزدیک‌ترین ایستگاه‌ها به محل فعلی شما را به سرعت برایتان پیدا کند.

همچنین بخشی به نام مسیریابی در اپلیکیشن مترو تهران در نظر گرفته شده که کمک می‌کند بهترین مسیر برای رفتن از یک ایستگاه مترو به ایستگاه متروی دیگر را بیابید. در این بخش می‌توانید مبدا خود را با استفاده از GPS روی نزدیک‌ترین ایستگاه مترو نسبت خود قرار دهید. اپلیکیشن خطوط و ایستگاه‌هایی را که برای رسیدن به ایستگاه مقصد باید از آن‌ها عبور کنید به شکل واضحی نمایش می‌دهد تا دقیقا متوجه شوید که در کدام ایستگاه‌ها باید پیاده شوید و خط خود را عوض کنید. همچنین در این بخش می‌توانید با جست‌وجو کردن نام مراکز مهم شهری مانند پارک‌ها، فرهنگسراها و امکان مختلف ورزشی، فرهنگی، تفریحی، اداری، پزشکی و… نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به آن‌ها را بیابید.

امکان دیدن خطوط و ایستگاه‌های مترو روی نقشه‌ی واقعی تهران هم در این اپلیکیشن گنجانده شده است. علاوه بر آن می‌توانید از نقشه‌ی شماتیک خطوط و ایستگاه‌های مترو تهران هم برای مسیریابی سریع استفاده کنید. مهم‌تر از همه این که اطلاعات اپلیکیشن به صورت آفلاین هم در اختیار شما خواهد بود و برای استفاده از این اپلیکیشن لزوما نباید گوشی به اینترنت متصل باشد.‌‌‌‌

ویژگی‌های برجسته اپلیکیشن مترو تهران:

  • نمایش نقشه مترو تهران
  • نمایش خطوط مترو تهران و ساعت کاری مترو تهران
  • نمایش نزدیک‌ترین ایستگاه‌های مترو به شما بر اساس GPS
  • اطلاع از زمان دقیق حرکت قطارها
  • اطلاع از ایستگاه‌های اتوبوس و تاکسی خارج از هر ایستگاه مترو
  • امکان استفاده به صورت آفلاین

  • نخستین قطار تمام خودکار جهان در آلمان آغاز به کار کرد
  • بهره‌برداری از طولانی‌ترین و عمیق‌ترین تونل قطار جهان در سوییس

نوشته از مترو جا نمانید؛ نگاهی به اپلیکیشن مترو تهران اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala