افشاگر معروف اطلاعات و قابلیت‌های واتساپ یعنی «WABetaInfo» در جدیدترین گزارش خود آورده که این پیام‌رسان در حال توسعه‌ی آواتارهای سه‌بعدی شخصی‌سازی شده است تا کاربران بتوانند از آن به عنوان عکس پروفایل خود استفاده کنند. اسکرین‌شات منتشر شده از WABetaInfo در رابطه با این قابلیت نشان می‌دهد که وقتی واتساپ این ویژگی را در اختیار کاربران خود قرار دهد، آن‌ها نه تنها می‌توانند از این آواتارها به عنوان عکس پروفایل خود استفاده کنند بلکه قابلیت شخصی‌سازی آن نیز با انتخاب رنگ پس‌زمینه مطابق با عکس پروفایل در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

  • واتساپ قابلیت فیلتر پیام‌های خوانده نشده را برای کاربران iOS عرضه می‌کند

اما این تنها هدف متا برای آوردن آواتارها به واتساپ نیست. این وب‌سایت توضیح می‌دهد که کاربران واتساپ می‌توانند از این آواتارها به عنوان استیکر همانند iMessage استفاده کنند. علاوه بر این، کاربران قادر خواهند بود از این آواتارها به عنوان ماسک هنگام برقراری تماس‌های ویدیویی بهره ببرند. این به این معنی است که کاربران واتساپ می‌توانند با استفاده از این آواتارها چهره‌ی خود را در تماس‌های ویدیویی، حتی زمانی که اطرافشان قابل مشاهده است، پنهان کنند.

واتساپ

طبق گزارش این وب‌سایت، این قابلیت به‌ویژه امکان استفاده از آواتارها در تماس‌های ویدیویی، در آینده‌ای نزدیک برای کاربران واتساپ ارائه خواهد شد. در مورد در دسترس بودن آواتارها، این گزارش می‌گوید که این ویژگی برای همه پلتفرم‌های واتساپ از جمله اندروید، iOS، نسخه‌ وب و دسکتاپ در حال توسعه است و به‌زودی در اختیار کاربران بتای این پیام‌رسان قرار خواهد گرفت.

  • مدیران گروه در واتساپ به‌زودی می‌توانند افراد را قبل از عضویت تأیید صلاحیت کنند

واتساپ همچنین در حال کار بر روی انتشار نسخه‌ی به‌روز شده‌ی قابلیت واکنش به پیام‌ها با ایموجی برای کاربران دسکتاپ این پلتفرم است. متا در اوایل سال جاری قابلیت واکنش به پیام‌ها را به کاربران ارائه کرد. با این حال در آن زمان، تعداد ایموجی‌هایی که کاربران می‌توانستند انتخاب کنند محدود بود. سپس در اواخر سال، این شرکت توانایی انتخاب ایموجی دلخواه را به عنوان واکنش به پیام‌ها ارائه کرد. در حال حاضر، WABetaInfo در یک پست جداگانه خاطرنشان کرد که این شرکت به‌زودی همین قابلیت را از طریق فروشگاه مایکروسافت در اختیار کاربران ویندوز قرار می‌دهد.

آخرین خبرها در مورد قابلیت‌های جدید واتساپ حاکی از آن است که این پیام‌رسان متعلق به متا روی قابلیت جدیدی به نام نشانگر پاسخ به استاتوس کار می‌کند که در واقع این قابلیت ریپلای‌های استاتوس کاربران را با نشان دادن علامتی از پیام‌های عادی جدا می‌کند. این قابلیت جدید واتساپ یک نشان منحصربه‌فرد را به پاسخ‌های استاتوس کاربران اضافه می‌کند تا کاربران بدون ورود به صفحه‌ی چت بتوانند پیام‌های عادی را از پاسخ‌های استاتوس تشخیص دهند. در واقع این به‌روزرسانی جزئی به شما کمک خواهد کرد تا سریع‌تر بتوانید به پاسخ‌های استاتوس سایر کاربران واکنش نشان دهید.

این پیام‌رسان همچنین ظاهراً روی قابلیت پشتیبانی از قابلیت چند دیوایس هوشمند کار می‌کند. پشتیبانی از قابلیت چند دیوایس هوشمند در واتساپ به شما امکان می‌دهد گوشی هوشمند دیگری را به طور هم‌زمان به یک حساب کاربری اضافه کنید. پروسه‌ی همگام‌سازی چت‌ها ظاهراً زمانی که با گوشی هوشمند دوم وارد حساب خود می‌شوید، به صورت خودکار انجام خواهد گرفت. با این حال، بسته به تعداد مکالمات شما، تکمیل فرآیند ممکن است کمی طول بکشد.

  • ممنوعیت گرفتن اسکرین‌شات به قابلیت «View Once» واتساپ اضافه می‌شود

منبع: BRG

نوشته آواتارهای فیس‌بوک به‌زودی در اختیار کاربران واتساپ قرار خواهد گرفت اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala