همانطور که گفتیم، این دسته از اپلیکیشن‌ها از ساده‌ترین روش‌های موجود برای بالا بردن امنیت داده‌های شما استفاده می‌کنند و شما می‌توانید برنامه‌های مد نظر خود را با بهره‌گیری از آن‌ها قفل کنید. اما نکته‌ای باید به آن توجه داشته باشید این است که این برنامه‌ها نیز نوعی اپلیکیشن هستند. اگرچه می‌توانید آن‌ها را از لیست اپ‌های خود حذف کنید تا دیده نشوند، اما در نهایت این اپ‌ها نیز به راحتی پاک می‌شوند و آن لایه‌های امنیتی از بین می‌روند. بنابراین خیلی نمی‌شود روی امنیت این اپ‌ها حساب باز کرد و صرفا می‌توان از آن‌ها به عنوان لایه‌های امنیتی اضافی در گوشی و یا تبلت بهره برد.

  • معرفی اپلیکیشن Facer Watch Faces؛ ساعت هوشمندتان را شخصی‌سازی کنید

آیا اپ‌های قفل برنامه واقعاً مفید هستند؟

  • با ۵ اپلیکیشن برتر ساخت انیمیشن در اندروید آشنا شوید


اپلیکیشن‌هایی که در ادامه قصد معرفی داریم، عبارتند از:

  1. Apex Launcher
  2. Applock by DoMobile Lab
  3. Applock by IvyMobile
  4. AppLocker by BGNmobi
  5. Norton App Lock
  6. Perfect AppLock
  7. Smart AppLock
  8. Smart Launcher 6
  9. SpSoft AppLock
  10. Ultra Applock
  11. App Lock – With Fingerprint , Pattern & Password
  12. Smart AppLock Pro
  13. Knock lock
  14. LOCKit
  15. App Lock Pro (Eywin Apps)

۱. اپ Apex Launcher

قفل برنامهApex Launcher یک لانچر عالی برای سیستم‌عامل اندروید است و از قابلیت قفل برنامه‌ها نیز پشتیبانی می‌کند. ویژگی‌های این لانچر بسیار کاربردی هستند و از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به سفارشی‌سازی‌ بخش‌های مختلف، پشتیبانی از پک‌های جدید آیکون‌ها و جلوه‌های مختلف اشاره کرد. در این لانچر امکان پنهان کردن نوار وضعیت گوشی یا تبلت نیز در دسترس است.

این لانچر قابلیت‌های امنیتی زیادی دارد که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان امکان مخفی کردن برنامه‌ها از لیست اپ‌ها و قابلیت قفل برنامه‌ها با بهره‌گیری از رمز عبور برای امنیت بیشتر را نام برد. باید اشاره کنیم استفاده از لانچرها برای بهره‌گیری از قابلیت قفل اپلیکیشن‌های موجود در گوشی، امنیت بسیار بیشتری نسبت به نصب تنها یک اپلیکیشن قفل برنامه دارد. بنابراین اگر برای محافظت از دیتاهای خود نیازمند امنیت بالایی هستید، نصب لانچرهای مجهز به قفل اپ‌ها به شما پیشنهاد می‌شود. قابلیت ایجاد ۹ صفحه‌ی هوم اسکرین به صورت هم‌زمان، لیست شدن اپلیکیشن‌ها بر حسب معیارهایی همچون تاریخ، عنوان و بیشترین استفاده و انتخاب سبک پیش‌نمایش پوشه‌های مختلف و پس‌زمینه از دیگر ویژگی‌های Apex Launcher است.

  • معرفی اپلیکیشن Smule؛ لذت خوانندگی و کارائوکه با گوشی

۲. اپ Applock by DoMobile Lab

قفل برنامه

اپ Applock by DoMobile Lab، یکی از بهترین اپ‌ها قفل برنامه موجود در گوگل پلی به شمار می‌آید. با بهره‌گیری از این برنامه می‌توانید علاوه بر اپلیکیشن‌ها، عکس‌ها و فیلم‌ها را به طور مستقیم قفل کنید. همچنین Applock by DoMobile Lab قابلیت‌هایی نظیر مدیریت حذف اپلیکیشن‌ها، پشتیبانی از اثر انگشت و حتی قفل کردن بلوتوث گوشی را نیز در دسترس شما قرار می‌دهد. علاوه بر این‌ها، کاربران می‌توانند تماس‌های ورودی یک شخص مورد نظر را قفل کنند. به این ترتیب تماس‌های آن فرد در لیست تماس‌های شما نمایش داده نخواهد شد.

  • معرفی اپلیکیشن CountThings from Photos؛ شمردن را به گوشی بسپارید

برای جلوگیری از حذف این اپلیکیشن، سازوکاری تعبیه شده است. بعد از نصب Applock by DoMobile Lab، ابتدا باید یک الگوی امنیتی به دلخواه خود تنظیم کرده و سپس از آن برای ورود به این برنامه استفاده کنید. این برنامه برای دانلود و استفاده رایگان است. اما می‌توانید با پرداخت حق اشتراک ضمن از بین بردن تبلیغات، از قابلیت‌های اضافی این اپلیکیشن بهره ببرید.

۳. اپ AppLock by IvyMobile

قفل برنامه

AppLock by IvyMobile، یکی دیگر از اپ‌های خوب قفل برنامه در سیستم‌عامل اندروید است. این اپلیکیشن می‌تواند تقریباً هر‌ برنامه‌ای را در گوشی شما قفل کند. همچنین قابلیت قفل کردن عکس‌ها و فیلم‌ها به صورت مستقیم نیز در دسترس کاربران این اپلیکیشن قرار دارد. این برنامه مجهز به الگوهای نامرئی و همچنین یک صفحه‌کلید تصادفی است که کاربران در صورت نگاه کردن به پروسه‌ی باز کردن قفل، نتوانند رمز آن را پیدا کنند.

  • ۱۰ بازی موزیکال برتر برای اندروید و iOS؛ لذت بازی با نواختن موسیقی

یکی از قابلیت‌های بسیار جالب این اپلیکیشن، قابلیت Fake Cover است که می‌توانید با استفاده از آن یک آیکون تقلبی بسازید تا کاربران نتوانند استفاده از اپلیکیشن قفل برنامه را تشخیص دهند. همچنین اگر کسی پترن یا پسوردی را که شما برای آن تعریف کرده‌اید را به اشتباه وارد کند، AppLock by IvyMobile با دوربین جلویی گوشی از چهره‌ی او عکس می‌گیرد و به شما نشان می‌دهد. به این ترتیب اگر کسی قصد داشته باشد مخفیانه گوشی شما را چک کند، شما از آن آگاه خواهید شد. در نهایت باید اشاره کنیم که دانلود و استفاده از این اپلیکیشن کاملاً رایگان است.

۴. اپ AppLocker by BGNmobi

AppLocker by BGNmobi می‌تواند یکی از انتخاب‌های بسیار خوب شما لقب گیرد. این اپلیکیشن کارهایی مشابه‌ سایر اپ‌های قفل گوشی را برای شما انجام می‌دهد و شما می‌توانید از روش‌های مختلفی نظیر اثر انگشت، پترن و رمز عبور برای باز کردن اپ‌های قفل شده استفاده کنید. برخی از قابلیت‌های سفارشی‌سازی نیز در این اپلیکیشن برای شما فراهم شده و همچنین می‌تواند از حذف این برنامه‌ توسط سایر کاربران جلوگیری کند. این برنامه‌ی قفل اپلیکیشن‌ها، خیلی قابلیت‌های اضافی ندارد و ساده‌ترین حالت ممکن برای یک اپ قفل برنامه‌ها را به شما ارائه می‌دهد. از جمله مهم‌ترین قابلیت‌های این اپلیکیشن می‌توان به رابط کاربری بسیار ساده و آسان، حجم کم، مصرف بسیار پایین پردازنده و تم‌های مختلف و رنگی اشاره کرد.

  • معرفی ۴ سرویس ترجمه متن برتر؛ مترجم انگلیسی به فارسی و برعکس

۵. اپ Norton App Lock

قفل برنامهیکی از بهترین اپ‌های قفل برنامه موجود در گوگل پلی، Norton App Lock است. این اپلیکیشن علاوه بر دارا بودن همه‌ی قابلیت‌های یک اپ قفل برنامه‌، ویژگی‌های جالب دیگر را در اختیار شما قرار می‌دهد. شما می‌توانید عکس‌ها و ویدیوهای خود را به طور مستقیم با استفاده از این اپلیکیشن قفل کنید. این برنامه همچنین به شما پیشنهاد می‌دهد که بهتر است کدام یک از اپ‌های موجود در سیستم‌عامل را قفل کنید. در صورتی که شخصی بیش از ۳ بار رمز گوشی شما را اشتباه وارد کند از شخص عکس گرفته می‌شود تا شما در جریان قرار بگیرد. از دیگر ویژگی‌های این اپلیکیشن می‌توان به افزودن لایه‌های امنیتی برای مواقع گم یا دزدیده شدن گوشی، رابط کاربری بسیار ساده و حجم کم آن اشاره کرد.

  • معرفی اپلیکیشن برق من؛ انجام تمام خدمات مربوط به برق به صورت غیرحضوری

۶. اپ Perfect AppLock

قفل برنامه

این اپلیکیشن بسیار کاربردی علاوه بر بر دارا بودن همه‌ی قابلیت‌های یک اپ قفل برنامه‌، قابلیت‌هایی نظیر پشتیبانی از قفل کردن وای فای، بلوتوث و سایر امکانات گوشی را نیز دارد. یک ویژگی مفید که در این برنامه گنجانده شده، این است که در صورت وارد کردن پسورد اشتباه به صورت سه بار متوالی، دوربین جلو از چهره‌ی شخص عکس می‌گیرد و آن را در سیستم ذخیره می‌کند تا کاربران متوجه‌ی این موضوع شوند. فرق چندانی بین نسخه‌ی رایگان و نسخه‌ی پریمیوم این اپلیکیشن نیست و در نسخه‌ی پریمیوم شما با هیچ تبلیغاتی مواجه نخواهید شد. از دیگر قابلیت‌های این اپلیکیشن می‌توان به امکان قفل کردن قابلیت چرخش خودکار در اپلیکیشن‌ها و رابط کاربری مدرن آن اشاره کرد.

  • ۶ بازی آرامش بخش برتر برای اندروید و iOS؛ بازی کنید و به آرامش برسید!

۷. اپ Smart AppLock

قفل برنامه

این برنامه نیز همانند سایر اپ‌های قفل برنامه قابلیت پشتیبانی از قفل اپ‌ها، تصاویر و فیلم‌ها، تنظیمات گوشی و تماس‌های شما را دارد. Smart AppLock، خودش را در ظاهر لاک‌اسکرین مخفی کرده تا دیگر کاربران به آن شک نکنند. همچنین قابلیت فعال شدن خودکار پس از ریست کردن گوشی، هشدارهای خرابی اپلیکیشن‌ها و پشتیبانی از بازکردن برنامه‌ها با استفاده از اثر انگشت را به کاربران گوشی‌های سامسونگ ارائه می‌دهد. البته این قابلیت با تبلیغات زیادی همراه است. اگر شخصی متوجه‌ی نصب شدن این اپلیکیشن شده باشد، پاک کردن آن بسیار آسان خواهد بود و این مهم‌ترین نقطه ضعف این برنامه به شمار می‌آید.

  • ۱۵ اپلیکیشن برتر ویرایش ویدیو برای اندروید و iOS

۸. اپ Smart Launcher 6

قفل برنامه

Smart Launcher 6 یک لانچر جدید و مدرن با تعدادی ویژگی‌های امنیتی مناسب است. این برنامه دارای قابلیت‌هایی نظیر تم‌های متنوع، طراحی متریال، جستجوی در اپلیکیشن‌ها و لیست مخاطبین و دسترسی سریع به اپ‌ها است. یکی از ویژگی‌های بسیار کاربردی این لانچر، بهره‌گیری از قفل برنامه است. این لانچر برنامه‌هایی که نمی‌خواهید در لیست اپ‌ها دیده شوند را پنهان می‌کند. همچنین می‌توان روی این برنامه‌ها رمز گذاشت تا در صورت پیدا شدن، کسی نتواند به آن‌ها دسترسی پیدا کند. تنها نکته‌ی منفی این اپ، عدم پشتیبانی از باز کردن قفل با اثر انگشت است. اما به طور کلی استفاده از این لانچر هم به عوض شدن فضای گوشی و هم به افزایش امنیت آن کمک شایانی می‌کند.

  • ۱۵ اپلیکیشن برتر نمایش و ویرایش فایل‌های PDF برای اندروید و iOS

۹. اپ SpSoft AppLock

قفل برنامه

اپ SpSoft AppLock، یکی از اپ‌های بسیار خوب قفل برنامه‌هاست که همانند برنامه‌های مشابه می‌توانید عکس‌ها و ویدیوهای خصوصی خود را مخفی کنید یا تعدادی از آن‌ها را در یک فولدر قرار داده و سپس پوشه موردنظر را قفل کنید. این اپلیکیشن علاوه بر رمز عبور و پترن، از اثر انگشت نیز پشتیبانی می‌کند و از افرادی که بیش از سه بار رمز عبور را اشتباه وارد می‌کنند، توسط دوربین سلفی عکس می‌گیرد. در حال حاضر SpSoft AppLock از ۳۰ زبان مختلف دنیا پشتیبانی می‌کند. این برنامه حتی در برابر تغییراتی نظیر قفل شدن صفحه یا تغییر حالت فیزیکی گوشی نیز از اپ‌های قفل شده محافظت خواهد کرد.

  • بهترین برنامه‌های مدیریت دانلود برای گوشی‌ و کامپیوتر

شما می‌توانید برای سخت کردن کار افراد سودجو، الگوی پترن خود را به جای ابعاد ۳ در ۳، در ابعاد ۱۸ در ۱۸ بسازید که باز کردن آن بسیار سخت و دشوار خواهد بود. این برنامه حتی در صورت تمایل، صفحه‌نمایش شما را هنگام استفاده در برنامه‌های خاص روشن نگه می‌دارد. اگر هم شما بخواهید می‌تواند پیام‌های جعلی را نشان بدهد تا کسی از وجود آن مطلع نشود.

۱۰. اپ Ultra Applock

قفل برنامه

Ultra AppLock یکی دیگر از اپلیکیشن‌های مناسب با ویژگی‌های کافی برای قفل برنامه‌ها است. شما به سادگی این اپلیکیشن را باز می‌کنید، برنامه‌های مورد نظر خود را قفل کرده و برای آن‌ها رمز عبور تهیه می‌کنید. این برنامه همچنین از باز شدن قفل توسط اثر انگشت پشتیبانی می‌کند و در صورتی که کسی رمز عبور را اشتباه وارد کند، از آن عکس خواهد گرفت.

  • ۵ بازی موبایل برتر استراتژیک در سبک Civilization برای اندروید و iOS

این اپلیکیشن مجهز به برخی قابلیت‌های دیگر نظیر cleaner و battery saver نیز است که پیشنهاد می‌کنیم از آن‌ها استفاده نکنید. از دیگر ویژگی‌های این اپلیکیشن می‌توان به توانایی مخفی سازی هر گونه محتواهای تصویری و ویدیویی، رابط کاربری بسیار ساده و آسان و نمایش آخرین زمان باز شدن برنامه‌های قفل شده اشاره کرد.

۱۱. اپ App Lock – With Fingerprint , Pattern & Password

قفل برنامه

App Lock، یکی از هوشمندترین و بهترین اپلیکیشن‌ها برای قفل کردن برنامه‌های نصب شده روی گوشی و حفظ امنیت اطلاعات محرمانه شما است. شما می‌توانید علاوه بر پترن و رمز عبور، از اثر انگشت نیز برای باز کردن برنامه‌های قفل شده استفاده کنید. اگر رمز خود را فراموش کردید جای نگرانی وجود ندارد، زیرا این اپلیکیشن از طریق ارسال ایمیل آن را به شما یادآوری می‌کند. این برنامه حجم کمی دارد و از قابلیت‌هایی نظیر رابط کاربری بسیار ساده و مصرف کم باتری بهره می‌برد.

  • قصه‌های پرماجرا؛ معرفی ۱۰ بازی داستانی برتر برای اندروید و iOS

۱۲. اپ Smart AppLock Pro

قفل برنامه

Smart AppLock Pro، یکی از بهترین برنامه‌های قفل اپلیکیشن در سال ۲۰۲۲ به شمار می‌آید. این اپ به شما اجازه‌ی قفل کردن بخش‌ها و برنامه‌های مختلف گوشی را می‌دهد، روش‌های مختلفی را برای باز کردن قفل برنامه‌ها در اختیار شما می‌گذارد، از کسی که رمز ورود به برنامه‌ها را اشتباه وارد کند عکس می‌گیرد و به ایمیل شما ارسال خواهد کرد و همچنین به شما امکان تغییر آیکون خود برای شناسایی نشدن را خواهد داد.

  • معرفی ۴ اپلیکیشن و وب‌سایت فرهنگ لغت فارسی

۱۳. اپ Knock lock

قفل برنامه

Knock lock، یکی از جالب‌ترین اپلیکیشن‌های قفل برنامه است. این اپ همانطور که از نام آن مشخص است یک ویژگی انحصاری برای قفل کردن گوشی ارائه می‌دهد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که با یک الگوی تنظیم شده روی گوشی ضربه بزنید تا قفل برنامه‌ها باز شود.

  • معرفی بهترین اپلیکیشن‌ها و وب‌سایت‌ها برای استعلام و پرداخت خلافی خودرو

اپ Knock lock سه روش ضربه به نمایشگر، الگو و یا قفل بر اساس زمان را در اختیار شما قرار می‌دهد که با توجه به نیازتان می‌توانید از هر کدام از آن‌ها بهره ببرید. از دیگر قابلیت‌های این اپلیکیشن می‌توان به مسیر نامرئی برای استفاده از حالت الگو، مسیر نامرئی برای استفاده از پترن‌های مختلف، امکان شخصی‌سازی قفل نمایشگر و مصرف کم باتری اشاره کرد.

۱۴. اپ LOCKit

قفل برنامهLOCKit، یکی دیگر از اپ‌های قفل برنامه‌ها است که با قابلیت‌هایی که دارد، نظیر پشتیبانی از قفل اثر انگشت، سلفی گرفتن از مزاحمان و موارد دیگر، می‌تواند از حریم خصوصی شما محافظت بیشتری نماید. رابط کاربری مدرن و تم‌های زیبا، اضافه کردن نوتیفیکیشن بار جدید، جلوگیری از حذف و سه حالت اثر انگشت، پترن یا رمز عبور برای باز کردن قفل اپ‌ها از قابلیت‌های این برنامه است.

  • معرفی بهترین وب‌سایت‌ها برای دانلود فونت فارسی

۱۵. اپ App Lock Pro (Eywin Apps)

قفل برنامه

در نهایت باید اپلیکیشن App Lock Pro (Eywin Apps) را به شما معرفی کنیم. App Lock Pro (Eywin Apps)، یکی از معروف‌ترین برنامه‌های قفل اپ‌ها در گوگل استور به شمار می‌آید. کاربران می‌توانند با بهره‌گیری از تکنولوژی‌های خاص این برنامه به راحتی از حریم خصوصی خود محافظت کنند. این برنامه قابلیت عکس گرفتن از افرادی که سعی در وارد کردن رمز ورود به برنامه‌ها را می‌کنند نیز دارد و آن را در گالری شما ذخیره می‌کند. از دیگر قابلیت‌های این اپ قفل برنامه‌ها می‌توان به مخفی کردن آثار وارد کردن پترن، بهره‌گیری از تم‌های زیبا، مدیریت حرفه‌ای رمز عبور و رابط کاربری بسیار ساده اشاره کرد.

  • از ماریو تا سونیک؛ ۱۵ بازی برتر سبک پلتفرمر برای اندروید و iOS

سخن آخر

قفل برنامه

در این مقاله به معرفی و بررسی ۱۵ تا از بهترین اپلیکیشن‌های قفل برنامه اندرویدی پرداختیم. اگرچه خیلی نمی‌توان روی محفاظت این برنامه‌ها حساب باز کرد، اما آن‌ها به هر حال می‌توانند لایه‌های امنیتی بیشتری را به گوشی یا تبلت اندرویدی شما اضافه کنند. امیدواریم از خواندن این مطلب لذت برده باشید.

  • معرفی اپلیکیشن Opus Player؛ مدیریت آسان و حرفه‌ای فایل‌های صوتی واتساپ

منبع: AndroidAuthority و wetheweek و Phoneworld

نوشته با ۱۵ اپلیکیشن قفل برنامه در اندروید آشنا شوید اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala