نسخه‌ی بتای سیستم‌عامل اندروید ۱۳ که مبتنی بر رابط کاربری MIUI 13 است، برای ۲۰۰ کاربر اول بتای شیائومی ۱۲ و ۱۲ پرو عرضه می‌شود. کاربران نسخه‌ی بتای این گوشی‌ها برای دریافت جزئیات در مورد این به‌روزرسانی باید کانال تلگرام این شرکت را دنبال کنند. برای نصب این به‌روزرسانی، شیائومی ۱۲ و ۱۲ پرو باید روی رام MIUI Global Stable اجرا شوند و کاربران آن‌ها باید عضوی از برنامه‌ی آزمایش Mi Pilot این شرکت باشند.

  • چرا سامسونگ در زد فولد ۴ از لولای شیائومی میکس فولد ۲ استفاده نکرد؟

مثل همیشه توصیه می‌شود که قبل از نصب نسخه‌ی بتای اندروید ۱۳ روی شیائومی ۱۲ و ۱۲ پرو، از همه‌ی اطلاعات موجود در گوشی هوشمند خود یک نسخه‌ی بک‌آپ تهیه کنید. طبق اطلاعات به اشتراک گذاشته شده توسط یکی از کاربران انجمن ارتباطات شیائومی، نسخه‌ی بتای اندروید ۱۳ برای شیائومی ۱۲ دارای نسخه‌ی فریمور ۱۳.۰.۴.۰.TLCMIXM و حجم ۴.۲ گیگابایت است. از سوی دیگر، نسخه جدید بتای این سیستم‌عامل برای شیائومی ۱۲ پرو دارای نسخه‌ی ۱۳.۰.۴.۰.TLBMIXM است و ۴.۳ گیگابایت حجم دارد. همراه با این به‌روزرسانی، پک امنیتی آگوست ۲۰۲۲ نیز روی گوشی هوشمند شما نصب خواهد شد.

  • موجودی شیائومی میکس فولد ۲ در عرض ۵ دقیقه در چین به اتمام رسید

بتای اندروید 13 شیائومی

کاربرانی که مایلند نسخه‌ی بتای اندروید ۱۳ را در گوشی‌های شیائومی ۱۲ یا ۱۲ پرو خود امتحان کنند، باید توجه داشته باشند از آن جا که این نسخه از سیستم‌عامل نسخه‌ی پایدار نیست، بنابراین هنگام کار با گوشی احتمالاً با باگ‌هایی مواجه خواهند شد که پس از انتشار نسخه‌ی پایدار این سیستم‌عامل، این مشکلات نیز برطرف می‌شوند.

سیستم‌عامل اندروید ۱۳ نسبت به اندروید ۱۲ تفاوت‌های زیادی ندارند و بیش‌تر تمرکز گوگل بر بهبود اشکالات این سیستم‌عامل بوده است. یکی از قابلیت‌های جالب این سیستم‌عامل به کاربران این اجازه را می‌دهد تا که بدون نیاز به تغییر زبان سیستم‌عامل، زبان هر اپلیکیشنی را که بخواهند تغییر دهند. این قابلیت بسیار کاربردی است، زیرا کاربرانی که می‌خواهند با یک اپلیکیشن به زبان خود تعامل داشته باشند دیگر نیازی نیست زبان سیستم را تغییر دهند. همچنین این سیستم‌عامل زمان‌هایی که کاربر حالت ذخیره‌ی نیرو را فعال می‌کند، یک سری محدودیت‌ها را روی کارهایی که یک اپلیکیشن می‌تواند انجام دهد اعمال می‌کند تا به این ترتیب انرژی بیشتری ذخیره شود.

  • با ۹ ویژگی جدید و کاربردی اندروید ۱۳ آشنا شوید

منبع: Gizmochina

نوشته آپدیت بتای اندروید ۱۳ برای گوشی‌های شیائومی ۱۲ و ۱۲ پرو عرضه شد اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala