کمی بعد از رونمایی از گوشی‌های سری آیفون ۱۴، خبری منتشر شد مبنی بر اینکه توسعه‌دهندگان رابط کاربری MIUI در تلاش هستند تا این قابلیت را به گوشی‌های شیائومی هم اضافه کنند. این موضوع سبب شد وقتی لو ویبینگ، مدیرعامل ردمی از کاربران پرسید که آیا می‌خواهند این قابلیت را درون گوشی‌های آینده‌ی ردمی ببینند، هزاران نفر به او پاسخ مثبت بدهند و شایعه شود که ردمی K60 به این قابلیت مجهز خواهد شد. هرچند توسعه‌دهندگان MIUI بعدها این احتمال را رد کردند و گفتند که فعلا در حال کار روی این قابلیت هستند و هیچ گوشی مورد انتظار شیائومی به آن مجهز نخواهد شد. بعد از ردمی، ریلمی هم از کاربران خود خواست که نظرشان را در رابطه با جزیره پویا اعلام کنند که نشان می‌دهد این شرکت هم به تجهیز گوشی‌هایش به این قابلیت بی‌میل نیست.

البته این نخستین باری هم نیست که چنین قابلیتی را در یک گوشی می‌بینیم. در سال ۲۰۱۸ هواوی بود که آنر View 20 را به قابلیتی مشابه مجهز کرد که البته خیلی به جزیره پویا شباهت نداشت اما یک سری اطلاعات نظیر تماس‌های دریافتی را به نمایش می‌گذاشت. با این حال اگر فکر می‌کنید که نمی‌توانید برای دسترسی به این قابلیت صبر کنید، باید بگوییم یک اپلیکیشن با نام dynamicSpot توسعه یافته که به لطف آن می‌توانید جزیره پویا را روی گوشی اندرویدی خود تجربه کنید.

به لطف اپلیکیشن یادشده شما می‌توانید به اعلانات اخیر دسترسی داشته باشید یا تغییراتی که در وضعیت گوشی ایجاد می‌شود را درون یک جزیره شناور که اطراف حفره‌ی مربوط به دوربین سلفی را احاطه کرده مشاهده کنید. بعد از نصب و راه‌اندازی اپلیکیشن dynamicSpot، یک کادر شناور اطراف دوربین سلفی را احاطه می‌کند اما شما می‌توانید محل قرارگیری آن را هم مطابق سلیقه‌ی خود تغییر دهید. این قابلیت به خصوص برای کسانی که گوشی‌های بزرگ‌تری دارند بهتر است.

اپلیکیشن dynamicSpot

طبق گفته‌های سایت منبع، عملکرد این اپلیکیشن در گوشی گلکسی S20 اولترا دقیقا همانطور بوده که انتظار می‌رفت. البته انیمیشن آن به اندازه‌ای که در گوشی‌های اپل می‌بینیم روان و نرم نیستند اما امکانات شخصی‌سازی زیادی را به کاربران می‌دهد نظیر انتخاب ابعاد کادر شناور، نوع اعلانات دریافتی و… این اپلیکیشن در دو نسخه‌ی رایگان و پرو در دسترس قرار دارد که باید برای دسترسی به نسخه‌ی پرو ۵ دلار بپردازید. در این نسخه قابلیت‌های بیشتر و امکانات شخصی‌سازی متنوع‌تری را دریافت خواهید کرد که از جمله این موارد می‌توان به بهره‌مندی از این قابلیت در صفحه‌ی قفل اشاره کرد.

توجه داشته باشید برای اینکه این اپلیکیشن بتواند به درستی کار کند باید به آن دسترسی کامل به گوشی را بدهید. این یعنی dynamicSpot باید تماما به گوشی شما دسترسی داشته باشد و بتواند تعاملات شما را پایش کند. البته توسعه‌دهندگان این اطمینان خاطر را به کاربران داده‌اند که هیچ اطلاعات مهمی از آن‌ها دریافت نخواهد شد و در نتیجه نیازی نیست از این بابت نگران باشند.

از زمانی که اپل از گوشی‌های سری آیفون ۱۴ رونمایی کرده تاکنون، خبرهای زیادی در رابطه با قابلیت‌های مختلف آن‌ها منتشر شده اما آنچه که بیشتر از همه توجه کاربران را به خود جلب کرده، جزیره پویا است که کاربران آیفون ۱۴ پرو می‌توانند تجربه‌ی استفاده از آن را داشته باشند. این قابلیت در زمان‌هایی که اعلانی دریافت می‌شود یا موسیقی در حال پخش باشد، حفره‌ی روی نمایشگر را گسترش می‌دهد به گونه‌ای که به نظر نمی‌رسد اصلا روی نمایشگر حفره‌ای وجود داشته باشد. بدین ترتیب کاربران می‌توانند در کادری مشکی در اطراف حفره، اعلانات را ببینند، رسانه را کنترل کنند و… حالا هم کاربران اندرویدی می‌توانند به لطف اپلیکیشن یادشده، به قابلیت جزیره پویا دسترسی داشته باشند.

اگر از این اپلیکیشن استفاده کرده‌اید، لطفا نظر خود را در رابطه با نحوه‌ی عملکرد آن در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

  • توسعه‌دهندگان روش‌های جالبی برای تعامل با جزیره پویا در آیفون ۱۴ پرو ابداع کرده‌اند

منبع: Android Authority

نوشته با اپلیکیشن dynamicSpot جزیره پویا را به گوشی اندرویدی خود بیاورید اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala