این کاربردی‌ترین میان‌بر کروم محسوب می‌شود که تاثیر زیادی بر بهره‌وری دارد. همچنین باید به میانبرهای Ctrl + N برای باز کردن پنجره‌ی جدید و Ctrl + Shift + N برای باز کردن پنجره در حالت ناشناس هم اشاره کنیم.

باز کردن تب جدید: Ctrl + T

بستن تب: Ctrl + W

اگر می‌خواهید یک یا چندین تب را با سرعت زیادی ببندید، می‌توانید یک یا چندین بار از این میان‌بر استفاده کنید. اگر به اشتباه چنین کاری را انجام دادید، باید از میان‌بر بعدی بهره ببرید.

باز کردن مجدد آخرین تب بسته شده: Ctrl + Shift + T

این میان‌بر در صورتیکه به اشتباه یک تب را بسته باشید، به نجات شما می‌آید. با بهره‌گیری از این میان‌بر کروم حتی اگر تب موردنظر در پنجره‌ی دیگری بسته شده باشد، مجددا باز می‌شود.

جستجو در بین تب‌ها باز: Ctrl + Shift + A

اگر از جمله افرادی هستید که همواره چندین تب باز می‌کنید، برای پیدا کردن تب موردنظر کافی است این کلید‌ها را فشار دهید و یک کلمه از نام تب موردنظر را وارد کنید تا به سرعت آن را پیدا کنید.

رفرش کردن: F5

بسیاری از کاربرانی که اصلا فنی هم نیستند این میانبر را می‌شناسند که در تمامی مرورگرها کاربرد دارد. اگر می‌بینید سایت موردنظر به درستی بالا نمی‌آید و به هر دلیلی دچار مشکل شده، با استفاده از کلید F5 می‌توانید صفحه‌ی موردنظر را رفرش کنید. اگر هم می‌خواهید صفحه‌ی موردنظر با پاک کردن حافظه کش از اول بارگذاری شود، باید کلید‌های Shift + F5 را بفشارید.

فعال کردن نوار آدرس: ALT + D

زمانی که می‌خواهید در تب فعلی وارد سایت جدیدی شوید، دیگر لازم نیست ماوس را بر روی نوار آدرس ببرید و بر روی آن کلیک کنید. تنها کافی است همین دو کلید را فشار دهید تا نوار آدرس انتخاب شود و سپس آدرس سایت موردنظر را تایپ کنید.

جستجو در گوگل: Ctrl + K

اگر می‌خواهید از تب فعلی برای جستجو در سایت گوگل استفاده کنید، باید از این میانبر بهره ببرید.

بزرگ‌تر کردن سایت: + Ctrl

گاهی اوقات فونت یک سایت کوچک‌تر از حد انتظار است و با فشردن کلید کنترل و علامت مثبت می‌توانید اندازه‌ی فونت را افزایش دهید. با بهره‌گیری از این میان‌بر کروم می‌توانید تا ۵۰۰ درصد اندازه را بیشتر کنید.

کوچک‌تر کردن سایت: – Ctrl

برای کوچک‌تر کردن سایت هم طبیعتا باید از کلید‌های Ctrl و علامت منفی استفاده کنید. اگر هم می‌خواهید اندازه‌ به حالت نرمال برگردد، باید Ctrl + 0 را فشار دهید.

ایجاد بوکمارک: Ctrl + D

اگر می‌خواهید به سرعت یک سایت را به لیست بوکمارک اضافه کنید، باید از این میان‌بر کروم بهره ببرید. حین ذخیره‌سازی بوکمارک می‌توانید پوشه‌ی محل ذخیره را هم مشخص کنید.

  • چگونه مصرف رم گوگل کروم را پایین بیاوریم؟

منبع: PCWorld

نوشته ۱۰ کلید میان‌بر گوگل کروم که باید بدانید اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala