این یعنی با وجود اینکه اپل می‌خواهد در آینده‌ی نزدیک از اولین هدست واقعیت مجازی و افزوده‌ی خود رونمایی کند، ولی این شرکت ظاهرا قرار نیست به سمت متاورس حرکت کند. این در حالی است که مارک زاکربرگ دیدگاه کاملا متفاوتی دارد. او مدتی قبل به کاربران متا اعلام کرد که این شرکت در یک «رقابت بسیار عمیق و فلسفی» با اپل برای توسعه‌ی متاورس قرار دارد. به گفته‌ی زاکربرگ، اپل بر این باور است که با داشتن اکوسیستم گسترده‌ی خود، در زمینه‌ی متاورس می‌تواند تجربه‌ی بهتری ارائه کند.

تیم کوک همچنین در مورد تمایل مردم برای استفاده‌ی طولانی مدت از پلتفرم‌های واقعیت مجازی هم ابراز شک و تردید کرده است. او می‌گوید:«واقعیت مجازی چیزی است که واقعا می‌توانید در آن غوطه‌ور شوید. اما من فکر نمی‌کنم کسی دنبال زندگی در این محیط باشد.»

مدیرعامل اپل: بیشتر مردم حتی نمی‌توانند متاورس را تعریف کنند.

مدتی قبل مدیرعامل اسنپ‌چت اعلام کرد که او از اصطلاح متاورس استفاده نمی‌کند زیرا این مفهوم به‌شدت مبهم است و اگر از افراد مختلف خواستار تعریف این مفهوم شوید، تعاریف متفاوتی را دریافت می‌کنید. یکی از مدیران ارشد آمازون هم گفته که هنوز هیچ تعریف مشخصی در مورد متاورس وجود ندارد و بنابراین افراد مختلف پاسخ‌های گوناگونی را در مورد این سوال مطرح می‌کنند.

با وجود اینکه این مقامات نسبت به آینده‌ی متاورس مطمئن نیستند، اما تمام این شرکت‌ها در حال سرمایه‌گذاری روی فناوری‌های واقعیت افزوده و واقعیت مجازی هستند. به عنوان مثال اپل در حال آماده‌سازی یک هدست برای این هدف است که ظاهرا اوایل ۲۰۲۳ راهی بازار می‌شود. اسنپ‌چت هم سال گذشته عینک واقعیت افزوده‌ی خود را به طور محدود راهی بازار کرد و میلیون‌ها کاربر این شبکه اجتماعی از امکانات واقعیت افزوده بهره می‌برند. همچنین آمازون هم در حال آماده‌سازی حداقل یک هدست واقعیت افزوده است.

متا هم بعد از تصاحب شرکت Oculus در سال ۲۰۱۴، چندین هدست راهی بازار کرده و گفته می‌شود در سال ۲۰۲۴ شاهد عرضه‌ی اولین عینک واقعیت افزوده متا خواهیم بود. فارغ از اینکه متاورس به موفقیت می‌رسد یا نه، واقعیت این است که شرکت‌ها به شدت نسبت به آینده‌ی فناوری‌های واقعیت افزوده و مجازی امیدوار هستند.

  • متاورس چیست و چرا باید درباره‌ی آن بدانید؟

منبع: The Verge

نوشته مدیرعامل اپل متاورس را زیر سوال برد اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala