از عرضه‌ی آپدیت ۲۲H2 ویندوز ۱۱ مدت زمان زیادی نمی‌گذرد. این آپدیت با خود قابلیت‌های زیادی را به همراه آورده است اما طبق گفته‌های یکی از مدیران مایکروسافت به نام ند پایل، ظاهرا یک مشکل در آن به وجود آمده که باعث شده کپی کردن اطلاعات از یک کامپیوتر از راه دور با استفاده از پرتکل Server Message Block (به اختصار SMB) به سیستمی که این آپدیت روی آن نصب شده، با مشکل مواجه شود.

هنوز مشخص نیست آیا این باگ روی سرعت کپی کردن فایل‌ها هنگام دانلود کردنشان از سرور از راه دور تأثیر گذاشته یا اینکه اصلا دسترسی به آن‌ها کندتر شده است. مایکروسافت فعلا چیز خاصی در این رابطه نگفته و به نظر می‌رسد هنوز نمی‌داند منشأ مشکل دقیقا از کجاست. البته این فقط بخشی از ماجراست. طبق گفته‌های ند پایل، شاید حتی هنگام کپی کردن فایل‌ها به صورت محلی درون خود کامپیوتر هم با مشکل کندی سرعت مواجه شوید. او گفته به همراه تیم دیگر مشغول بررسی این مشکل هستند تا راه حلی دائمی برای آن پیدا کنند.

  • پشتیبانی از اپلیکیشن‌های اندرویدی در ویندوز ۱۱ به کشورهای بیشتری می‌آید

علاوه بر این‌ها، سرعت دانلود فایل‌های چند گیگابایتی از یک سیستم از راه دور روی سیستمی که ویندوز ۱۱ ۲۲H2 روی آن نصب شده هم به خاطر این باگ به شکل قابل توجهی کاهش پیدا کرده است. اما اگر فرایند کپی یا دانلود از سیستم مجهز به ۲۲H2 روی سیستمی که از این آپدیت برخوردار نیست انجام شود، مشکلی وجود ندارد.

هفته‌ی گذشته بود که مایکروسافت اعلام کرد یک باگ در این آپدیت وجود دارد که باعث می‌شد پرینتر نتواند به درستی با سیستم میزبان ارتباط برقرار کند. این شرکت به برخی از افراد اجازه نداد ویندوز خود را به نسخه‌ی ۲۲H2 ارتقا دهند تا اینکه راه حلی برای این مشکل پیدا کند.

حال باید منتظر ماند و دید مایکروسافت چه زمانی مشکلات یادشده را برطرف خواهد کرد. اگر ویندوز ۱۱ نسخه‌ی ۲۲H2 را دریافت کرده‌اید، آیا در کپی کردن فایل به صورت محلی با مشکل مواجه شده‌اید؟ در کپی اطلاعات از سیستم‌های از راه دور چطور؟

  • جدیدترین آپدیت ویندوز ۱۱ منتشر شد

منبع: PCWorld

نوشته یک باگ در آپدیت ۲۲H2 ویندوز ۱۱ سرعت دانلود و انتقال اطلاعات را تا ۴۰٪ کاهش داده است اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala