یادگیری موضوعات جدید همیشه کار جالب و لذت‌بخشی نیست. در این زمینه روش‌های جدیدی به یاری کاربران آمده که برخی از آن‌ها به موفقیت‌هایی هم رسیده‌اند. ازجمله‌ی این روش‌ها، می‌توان به استفاده از فلش کارت اشاره کرد. اپلیکیشن‌های مختلفی هم در رابطه با همین تکنیک طراحی شده‌اند. تصمیم داریم نقد و بررسی این هفته را به یکی از بهترین اپلیکیشن‌های آموزشی مبتنی بر فلش کارت یعنی «تاینی کاردز» (Tinycards) اختصاص دهیم. در ادامه با دیجی‌کالا مگ و نقد و بررسی اپلیکیشن تاینی کاردز همراه باشید.

معرفی کلی اپلیکیشن تاینی کاردز

شرکت و اپلیکیشن «دولینگو» (Duolingo) در زمینه‌ی آموزش زبان شهرت و محبوبیت زیادی دارد. این شرکت سال گذشته اپلیکیشن تاینی کاردز را روانه‌ی اپ استور کرد. هدف اصلی این اپلیکیشن، آموزش در زمینه‌های گوناگون با استفاده از فلش کارت‌های متنوع و جذاب است. به همین خاطر، قرار نیست که کاربر با استفاده از این اپلیکیشن موضوع پیچیده‌ای مثل نظریه‌ی ریسمان را یاد بگیرد، بلکه هدف این اپلیکیشن آموزش مواردی مانند پرچم و پایتخت کشورها یا یادگیری نام استخوان‌های بدن انسان است. نسخه‌ی اندرویدی این اپلیکیشن هم چندی پیش و حدود یک سال بعد از عرضه‌ی نسخه‌ی iOS در پلی استور عرضه شد.

فلش کارت - اپلیکیشن تاینی کاردز

رابط کاربری اپلیکیشن تاینی کاردز

در لحظه‌ی ورود به اپلیکیشن، گزینه‌ای برای ورود و ثبت‌نام نمایان می‌شود. ساخت حساب کاربری فوق‌العاده آسان است و با حساب‌های گوگل و فیسبوک هم می‌توانید وارد اپلیکیشن شوید. البته بدون حساب کاربری هم می‌توانید از تاینی کاردز استفاده کنید ولی برای پیگیری فلش کارت‌ها، بهتر است که حساب کاربری ایجاد کنید. در بالای صفحه‌ی اصلی اپلیکیشن ۴ تب مشاهده می‌شود که به ترتیب از چپ به راست، برای صفحه‌ی اصلی، جستجو، ایجاد فلش کارت و تنظیمات حساب کاربری هستند. در مجموع می‌توان گفت که طراحی این اپلیکیشن ساده و جذاب است و کاربر خیلی سریع می‌تواند از چم‌وخم اپلیکیشن سر دربیاورد.

فلش کارت - اپلیکیشن تاینی کاردز

ویژگی‌ها و کارکرد اپلیکیشن تاینی کاردز

در صفحه‌ی اصلی این اپلیکیشن، تعدادی موضوع و گزینه‌ای برای یافتن حساب‌های کاربری دیگران به نمایش درمی‌آید. اگر روی موضوع خاصی ضربه بزنید، می‌توانید یادگیری در رابطه با آن موضوع را با فلش کارت‌های مربوطه آغاز کنید. اگر هم روی حساب کاربری فردی ضربه بزنید، می‌توانید از موضوعات آموزشی که آن کاربر ایجاد کرده است، استفاده کنید. برای اول کار، بهتر است حساب‌های کاربری مربوط به توسعه‌دهندگان را فالو کنید که هرکدام شامل چندین موضوع جذاب هستند. از جمله‌ی این حساب‌های کاربری می‌توان به Duolingo اشاره کرد که در آن چندین دسته‌ی مربوط به آموزش زبان وجود دارد یا TinyGeo که چندین موضوع مربوط به جغرافیا در آن قرار دارد.

بعد از انتخاب موضوع، فرآیند یادگیری آغاز می‌شود. هرکدام از این موضوع‌ها شامل چند درس هستند که در هر درس چندین فلش کارت وجود دارد. روند کلی مانند همان تکنیک معروف فلش کارت است، اما در این اپلیکیشن با استفاده از جلوه‌ها و کارهای دیگر، روند یادگیری چندان خسته‌کننده نیست. در حین استفاده از فلش کارت‌ها، پرسش‌های سه گزینه‌ای ظاهر می‌شوند که کاربر باید جواب درست را انتخاب کند. در مراحل بالاتر کاربر باید جواب مربوط به فلش کارت را تایپ کند. با اتمام یک درس، کاربر می‌تواند به درس بعدی مراجعه کند و برای جلوگیری از فراموشی درس‌های قبل، می‌تواند به آن‌ها هم سر بزند.

فلش کارت - اپلیکیشن تاینی کاردز

یکی دیگر از نکات جذاب این اپلیکیشن، امکان ایجاد فلش کارت‌ها و اشتراک‌گذاری آن‌ها است. انجام این کار بسیار ساده است و همین باعث شده که تاینی کاردز بانک اطلاعاتی گسترده‌ای برای انواع و اقسام موضوعات داشته باشد. طبق گفته‌ی توسعه‌دهندگان، در تاینی کاردز بیش از ۲۰۰ هزار بخش مختلف برای یادگیری وجود دارد.

سخن آخر

اپلیکیشن‌های متعددی در زمینه‌ی فلش کارت‌ها عرضه‌شده‌اند که هرکدام نقاط قوت و ضعف خودشان را دارند. اپلیکیشن تاینی کاردز-و به خصوص نسخه‌ی اندرویدی آن-در این زمینه جدید محسوب می‌شود. اما به خاطر بانک اطلاعاتی گسترده‌ای که دارد، توانسته محبوبیت زیادی را کسب کند. این اپلیکیشن همان اول تکلیفش را با کاربر مشخص می‌کند که قرار نیست برای موضوعات پیچیده‌ای مانند فرمول‌های پیشرفته‌ی ریاضی و فیزیک مورد استفاده قرار بگیرد. به جای آن، مخاطب این اپلیکیشن کاربرانی هستند که در اوقات بیکاری می‌خواهند موضوعات جدید و جذابی را یاد بگیرند. تاینی کاردز ظاهر دل‌نشینی دارد و استفاده از آن آسان است. در کنار همه‌ی این توضیحات، این نکته را باید ذکر کنیم که تاینی کاردز کاملا رایگان است و بدون پرداخت پول می‌توان از تمام ویژگی‌های آن استفاده کرد.

Pros

  • سرعت بالا
  • بانک اطلاعاتی گسترده
  • امکان اشتراک‌گذاری فلش کارت
  • حضور در سه پلتفرم اندروید، iOS و وب

Cons

  • صفحه‌ی اصلی زیباتر در نسخه‌ی iOS

دانلود از گوگل پلی

مطلب یادگیری آسان با فلش کارت؛ نقد و بررسی اپلیکیشن Tinycards برای نخستین بار در دیجی‌کالا مگ منتشر شده است.

منبع متن: digikala