شاید فکر کنید اپلیکیشن تقلبی و فیک از یک اپ معروف مثل واتس اپ نتواند به راحتی از لایه امنیتی گوگل عبور کند. اما با وجود تلاش‌های گوگل عده‌ای توانسته‌اند اپلیکیشن‌های مخرب را وارد گوگل پلی استور کنند. در واقع گوگل نتوانسته اپلیکیشن تقلبی واتس اپ را تشخیص دهد. این اپلیکیشن بیشتر از یک میلیون بار در گوگل پلی توسط کاربران دانلود شده است.

این اپلیکیشن با عنوان به‌روزرسانی پیام‌رسان واتس اپ و توسط توسعه دهنده‌ای با عنوان WhatsApp Inc که وانمود کرده از سرویس رسمی فیسبوک است منتشر شده است. نامی که بسیار شبیه نام توسعه دهنده واتس اپ واقعی است.

این توسعه دهنده توانسته با اضافه کردن یک کاراکتر فاصله یونیکد بعد از عنوان، قسر در برود. در واقع عنوان توسعه دهنده با در نظر گرفتن کاراکترهای منفی این است: WhatsApp+Inc%C2%A0. این عنوان تقلبی باعث شده این اپلیکیشن مثل واتس اپ اصلی در لیست ظاهر شود.

کسانی که این نسخه تقلبی را دانلود کرده‌اند متوجه شدند که این واتس اپ اصلی نیست اما تبلیغاتی برای دانلود اپ دیگر نمایش داده است. این به اجازه کوچکی نیاز داشته، بنابراین کسانی که برنامه را حذف کرده‌اند بدون اینکه متوجه شوند ممکن است اطلاعاتشان دزدیده شده باشد.

در حال حاضر گوگل پلی استور واتس اپ تقلبی را حذف کرده است. با این حال گوگل باید به فکر راه‌های بهتری برای جلوگیری از ورود اپلیکیشن‌های مخرب به پلی استور باشد.

منبع: Ubergizmo

منبع متن: digikala